Ο ΔΗΚΤΗΣ (06/05/20)

3' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη Βουλή η συμφωνία για τον East Med

Κατατέθηκε προς κύρωση στη Βουλή η διακυβερνητική συμφωνία για τον αγωγό φυσικού αερίου East Med. H κατάθεση του νομοσχεδίου ακολουθεί την έναρξη της διαδικασίας αδειοδότησης του έργου στην Ελλάδα και την προκήρυξη βασικών τμημάτων της τελικής μελέτης σκοπιμότητας που έγινε από τον φορέα υλοποίησης του έργου, την IGI Poseidon (κοινοπραξία της ΔΕΠΑ και της ιταλικής Edison), την εβδομάδα που πέρασε.

«Η Ελλάδα είναι η πρώτη από τις χώρες που υπέγραψαν τη διακυβερνητική συμφωνία του Ζαππείου που τη φέρνει προς κύρωση στη Βουλή. Αποδεικνύουμε εμπράκτως τη βούλησή μας να ανοίξουμε τον δρόμο για ένα έργο υψηλής γεωστρατηγικής σημασίας όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για όλη την Ευρώπη. Aποτελεί κομβικό μέρος της διεθνούς ενεργειακής στρατηγικής μας, που ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια και διαφοροποιεί τις πηγές και τις οδεύσεις φυσικού αερίου μέσω της προώθησης ενός νέου διαδρόμου για την προμήθεια της Ε.Ε. από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου», δήλωσε o υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.

Στα 26 εκατ. οι οφειλές της Fraport στο Δημόσιο

Στα 26 εκατ. ευρώ ανέρχονταν για το έτος 2019 οι απαιτητές οφειλές του ελληνικού Δημοσίου από τη Fraport Greece στις 30 Μαρτίου 2020 και για τις δύο ομάδες περιφερειακών αεροδρομίων. Το ποσό των 44 εκατ. ευρώ που αναφέρεται σε επιστολή της εταιρείας προς την κυβέρνηση και τον υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα, όπως επισημαίνουν στελέχη της επιχείρησης, συμπεριλαμβάνει αφενός μεν τις οφειλές του 2020 (α΄ τρίμηνο) που δεν είναι ληξιπρόθεσμες, αφετέρου δε καταβεβλημένες οφειλές περίπου 15,5 εκατ. ευρώ. Ως συνέπεια, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στο τέλος Μαρτίου ανέρχονταν σε περίπου 26 εκατ. ευρώ.

Υποχώρησε τον Απρίλιο ο «δείκτης φόβου»

Mειώθηκε τον Απρίλιο, σε σύγκριση με τον Μάρτιο, ο «δείκτης φόβου» του ΚΕΠΕ, που αποτυπώνει την αβεβαιότητα των συμμετεχόντων στην αγορά παραγώγων για την αναμενόμενη βραχυπρόθεσμη πορεία της ελληνικής αγοράς. Συγκεκριμένα, υποχώρησε στο 32,66% από 48,94% ένα μήνα πριν, όταν οι ανησυχίες λόγω κορωνοϊού τον είχαν εκτοξεύσει. Η σημαντική πτώση του Απριλίου, σύμφωνα με το ΚΕΠΕ, «αποτυπώνει τη μείωση της αβεβαιότητας στην ελληνική αγορά, που συνδέεται με την αποτελεσματική διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού στην Ελλάδα».

Αργεί η ανάκαμψη του τουρισμού

Εως και δύο χρόνια, περίπου, θα χρειαστούν για να ανακάμψουν πλήρως οι κλάδοι που συνδέονται με τον τουρισμό. Σύμφωνα με το βασικό σενάριο της Citigroup, όπου η παγκόσμια ύφεση θα κορυφωθεί το β΄ τρίμηνο του 2020 και το β΄ εξάμηνο θα αρχίσει η ανάκαμψη της οικονομίας διεθνώς, οι κλάδοι του τουρισμού, των αερομεταφορών και της ψυχαγωγίας θα είναι αυτοί που θα δουν τη μεγαλύτερη επιδείνωση διεθνώς και θα χρειαστούν πολύ περισσότερο χρόνο για να επανέλθουν στα επίπεδα προ πανδημίας. Τα αεροπορικά ταξίδια και η ψυχαγωγία αναμένεται να δεχτούν χτύπημα της τάξης του 5,8% ετησίως το β΄ τρίμηνο, ενώ για τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια τοποθετείται στο 16,4%.

Τόνωση επενδύσεων σε ακίνητα, κατασκευές

Στροφή στις κατασκευές και σε άλλες επενδύσεις που προσφέρουν υψηλό πολλαπλασιαστικό συντελεστή οφέλους προς την οικονομία θα πρέπει να πραγματοποιήσει η κυβέρνηση, αναφέρουν θεσμικοί εκπρόσωποι του κλάδου, όπως ο ΣΕΠΑΚ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων για την Ποιότητα και Ανάπτυξη των Κατασκευών). Σε πρόσφατη παρέμβασή του, ο ΣΕΠΑΚ ανέφερε ότι η διευκόλυνση των επενδύσεων στα ακίνητα και στις κατασκευές θα αποδειχθεί και πάλι το κατάλληλο εργαλείο της κυβερνητικής πολιτικής για την ασφαλή στήριξη και την ανάκαμψή της. Στον Σύνδεσμο συμμετέχουν τόσο οικοδομικές εταιρείες όσο και βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν, όπως εταιρείες αλουμινίου, επίπλων κτλ. Στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσαν προς τους αρμόδιους φορείς είναι η επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων που έχουν κατατεθεί προς έγκριση στην πολεοδομία, η χορήγηση χαμηλότοκων δανείων για τις νέες κατασκευές και ανακαινίσεις, αλλά και να εγκριθούν με διαδικασίες fast track όσες προτάσεις αξίζουν χρηματοδότηση στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου για το ΕΣΠΑ. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή