ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κατά 2,4% αυξήθηκε το 2019 ο τζίρος της αγοράς καλλυντικών

kata-2-4-ayxithike-to-2019-o-tziros-tis-agoras-kallyntikon-2374828

Η ανάκαμψη των προηγούμενων ετών συνεχίστηκε και το 2019 για τον κλάδο των καλλυντικών, με το σύνολο των πωλήσεων να παρουσιάζει αύξηση 2,4% σε σύγκριση με το 2018. Μολονότι κατά την τελευταία διετία η πορεία του κλάδου, έπειτα από μια πενταετία ύφεσης, ήταν ανοδική, παραμένει αμφίβολο εάν αυτή η αύξηση θα συνεχιστεί και φέτος. Αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία της πανδημίας το καλοκαίρι και τον χειμώνα, καθώς και από τα μέτρα που θα ισχύουν στα φυσικά καταστήματα, όταν αυτά ανοίξουν. Στελέχη της αγοράς μάλιστα εκτιμούν με επιφύλαξη πως ίσως η αγορά κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2019 καθώς αυτή «διατηρείται» για την ώρα από τις πωλήσεις που πραγματοποιούν οι καταναλωτές στα φαρμακεία, στα σούπερ μάρκετ, αλλά και στα e-shops. Την εγχώρια αγορά αναμένεται να επηρεάσει, όμως, το δίμηνο κλείσιμο των καταστημάτων επιλεκτικής. Ομαλά, από την άλλη, δείχνει να κινείται η αγορά του εξωτερικού, με τις παραγγελίες που δέχονται πολλές ελληνικές εταιρείες να εκτελούνται χωρίς ιδιαίτερα εμπόδια.

Ετσι, σύμφωνα με στοιχεία της Cosmetics Europe τα οποία έχει στη διάθεσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), το 2019, τόσο οι λιανικές πωλήσεις όσο και οι πωλήσεις σε τιμές παραγωγού (MSP Basis) σημείωσαν αύξηση 2,4% και 2,3% αντίστοιχα. Το 2019 οι λιανικές πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 881,9 εκατ. ευρώ έναντι 861,5 τη χρονιά που προηγήθηκε. Οσον αφορά τις πωλήσεις σε τιμές παραγωγού, αυτές ανήλθαν σε 660,3 εκατ. ευρώ έναντι 645,6 εκατ. ευρώ το 2018. Τα προϊόντα που προσείλκυσαν περισσότερο το ενδιαφέρον των Ελληνίδων καταναλωτών είναι τα προϊόντα περιποίησης προσώπου (αντιρυτιδικές, ενυδατικές – skincare) όπου οι πωλήσεις λιανικής ανήλθαν σε 293,5 εκατ. ευρώ από 280,3 εκατ. ευρώ το 2018, τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 219 εκατ. ευρώ από 215,5 εκατ. ευρώ, αλλά και τα προϊόντα περιποίησης και καθαρισμού (αποσμητικά, σαπούνια, δερματολογικά προϊόντα, είδη ξυρίσματος) που παρουσίασαν ελάχιστη μεταβολή, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 205,9 εκατ. ευρώ από 204,6 εκατ. ευρώ. Ανοδικά κινήθηκε και η κατά κεφαλήν δαπάνη στη χώρα μας, η οποία διαμορφώθηκε στα 82 ευρώ από 80 ευρώ το 2018, αποδεικνύοντας την αυξημένη διάθεση των καταναλωτών για την αγορά καλλυντικών. Αντίθετα, το 2015, εν μέσω οικονομικής κρίσης, αυτή είχε μειωθεί στα 74 ευρώ, για να σταθεροποιηθεί το 2016 και το 2017 στα 79 ευρώ.

Παράγων της αγοράς σημειώνει ότι μεγάλη θα είναι η κάμψη των πωλήσεων στα αντηλιακά λόγω της πτώσης του τουρισμού.