ΕΒΔΟΜΑΔΑ

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επαφές Σιούφα με εκπροσώπους ξένων εκπτωτικών αλυσίδων

Η κυβέρνηση στρέφεται προς τις εκπτωτικές αλυσίδες σε μια περίοδο που καταβάλλει προσπάθειες για συγκράτηση του πληθωρισμού. H κίνηση αυτή χρονικά συμπίπτει και με τον ισχυρό ανταγωνισμό και την «απειλή» που δέχονται οι ελληνικές αλυσίδες από ξένες που πρόκειται να εισβάλουν στην εγχώρια αγορά.

Ηδη, οι εκπτωτικές αλυσίδες, όπως Lidl και DIA στον χώρο των σούπερ μάρκετ, και IKEA στον οικιακό εξοπλισμό έχουν ψαλιδίσει σημαντικά μερίδια από παραδοσιακά μεγάλες ελληνικές αλυσίδες.

Ο ανταγωνισμός πρόκειται να γίνει ακόμα πιο σκληρός με την έλευση της Aldin το 2006 και με δύο ακόμα νέους ευρωπαϊκούς ομίλους σούπερ μάρκετ: ο γερμανικός Τengelmann (Ρlus) και ο βρετανικός Τesco. Οι αλυσίδες αυτές θα προστεθούν στον κατάλογο των ξένων που έχουν εισέλθει στην ελληνική αγορά, όπως είναι η Media Markt και Dixons στα ηλεκτρικά ήδη, Factory Outlet στον ρουχισμό, ο Ομιλος Inditex (Zara), Douglas στα καλυντικά και η FNAC στα πολυμέσα και στα βιβλία.

Χθες, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Σιούφας και ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιάννης Παπαθανασίου συναντήθηκαν με εκροσώπους των εταιρειών Lidl, DIA και IKEA, όπου συζήτησαν θέματα του κλάδου. O κ. Σιούφας μετά τη συνάντηση δήλωσε ότι «δεν πιστεύουμε στις συμφωνίες κυρίων για τις τιμές. Σε μια ελεύθερη αγορά οι τιμές διαμορφώνονται βάσει της προσφοράς και της ζήτησης». Σε ό,τι αφορά την ατζέντα της συνάντησης, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι «συζητήθηκε το πώς θα μπουν περισσότερα ελληνικά προϊόντα στα ράφια των μεγάλων αυτών αλυσίδων».

Επίσης, μιλήσαμε για τις διαδικασίες απλούστευσης των αδειοδοτήσεων που ολοκληρώνονται σύντομα και την εφαρμογή των νόμων για το εμπόριο και τον ανταγωνισμό».

Ο κ. Σιούφας σε σχετική ερώτηση για τα μέτρα της κυβέρνησης, σχετικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, απάντησε ότι «δεν θα κάνουμε έκκληση για αυτοσυγκράτηση. Το υπουργείο θα δημοσιεύσει σε λίγες ημέρες χρήσιμες συμβουλές για το πώς μπορεί ο καταναλωτής να εξοικονομήσει χρήματα από την κατανάλωση ενέργειας, χωρίς θυσίες».

Στο μεταξύ, η ελληνική αγορά φαίνεται να έχει κεντρίσει το γερμανικό, αλλά και το βρετανικό ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα δύο από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς ομίλους, ο γερμανικός Tengelmann (αλυσίδα Plus ) και ο βρετανικός Tesco, αλυσίδες οι οποίες πραγματοποιούν στα καταστήματά τους πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, βολιδοσκοπούν την κάθοδό τους στην Ελλάδα – είτε με αυτόνομη δραστηριοποίηση είτε μέσω εξαγοράς κάποια εγχώριας αλυσίδας, ενώ και η πολυεθνική Aldi αναμένεται να δώσει το «παρών» της στην ελληνική αγορά το 2006.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή