ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υψηλές επιδόσεις για την «Παπουτσάνης» στο 9μηνο

ypsiles-epidoseis-gia-tin-papoytsanis-sto-9mino-2345902

Με αμείωτη ένταση συνεχίστηκε και το τρίτο τρίμηνο του 2019 η ανοδική πορεία της «Παπουτσάνης», με συνέπεια η εταιρεία να κλείσει το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και θεαματική αύξηση της κερδοφορίας της. Η διοίκηση της «Παπουτσάνης» εκτιμά ότι και η επόμενη χρονιά θα είναι επιτυχημένη, καθώς το 2020 θα επεκταθεί η συνεργασία που έχει ήδη με την Unilever, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων, καθώς και τη δραστηριοποίησή της στις συνθετικές σαπωνόμαζες (πρώτη ύλη για τα σαπούνια).

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019 ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε σε 22,4 εκατ. ευρώ έναντι 18,23 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018, καταγράφοντας αύξηση 23%. Το 47% του τζίρου προέρχεται από εξαγωγές, ποσοστό πολύ κοντά στον στόχο που είχε θέσει η διοίκηση της «Παπουτσάνης» από τις αρχές της χρονιάς για πραγματοποίηση εξαγωγών που θα αντιστοιχούν στο 50% του τζίρου της εταιρείας στα τέλη του 2019. Σημειώνεται ότι το 2018 οι εξαγωγές αντιπροσώπευαν το 40% του τζίρου της σαπωνοποιίας.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 2,67 εκατ. ευρώ έναντι 2 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2018, σημειώνοντας αύξηση 26%. Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,03 εκατ. ευρώ έναντι 0,57 εκατ. ευρώ το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2018, βελτιωμένα κατά 80%.

Βελτιωμένο είναι και το μεικτό περιθώριο κέρδους, το οποίο ανήλθε σε 27,7% έναντι 27% το εννεάμηνο του 2018. Αύξηση, πάντως, παρατηρείται και στις υποχρεώσεις της εταιρείας. Οι συνολικές της υποχρεώσεις διαμορφώθηκαν στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019 σε 22,08 εκατ. ευρώ έναντι 20,98 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Από τα 22,08 εκατ. ευρώ, ποσό 11,13 εκατ. ευρώ αφορά βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις (σ.σ. στο εννεάμηνο του 2018 ανέρχονταν σε 9,29 εκατ. ευρώ).

Οι κύριοι άξονες στους οποίους θα βασισθεί η ανάπτυξη της «Παπουτσάνης» την επόμενη χρονιά είναι οι ακόλουθοι:

• Πλήρης ανάπτυξη της υφιστάμενης συνεργασίας στον τομέα παραγωγής σαπώνων για την ευρωπαϊκή αγορά με πολυεθνική εταιρεία που θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση αυτής της συνεργασίας κατά 30%. Υπενθυμίζεται ότι η «Παπουτσάνης», μετά τη συνεργασία που είχε με τη Unilever με αντικείμενο την παρασκευή των σαπουνιών Lux για την εγχώρια αγορά, έχει αναλάβει να παρασκευάζει τα σαπούνια Lux και Monsavon για τη γερμανική και τη γαλλική αγορά αντιστοίχως.

• Επέκταση της εν λόγω συνεργασίας και στην παραγωγή ξενοδοχειακών προϊόντων, αλλά και άλλων ειδικών προϊόντων που απαιτούν εξειδικευμένο τεχνολογικό εξοπλισμό, όπως η παραγωγή και συσκευασία κρεμών εν θερμώ.

• Εμφαση σε καινοτόμα προϊόντα με μειωμένη χρήση πρώτων υλών που επιβαρύνουν το περιβάλλον. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη της απαραίτητης τεχνογνωσίας και τεχνολογίας και έχει συνάψει συνεργασίες για την παραγωγή αυτών. Στόχος είναι η καθετοποίηση της παραγωγής των εν λόγω προϊόντων, με παράλληλη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας.

• Διεύρυνση της κατηγορίας των σαπωνωμαζών μέσω της προσέλκυσης νέων πελατών εξωτερικού, της προσθήκης καινοτόμων προϊόντων που βασίζονται στην υψηλή τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει η εταιρεία, καθώς και τις συνεχείς επενδύσεις με έμφαση πλέον στις συνθετικές σαπωνόμαζες. Οι συνθετικές σαπωνόμαζες παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, λόγω της δυνατότητας παρασκευής προϊόντων που μηδενίζουν τη χρήση πλαστικών.