Νέος εμπορικός πόλος στη Θεσσαλονίκη

Νέος εμπορικός πόλος στη Θεσσαλονίκη

4' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κερδίζουν όλο και περισσότερο οι περιφερειακές αγορές στη Θεσσαλονίκη σε βάρος του ιστορικού εμπορικού κέντρου. Από τα Εμπορικά Πάρκα και τα Εμπορικά Κέντρα που έχουν δημιουργηθεί στις εισόδους της πόλεως, μέχρι τις εντυπωσιακά αναπτυσσόμενες αγορές σε όμορους δήμους, τώρα φαίνεται ότι τείνει να αναδειχθεί ένας νέος εμπορικός πόλος, υποβαθμισμένος έως τώρα.

Στην «ταπεινή» Εγνατία Οδό, με τα αναρίθμητα καταστήματα, που απευθύνεται κατά παράδοση σε χαμηλότερα βαλάντια και έχει αποκλειστικά πελάτες τους βαλκάνιους γείτονες, τον τελευταίο καιρό κάτι αλλάζει. Σε αυτό το μεγάλο δρόμο της Θεσσαλονίκης που διασχίζει την «καρδιά» της πόλεως, παράλληλα στην ακριβή Τσιμισκή, στο νούμερο 52 έρχεται να εγκατασταθεί μία μεγάλη επώνυμη φίρμα της Θεσσαλονίκης, σε ένα χώρο σήμα-κατατεθέν της Εγνατίας, τα υποδήματα Καρύδα έως πρότινος, με το τεράστιο γοβάκι στην πρόσοψή του. Πρόκειται για τη Fena, της εταιρείας Funny A.E., που έχει το «στρατηγείο» της σε μία από τις πιο υποβαθμισμένες συνοικίες της Θεσσαλονίκης, τον Φοίνικα, στην έξοδο προς το αεροδρόμιο Μακεδονία.

Μεγάλες φιλοδοξίες

Η Fena, που εισάγει και διαθέτει στην αγορά επώνυμες διεθνείς φίρμες σε ενδύματα και αξεσουάρ, δεν είναι η πρώτη φορά που ρισκάρει. Το ίδιο άλλωστε έπραξε και με την εγκατάστασή της στον Φοίνικα, πετυχαίνοντας να προσελκύσει και να διατηρήσει ένα σταθερό αγοραστικό κοινό σε μια περιοχή εκτός κέντρου και κάθε άλλο παρά «συμβατική» με το κόστος των ειδών που πουλά η εταιρεία. Τώρα κάνει ένα δεύτερο βήμα. Ερχεται στην Εγνατία Οδό, αυτή τη φορά με μεγαλύτερες φιλοδοξίες. Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει στον Φοίνικα, να δημιουργήσει, δηλαδή, μία ακόμη περιφερειακή αγορά και μάλιστα αξιώσεων, στοχεύει να το πετύχει στην Εγνατία. Ηδη, στον ίδιο δρόμο, που κοσμούν όλο και περισσότερα αναπαλαιωμένα κτίρια, τα οποία στεγάζουν μοντέρνες ξενοδοχειακές μονάδες, ετοιμάζεται να ανοίξει ένα ακόμη Hondos Center, το τρίτο κατά σειράν στη Θεσσαλονίκη. Και προφανώς έπεται συνέχεια.

Η Funny A.E. έχει μισθώσει για μία 15ετία τον χώρο από την ιδιοκτήτρια οικογένεια Καρύδα και ήδη έχει ξεκινήσει τη διαμόρφωσή του, ώστε να είναι σε θέση να λειτουργήσει από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Περιλαμβάνει συνολικά 2.000 τ.μ. που αναπτύσσονται σε έξι επίπεδα (υπόγειο, ισόγειο, ημιώροφος και τέσσερις ορόφους). Στον τελευταίο σχεδιάζεται να γίνει χώρος καφέ. Το νέο πολυκατάστημα της Fena, το δεύτερο σε μέγεθος μετά τον Φοίνικα (όπου υπάρχουν εκθεσιακοί χώροι περίπου 4.000 τ.μ.) θα διαθέτει όλες τις επώνυμες μάρκες που εμπορεύεται η εταιρεία και μάλιστα θα διατηρήσει το περίφημο γοβάκι, πλαισιωμένο όμως με το σήμα της. Η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.

Αλλάζει, λοιπόν, η Εγνατία Οδός;

«Εμείς πιστεύουμε στην Εγνατία Οδό. Ο καταναλωτής έχει λάθος εικόνα για το συγκεκριμένο δρόμο. Εχουμε την άποψη ότι θα αναβαθμισθεί και ήδη το γεγονός ότι έχουμε εγκατασταθεί έχει κάνει αίσθηση στον εμπορικό κόσμο που το συζητά θετικά. Αλλωστε εμείς ως εταιρεία επιλέγουμε να πηγαίνουμε σε περιοχές ανεκμετάλλευτες και να δημιουργούμε αγορές», είπε στην Οικονομική «Κ» ο εκπρόσωπος της Funny A.E. Παν. Κάτσος.

Αντίθετη άποψη με την ενδεχόμενη αναβάθμιση της Εγνατίας Οδού έχει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Χαρ. Χαραλαμπίδης, εκφράζοντας επιφυλακτικότητα στην προοπτική αυτή. «Η εγκατάσταση μιας επώνυμης φίρμας σε ένα δρόμο δεν σηματοδοτεί αυτόματα τη διαφοροποίησή του. Χρειάζεται να υπάρξουν πολλές παρόμοιες κινήσεις για να μιλήσουμε για κάτι τέτοιο». Αν, πάντως, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να γίνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς στο εμπόριο, παρατηρείται στον τομέα της διασκέδασης, όπου ολόκληρες περιοχές της Θεσσαλονίκης, εγκαταλειμμένες έως πρότινος απέκτησαν έντονη ζωή και κίνηση μετά τη δημιουργία αρχικά ενός και μόνου χώρου διασκέδασης (Μύλος στα Σφαγεία, Λαδάδικα).

Ο κ. Χαραλαμπίδης, που δεν αποκλείει την πιθανότητα να λειτουργήσει ως «κράχτης» η FENA για την προσέλκυση και άλλων επώνυμων ονομάτων στο συγκεκριμένο δρόμο, θα παραδεχθεί ότι ήδη έχει αρχίσει να παρατηρείται αλλαγή στο στάτους των εμπορικών δρόμων της Θεσσαλονίκης και κυρίως στο ιστορικό κέντρο, το οποίο, όπως λέει, χάνει την αίγλη του καθώς μαστίζεται από προβλήματα κυκλοφοριακού και έλλειψης πάρκινγκ, με αποτέλεσμα να αποθαρρύνει το αγοραστικό κοινό να το επισκεφθεί. Φυσικά αυτό συμβαίνει, όπως επισημαίνει, προς όφελος των περιφερειακών αγορών που έχουν δημιουργηθεί.

«Κάποτε εκτός από την Καλαμαριά κανείς άλλος συνοικισμός δεν διέθετε τοπική αγορά. Τώρα έχουν δημιουργηθεί σε όλο και περισσότερους δήμους εκτός από τον κεντρικό. Επιπλέον, βλέπουμε το φαινόμενο των Εμπορικών Πάρκων, όπως στην περίπτωση της περιοχής αεροδρομίου, όπου το ΙΚΕΑ «τράβηξε» και άλλα καταστήματα και χώρους εστίασης. Ή το καινούργιο «φρούτο» για την πόλη, τα Εμπορικά Κέντρα, που δημιουργούνται στις εισόδους της πόλης».

Νέες ανάγκες

Η πληθυσμιακή αύξηση της Θεσσαλονίκης είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργήσει νέες οικιστικές ανάγκες και τη ροπή για μεταφορά της κατοικίας σε περιαστικά κέντρα (Πλαγιάρι, Τρίλοφος, Λαγκαδάς), ακόμη και σε παραλιακά θέρετρα έως πρότινος, όπως η Περαία. Αυτό έχει ως συνέπεια να εγκαταλείπεται σταδιακά από κατοικίες το κέντρο της Θεσσαλονίκης, το οποίο προτιμάται πλέον από γραφεία, καταστήματα και εταιρείες.

«Είναι ένα φαινόμενο επικίνδυνο», θα υποστηρίξει ο κ. Χαραλαμπίδης. «Γιατί στις συγκεκριμένες περιοχές όπου εντοπίζεται μέχρι στιγμής (Ιωνος Δραγούμη, Βενιζέλου, Συγγρού, κ.λπ.) το βράδυ η κίνηση εξαφανίζεται, δημιουργώντας θέμα ασφάλειας για όσους κινούνται στις περιοχές αυτές». Είναι, όμως, μια εξέλιξη αναπόφευκτη, θα πει ο πρόεδρος του ΕΣΘ. «Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Αργά αλλά σταθερά βλέπουμε να γίνεται και στη Θεσσαλονίκη, όπου πριν από 15 χρόνια υπήρχε ισορροπία μεταξύ της κατοικίας και της εμπορικής δραστηριότητας στο ιστορικό κέντρο της».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή