Τα ναι και τα όχι της νέας τουριστικής σεζόν για επιχειρήσεις

Τα ναι και τα όχι της νέας τουριστικής σεζόν για επιχειρήσεις

4' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πού πρέπει να δώσετε βαρύτητα και τι να αποφύγετε, για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών και φέτος.

H περίοδος προετοιμασίας για την τουριστική σεζόν θα ξεκινήσει φέτος πολύ αργότερα λόγω του κορωνοϊού και είναι ίσως η κρισιμότερη εποχή, καθώς οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν σε συνθήκες πρωτόγνωρες και να αναλάβουν να φέρουν εις πέρας μια πολύ δύσκολη αποστολή: να αποτινάξουν την επιφυλακτικότητα και τον φόβο των επισκεπτών που τους κληροδοτήθηκε από μια πρωτοφανή πανδημία. Φυσικά, οι τρόποι να υπερκεραστούν τα εμπόδια είναι πολλοί, αφού δίπλα τους οι επιχειρήσεις έχουν αρωγούς που μπορούν να τους στηρίξουν σε αυτή την περίπλοκη διαδικασία προετοιμασίας.

Αλλάξτε την πολιτική της επιχείρησης

Πρέπει να λάβετε υπόψη σας πως ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης μιας πανδημίας, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, είναι η αποφυγή του συγχρωτισμού. Στόχος σας λοιπόν γι’ αυτή τη χρονιά είναι να επιτύχετε τον μέγιστο επιτρεπτό αριθμό πελατών ανάλογα με την χωρητικότητα της επιχείρησής σας.

Τα ναι και τα όχι της νέας τουριστικής σεζόν για επιχειρήσεις-1

Την ίδια στιγμή, μην μπείτε στον πειρασμό να αυξήσετε τις τιμές των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας, πέραν των όποιων φυσιολογικών αναπροσαρμογών. Εν μέσω ιδιαίτερων συνθηκών, η αύξηση των τιμών μπορεί να πλήξει τη φήμη της εταιρείας σας και να έχει ανεπιθύμητα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Αντ’ αυτού προχωρήστε σε προσφορές ή ακόμα και μειώσεις τιμών. Μπορεί βραχυπρόθεσμα τα έξοδα της επιχείρησης να είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα, ωστόσο αυτό θα σας βοηθήσει να κερδίσετε την πλήρη εμπιστοσύνη των πελατών σας, και μελλοντικά να βγείτε κερδισμένοι αυξάνοντας το πελατολόγιό σας, όταν ο τουρισμός απαλλαγεί από τη δαμόκλειο σπάθη της πανδημίας.

Παράλληλα, η προσφορά διάφορων υπηρεσιών ίσως θα πρέπει να τροποποιηθεί ή ανασταλεί. Μπορεί τα προηγούμενα χρόνια να προσφέρατε μια σειρά από δημοφιλείς υπηρεσίες σε χώρους όπως γυμναστήρια, σάουνες, αίθουσες συνεδριάσεων, κ.ο.κ., ωστόσο αυτές θα πρέπει είτε να κλείσουν είτε να διαμορφωθούν οι χώροι με τέτοιο τρόπο ώστε να τηρούνται οι κανόνες ασφάλειας και υγιεινής. Τα επιπλέον έσοδα από αυτές τις υπηρεσίες θα μπορούν να αναπληρωθούν από του χρόνου, όταν και η κατάσταση θα έχει εξομαλυνθεί. Αντ’ αυτού, επικεντρωθείτε στις υπηρεσίες που μπορείτε να διαχειριστείτε με σύνεση και προσοχή ή γίνετε εφευρετικοί και σκεφτείτε τι νέο μπορείτε να προσφέρετε!

Δώστε βαρύτητα στην υγιεινή

Οι τυπικές διαδικασίες καθαρισμού των χώρων της επιχείρησής σας θα πρέπει φέτος να διαφοροποιηθούν, με μεγαλύτερη έμφαση στην απολύμανση. Είτε πρόκειται για δωμάτια, είτε για κουζίνα, τραπεζοκαθίσματα ή κοινόχρηστους χώρους όπως τα λόμπι ξενοδοχείων, η καθαριότητα φέτος θα πρέπει να είναι πιο συχνή και σχολαστική από ποτέ. Πολλά ξενοδοχεία ανά τον κόσμο αναμένεται να υιοθετήσουν πρακτικές συχνής απολύμανσης των χώρων τους με ειδικά συνεργεία καθαρισμού που χρησιμοποιούν εργαλεία και προϊόντα νοσοκομειακού τύπου. Ανταποκριθείτε με υπευθυνότητα στο αίτημα των πελατών σας για βαθιά απολύμανση των χώρων όπου κινούνται ή διαμένουν. Μια πιστοποίηση από εξειδικευμένο οργανισμό ότι πληρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής, θα μπορούσε να δώσει επιπλέον πόντους στην εικόνα της επιχείρησής σας.

Τα ναι και τα όχι της νέας τουριστικής σεζόν για επιχειρήσεις-2

Οι αλλαγές στα συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού κρίνεται επιβεβλημένη, καθώς θα πρέπει να εξασφαλίζεται συνεχής ροή και ανακύκλωση καθαρού αέρα προκειμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε πιθανότητα μετάδοσης ιών μέσω αυτής της οδού. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η αντικατάσταση κάποιων υλικών, όπως για παράδειγμα μενού, ενημερωτικές καρτέλες, κ.ό.κ. με υλικά μιας χρήσης.

Βρείτε τη στήριξη που χρειάζεστε

Όλες αυτές οι αλλαγές κοστίζουν και για πολλές επιχειρήσεις είναι δύσκολο να εξισορροπηθούν από πιθανά έσοδα αυτή τη χρονιά, ωστόσο αυτή η επένδυση θα αποδειχθεί ευεργετική για τον ελληνικό τουρισμό. Αρωγός σε αυτήν την προσπάθεια στέκεται η Eurobank, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί ως «Τράπεζα του Τουρισμού», καθώς στηρίζει έμπρακτα τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις και ιδίως αυτές που υπηρετούν τη «βαριά βιομηχανία» της χώρας, δηλαδή τον τουρισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, και λόγω των ειδικών συνθηκών, η Eurobank έχει λάβει μέτρα στήριξης, προκειμένου οι τουριστικές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις των καιρών. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν –μεταξύ άλλων– τη χορήγηση άμεσης ρευστότητας για τις ανάγκες του 2020, την έγκριση κεφαλαίων για την επανεκκίνηση του 2021, καθώς και το πάγωμα των δόσεων των δανείων για φέτος και του χρόνου. Παράλληλα, η τράπεζα έχει εξαγγείλει προνομιακή τιμολόγηση για τους πελάτες της στο πρόγραμμα Πιστοποίησης Covid-Shield της TÜV Austria Hellas, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να εγγυηθεί ότι μια επιχείρηση έχει κατάλληλους μηχανισμούς και υποδομές που είναι εναρμονισμένα με τις επιδημιολογικές οδηγίες, και να τη βοηθήσει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών της.

Τα ναι και τα όχι της νέας τουριστικής σεζόν για επιχειρήσεις-3

Η Eurobank έτσι αποδεικνύει έμπρακτα ότι στέκεται στο πλευρό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, τόσο στις καλές όσο και στις δύσκολες στιγμές. Αντίστοιχα με τη λήψη των μέτρων αυτών, η Eurobank υπήρξε η πρώτη τράπεζα που μέσω του εξειδικευμένου τμήματος Χρηματοδοτήσεων Ξενοδοχείων και Τουρισμού, θέλησε να παρέχει σε μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις χρηματοδότηση για την ίδρυση νέων και την επέκταση και αναβάθμιση υφιστάμενων τουριστικών μονάδων, εξαγορές και αναχρηματοδοτήσεις. Παράλληλα, λαμβάνοντας σημαντική ανατροφοδότηση από τους πελάτες της όλα αυτά τα χρόνια, αντιλαμβάνεται τις ανάγκες τους και παρέχει υπηρεσίες και προϊόντα που ενισχύουν τη ρευστότητά τους, εξατομικευμένες υπηρεσίες leasing, factoring, POS, μισθοδοσίες καθώς και υπηρεσίες χρηματοοικονομικού συμβούλου.

Το εξειδικευμένο πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός προσφέρει στις επιχειρήσεις μια σειρά τραπεζικών και μη προνομίων. Ειδικά για τουριστικά καταλύματα και ξενοδοχεία, η Eurobank προσφέρει το πρόγραμμα Hotel Business Credit το οποίο περιλαμβάνει χορήγηση κεφαλαίου κίνησης για άμεση ενίσχυση ρευστότητας και κάλυψη εξόδων της προετοιμασίας για την τουριστική περίοδο. Το εν λόγω πρόγραμμα συμμετέχει στη δράση επιχειρηματική χρηματοδότηση ΤΕΠΙΧ ΙΙ, όπου διασφαλίζεται 40% άτοκη χρηματοδότηση έως 1,5 εκατομμύριο ευρώ, αλλά και στο πρόγραμμα COSME του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων όπου η χρηματοδότηση των κεφαλαίων κίνησης παρέχεται με την εγγύηση του ΕΤαΕ με μειωμένες εξασφαλίσεις από πλευράς επιχειρήσεων.

Εκτός από τις ενέσεις ρευστότητας, το Business Banking Τουρισμός παρέχει και μια σειρά από μη τραπεζικά προνόμια που βοηθούν τις τουριστικές επιχειρήσεις να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και την προβολή τους. Για παράδειγμα, οι πελάτες της Eurobank εξασφαλίζουν, μεταξύ άλλων, σημαντικές εκπτώσεις στη συνεργασία τους με διακεκριμένες εταιρείες για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής τους, βελτιώνουν και προωθούν την ψηφιακή εικόνα της επιχείρησής τους online, ενώ μπορούν να αναβαθμίσουν ενεργειακά την επιχείρησή τους, να αποκτήσουν πιστοποίηση αστεριών και να ανανεώσουν τον εξοπλισμό τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή