Σκαραμαγκάς: απόσχιση και νέες απαιτήσεις

Σκαραμαγκάς: απόσχιση και νέες απαιτήσεις

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την απόσχιση του κλάδου παραγωγής τροχαίου υλικού (βαγόνια) από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την υπαγωγή του σε θυγατρική εταιρεία (100%) με στόχο την πώλησή της, προωθεί η μητρική εταιρεία Thyssenkrupp Marine Systems. Το σχέδιο συζητήθηκε χθες μεταξύ εκπροσώπων της διοίκησης και των εργαζομένων, ενώ γνωστοποιήθηκε και στον υπουργό Μεταφορών κ. Μιχάλη Λιάπη από τον πρόεδρο της μητρικής εταιρείας κ. Klaus Borgschlte και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά κ. Reinhard Kuhlmann. Κατά τη συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, οι Γερμανοί, σύμφωνα με δηλώσεις των ιδίων, ζήτησαν την επέκταση της σύμβασης με τον ΟΣΕ για την κατασκευή 20 τρένων συνολικής αξίας 130 εκατ. ευρώ.

Η επέκταση της σύμβασης, σύμφωνα με τον κ. Klaus Borgschlte, θα συμβάλλει στην πώληση της θυγατρικής εταιρείας που θα δημιουργηθεί, αφού ο όμιλος της Thyssen δεν διαθέτει αντίστοιχη δραστηριότητα. H νέα εταιρεία θα αρχίσει να λειτουργεί από την 1η Οκτωβρίου 2006 με στόχο την πώλησή της σε Ελληνα ή ξένο ενδιαφερόμενο. Στην εταιρεία θα περιέλθουν και 200 περίπου εργαζόμενοι που απασχολούνται στον κλάδο.

Η απόσχιση του κλάδου παραγωγής τροχαίου υλικού εντάσσεται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος αναδιάρθρωσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που σχεδιάζουν οι νέοι μέτοχοι της ΤhyssenΚrupp.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όπως οι ίδιοι οι Γερμανοί δηλώνουν, το μέλλον των Ναυπηγείων συναρτάται άμεσα με τις προμήθειες του Πολεμικού Ναυτικού. Με το μάτι στραμμένο στο νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα, οι δύο εκπρόσωποι της διοίκησης θα έχουν συνάντηση και με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Ευάγγελο Μεϊμαράκη. Στη συνάντηση θα υποβάλουν αίτημα για ανάθεση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά των 6 φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού, η ναυπήγηση των οποίων έχει προαναγγελθεί χωρίς να έχει οριστικοποιηθεί. Πρόκειται για έργο συνολικής αξίας 2,5 δισ. ευρώ.

Το έργο διεκδικούν και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Οι Γερμανοί επενδυτές έχουν υποβάλει πρόταση στον επικεφαλής των Ναυπηγείων Ελευσίνας κ. N. Ταβουλάρη για από κοινού διεκδίκηση του έργου, από τις αρχές Ιανουαρίου. H πρόταση, όπως δήλωσε ο ίδιος ο κ. Klaus Borgschlte σε δημοσιογράφους, αναφέρεται στη σύσταση κοινής εταιρείας με ισόποση συμμετοχή (50%-50%) αλλά με συμμετοχή στα κέρδη 60% για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και 40% για την Ελευσίνα. H διαφορά στα κέρδη, αποδίδεται από τον ίδιο, στην τεχνογνωσία που διαθέτει ο Σκαραμαγκάς μέσω της μητρικής εταιρείας. O ίδιος άφησε ανοιχτό ακόμη και το ενδεχόμενο κατάρρευσης των Ναυπηγείων μετά το 2006, εάν δεν υπάρξουν νέες αναθέσεις από το Πολεμικό Ναυτικό.

Σε ό,τι αφορά τις εκκρεμότητες με το ελληνικό Δημόσιο, οι εκπρόσωποι των Ναυπηγείων τόνισαν χθες ότι όλα τα επίμαχα θέματα είναι ανοιχτά και συζητούνται στο πλαίσιο εξωδικαστικού συμβιβασμού. Στο πλαίσιο αυτό θα επιδιώξουν συνάντηση μέσα στο επόμενο δεκαήμερο και με τους υπουργούς Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη και Ανάπτυξης Δ. Σιούφα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή