ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βελτίωση οικονομικών μεγεθών για τη Wind στη διάρκεια του 2018

veltiosi-oikonomikon-megethon-gia-ti-wind-sti-diarkeia-toy-2018-2307189

Aύξηση εσόδων και λειτουργικών κερδών (EBITDA) παρουσίασε η Wind μέσα στο 2018. Η εταιρεία ανακοίνωσε έσοδα 509,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 3,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ύψους 119,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,7%.

Η πορεία αυτή επιβεβαιώνει το σημείο καμπής της αγοράς τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα, η οποία, ύστερα από πολλά χρόνια υποχώρησης, πλέον εμφανίζει μια μικρή ανάκαμψη. Ειδικά για τη Wind η περυσινή χρονιά είναι η τρίτη κατά σειράν στην οποία εμφανίζεται μικρή αύξηση εσόδων. Συγκεκριμένα, η διοίκηση της εταιρείας αναφέρεται σε μία τριετία ισχυρής ανάπτυξης, όπου τα έσοδα διευρύνθηκαν (συσσωρευτικά) κατά 10,6% και τα λειτουργικά κέρδη κατά 41%.

Μοχλός ανάπτυξης για άλλη μια χρονιά αποτέλεσαν οι δραστηριότητες των σταθερών επικοινωνιών. Τα έσοδα ανήλθαν σε 194 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 5,8%. Τα έσοδα από την κινητή ανήλθαν σε 322 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8%. Ωστόσο καθώς τα έσοδα της κινητής είναι σχεδόν διπλάσια (63%) εκείνων της σταθερής (37%), η πρώτη έδωσε τον τόνο στην πορεία της εταιρείας και στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς (+3,1%).

Από την άλλη πλευρά, η πορεία των λειτουργικών κερδών, σύμφωνα με την εταιρεία, βελτίωσε την κεφαλαιακή διάρθρωση της επιχείρησης, ενώ αύξησε κατά 22% τις ελεύθερες ταμειακές ροές, οι οποίες, από 62,5 εκατ. ευρώ το 2017, πέρυσι ανήλθαν σε 76,2 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η εταιρεία πέρυσι αύξησε το επενδυτικό της πρόγραμμα κατά 3,1% φτάνοντας τα 98 εκατ. ευρώ. Οι περισσότερες επενδύσεις κατευθύνθηκαν προς την ανάπτυξης δικτύων νέας γενιάς σταθερής και κινητής.

Στη σταθερή τηλεφωνία, η εταιρεία αναφέρει 614 χιλ. πελάτες, αυξημένους κατά 3,6% (+22 χιλ. πελάτες) σε σχέση με το 2017. Από αυτούς, οι 201 χιλ. ήταν πελάτες triple play, αξιοποιώντας σταθερή τηλεφωνία, κινητή τηλεφωνία και πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Η εταιρεία ανακοίνωσε ακόμη ότι μέχρι το τέλος του 2018 είχε ενεργοποιήσει 273.000 γραμμές νέας γενιάς (οπτικών ινών) και ότι 76.000 από αυτές ήταν ήδη σε χρήση σημειώνοντας αύξηση κατά 83% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ακόμη, η εταιρεία κάνει λόγο για θερμή υποδοχή της υπηρεσίας συνδρομητικής τηλεόρασης Wind Vision, η οποία διαθέτει 32,6 χιλ. συνδρομητές. Από αυτούς το 62% αξιοποίησε το πλήρες πακέτο (σύνολο των καναλιών). «Κοιτάζοντας μπροστά, είμαστε βέβαιοι ότι είμαστε στην καλύτερη δυνατή θέση για να προχωρήσουμε περαιτέρω στη στρατηγική μας και να ενισχύσουμε τη θέση μας στην αγορά», σχολίασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind Νάσος Ζαρκαλής. Ο ίδιος προέβλεψε ότι το 2019 θα αποτελέσει ακόμη ένα έτος ανάπτυξης για την εταιρεία του.