Μείωση πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο για «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Μείωση πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο για «ΑΒ Βασιλόπουλος»

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καλύτερο αλλά όχι καλό ήταν το β΄ τρίμηνο του 2019 για την «ΑΒ Βασιλόπουλος», καθώς η θυγατρική στην Ελλάδα του ολλανδοβελγικού ομίλου Ahold DeΙhaize εμφάνισε βελτιωμένες επιδόσεις σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης παραμένει αρνητικός. Αν μη τι άλλο, η αλυσίδα «ΑΒ Βασιλόπουλος» εξακολουθεί να υφίσταται πιέσεις από τον ανταγωνισμό που αναπτύχθηκε, κυρίως από την πλήρη επανέναρξη του δικτύου σούπερ μάρκετ της πρώην «Μαρινόπουλος» υπό τον έλεγχο πλέον από τις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», ενώ η διατήρηση του διαθέσιμου εισοδήματος σε χαμηλά επίπεδα δεν συμβάλλει σε μεγέθυνση της «πίτας» στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωση του ομίλου Ahold Delhaize για τα οικονομικά αποτελέσματα του β΄ τριμήνου του 2019 αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Οι επιδόσεις του τζίρου μας στην Ελλάδα βελτιώθηκαν σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, παραμένουν όμως αρνητικές». Σε άλλο μάλιστα σημείο της ανακοίνωσης η διοίκηση της Ahold Delhaize επισημαίνει ότι το λειτουργικό περιθώριο κέρδους στην περιοχή της Κεντρικής- Νοτιοανατολικής Ευρώπης (σ.σ. περιλαμβάνει τις δραστηριότητες του ομίλου στην Τσεχία με την αλυσίδα Albert, στην Ελλάδα με την ΑΒ, στη Ρουμανία με τη Mega Ιmage και στη Σερβία με την Delhaize Serbia) ήταν στο β΄ τρίμηνο του 2019 3,9%, μειωμένο κατά 0,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, με τη μείωση να αποδίδεται στα χαμηλά περιθώρια κέρδους της ΑΒ, καθώς και στο υψηλότερο εργατικό κόστος στην Ελλάδα. Με αρνητικό πρόσημο είχε κλείσει και το πρώτο τρίμηνο του 2019 για την «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία από το 2017 καταγράφει απώλειες. Το 2016 η αλυσίδα είχε αποκομίσει τα περισσότερα κέρδη από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος», όμως η μεγέθυνση της «Σκλαβενίτης» και της «Μy Market», καθώς και η κάθοδος της «Μασούτης» στην Αθήνα ενίσχυσαν τον ανταγωνισμό στον κλάδο, προκαλώντας απώλειες στην «ΑΒ Βασιλόπουλος».

Συνολικά στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου υπάγεται και η δραστηριότητα της «ΑΒ Βασιλόπουλος» (σ.σ. δεν ανακοινώνονται ξεχωριστά τριμηνιαία αποτελέσματα για τη θυγατρική στην Ελλάδα) οι πωλήσεις της Ahold Delhaize σε σταθερές ισοτιμίες διαμορφώθηκαν σε 1,56 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5,1% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018. 

Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου Ahold Delhaize σε όλες τις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται διαμορφώθηκαν σε 16,31 δισ. κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019, εκ των οποίων 794 εκατ. ευρώ πρόκειται για τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή