ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επένδυσε 3 εκατ. ευρώ στην ελληνική startup DeepSea το fund ΕΤF Partners

28sel25xrimata-euro-xartonomismata

Παρότι η κρίση του κορωνοϊού έχει ήδη απειλήσει τη βιωσιμότητα ορισμένων νεοφυών επιχειρήσεων, υπάρχουν περιπτώσεις εταιρειών που είτε αναπτύσσονται ραγδαία είτε κατορθώνουν να αντλήσουν χρηματοδότηση από ξένα funds εν μέσω πανδημίας. Τέτοιο είναι το παράδειγμα της ελληνικής DeepSea, η οποία, αν και μετράει τρία χρόνια λειτουργίας, άντλησε χρηματοδότηση 3 εκατ. ευρώ από το βρετανικό fund ΕΤF Partners. «Mε τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η πλατφόρμα της DeepSea έχει τη δυνατότητα μετάδοσης σε πραγματικό χρόνο, σε πλοιοκτήτες και ναυλωτές, δεδομένων που αφορούν την απόδοση εμπορικών πλοίων (containers, tankers) κατά τη διάρκεια της πλεύσης. Ετσι, ο ναυλωτής και ο πλοιοκτήτης μπορούν π.χ. να παρακολουθήσουν πόσο καύσιμο θα καταναλωθεί κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής, λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές συνθήκες, τις συνθήκες θαλάσσης κ.λπ.

Παράλληλα, το λογισμικό μας παρέχει προτάσεις για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του πλοίου», αναφέρει στην «Κ» ο συνιδρυτής της DeepSea Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος. Η εταιρεία απασχολεί 40 άτομα, έχει έδρα την Αθήνα και ιδρύθηκε από τον κ. Κυριακόπουλο και τον Ρομπέρτο Κούστα, οι οποίοι είναι απόφοιτοι των πανεπιστημίων Cambridge και Oxford, αντιστοίχως. «Συνδέουμε τον παραδοσιακό κόσμο της ναυτιλίας, όπου η Ελλάδα έχει δεσπόζουσα θέση, με τον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης, όπως εξελίσσεται στα πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Βρετανίας, από νέα παιδιά, κοντά στην ηλικία μας». Μέσω της χρηματοδότησης η DeepSea στοχεύει να λανσάρει νέα προϊόντα αλλά και να επεκταθεί σε νέες αγορές στην Ασία και στη Βόρεια Ευρώπη.

Στο μεταξύ, ευνοημένη έχει σταθεί από την κρίση του κορωνοϊού και η νεοφυής εταιρεία LearnWorlds, με έδρα τη Λεμεσό, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο του e-learning. Η εταιρεία προσφέρει μια εκπαιδευτική πλατφόρμα που επιτρέπει σε εκπαιδευτές ή εκπαιδευτικούς οργανισμούς να δημιουργήσουν διαδικτυακά μαθήματα, τα οποία ύστερα μπορούν να πουλήσουν online μέσα από τη δική τους ιστοσελίδα. Επίσης, επιτρέπει σε εταιρείες να εκπαιδεύσουν εξ αποστάσεως τους υπαλλήλους ή τους συνεργάτες τους, σε μια περίοδο που η φυσική επαφή είναι αδύνατη. «Η έξαρση του κορωνοϊού όχι απλώς δεν έπληξε τις δραστηριότητές μας, αλλά πολλαπλασίασε τη ζήτηση για το προϊόν μας», αναφέρει ο συνιδρυτής και CEO Παναγιώτης Σιώζος, επισημαίνοντας ότι η ζήτηση τις τελευταίες εβδομάδες έχει πενταπλασιαστεί. Ο κ. Σιώζος παρατηρεί ότι τελευταία ο κλάδος, ακόμη και πριν από την κρίση του κορωνοϊού, βρισκόταν σε τροχιά ταχείας ανάπτυξης, με το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς online μαθημάτων να ξεπερνά τα 50 δισ. δολ. Σύμφωνα με τον ίδιο, «κατά μέσον όρο οι πωλήσεις online μαθημάτων από τους πελάτες μας αυξήθηκαν τον Μάρτιο 120% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα».