Σε ιδιώτες τα διόδια με αυξήσεις το 2006, ανάλογα με τα χιλιόμετρα

Σε ιδιώτες τα διόδια με αυξήσεις το 2006, ανάλογα με τα χιλιόμετρα

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από τις αρχές του 2006 αναμένονται οι πρώτες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, τα οποία θα παραχωρηθούν τμηματικά σε ιδιώτες. H σταδιακή παραχώρηση των διοδίων, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, θα αρχίσει μόλις ξεκινήσουν τα πρώτα έργα που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης στις εθνικές οδούς. H νέα τιμολογιακή πολιτική των διοδίων θα βασίζεται στη διανυόμενη απόσταση και όχι στην αύξηση ενός κοινού κομίστρου, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

Η χθεσινή, εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη Τύπου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά τα είχε όλα: από Ολυμπιακή, εσωκομματικές διαφορές και λυματολάσπη, μέχρι το… παιχνίδι Sudoku, του οποίου ο υπουργός δήλωσε λάτρης. Πιο συγκεκριμένα:

– Για τις εθνικές οδούς, που μετατρέπονται σταδιακά σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους, θα υπάρξει σταδιακή αύξηση των τιμών των διοδίων. H εκμετάλλευση των διοδίων θα περάσει από το TEO (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας) στις εταιρείες ή κοινοπραξίες που θα αναλάβουν την εκτέλεση έργων στα συγκεκριμένα τμήματα. Σημειώνεται ότι τα πιο προωθημένα από τα έργα είναι το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί και η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, για τα οποία έχουν επιλεγεί προσωρινοί ανάδοχοι και μέσα στο 2006 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής. Ταυτόχρονα εκπονείται μελέτη για να καθοριστεί το μέλλον του TEO και των υπαλλήλων του, που πιθανότατα θα μετατεθούν σε άλλες υπηρεσίες.

– Την επόμενη εβδομάδα θα δημοσιοποιηθεί ο νέος νόμος για την έκδοση των οικοδομικών αδειών, ο οποίος θα κατατεθεί τον Οκτώβριο για ψήφιση στη Βουλή. Θα περιλαμβάνει και ρυθμίσεις για την «επανέναρξη» του Κτηματολογίου, για τις επί έλασσον δαπάνες (δηλαδή για τις υπερβάσεις στα έργα του Γ΄ ΚΠΣ) και πιθανώς για τους ημιυπαίθριους χώρους.

– Το ΥΠΕΧΩΔΕ θα ζητήσει για την επιχορήγηση των προγραμμάτων του επιπλέον 550 εκατομμύρια ευρώ κατά την αναθεώρηση του Γ΄ ΚΠΣ. Το ποσό δύναται να προέλθει από κονδύλια που δεν θα έχουν απορροφήσει άλλοι φορείς και υπουργεία.

– Οι εργασίες της Εγνατίας Οδού, που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, θα απορροφήσουν περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ. Επειδή όμως οι πιστώσεις που έχουν διατεθεί είναι 305 εκατ. ευρώ, η Εγνατία θα προβεί σε μακροχρόνιο δανεισμό 250 εκατ. ευρώ, ο οποίος δεν θα επιβαρύνει το δημόσιο χρέος.

– Για τη λυματολάσπη του ΚΕΛ Ψυττάλειας έχουν βρεθεί δύο εναλλακτικές λύσεις (οι οποίες θα ανακοινωθούν εν καιρώ), προκειμένου να μην οδηγείται από τον Δεκέμβριο στο XYTA Λιοσίων. Σε ερώτηση της «K» ο κ. Σουφλιάς δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο δοκιμής και νέων μεθόδων επεξεργασίας, με διατήρηση όμως της εδαφοποίησης.

– Τέλος, ο κ. Σουφλιάς αρνήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις Μητσοτάκη, χαρακτήρισε φυσιολογικές τις όποιες εσωκομματικές διαφωνίες, ενώ για την Ολυμπιακή υποστήριξε τις πολυδιάστατες λύσεις «που ταιριάζουν στην περίπτωση», καθώς το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας «ούτε επιβάλλει την ιδιωτικοποίηση ούτε την αρνείται».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή