ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΤΝΤ έχει κάνει πράξη το «Investor in People»

Η ΤΝΤ Express, κορυφαία εταιρεία ταχυμεταφορών σε 200 χώρες, με 42 δικά της αεροσκάφη, διακινεί 3,3 εκατ. είδη αλληλογραφίας και εμπορεύματα την εβδομάδα, λειτουργεί περίπου 900 κέντρα και διαμετακομιστικούς σταθμούς και απασχολεί 43.000 άτομα. Η ΤΝΤ είναι μέλος του -απαιτητικών κριτηρίων- Dow Jones Sustainability Indexes. Από το 2002 έχει υπογράψει το Παγκόσμιο Σύμφωνο του ΟΗΕ βάσει του οποίου οι επιχειρήσεις δεσμεύονται να πρωτοπορούν και να αποδεικνύουν βάσει κριτηρίων τον σεβασμό τους στα ανθρώπινα δικαιώματα, στα δικαιώματα των εργαζόμενων και στην προστασία του περιβάλλοντος. Εκτοτε «εγκαινιάσαμε στην επιχείρηση έναν ετήσιο διαγωνισμό προκειμένου να καταλήξουμε στις επιλογές εκείνες που θα μας οδηγούσαν στην υλοποίηση των δεσμεύσεών μας κατά τον καλύτερο τρόπο».

Πρόσφατα η ΤΝΤ -σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις της απέναντι στο Σύμφωνο- εξέδωσε την πρώτη της Εκθεση Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Βιωσιμότητας 2005.

Ομως την ΤΝΤ τη συνοδεύει και μια άλλη διάκριση: είναι η μοναδική εταιρεία στον τομέα της που έχει πιστοποιηθεί ως Investor In People (ΙΡΡ) -ένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο- με αρχές, δείκτες και κατευθυντήριες γραμμές, χρήσιμο εργαλείο για τις επιχειρήσεις που καταβάλλουν προσπάθειες για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού τους. Για την απόκτηση της Ετικέτας ΙΡΡ -η ισχύς της οποίας είναι μόνο για τρία χρόνια και απαιτείται επαναξιολόγηση- προηγούνται έξι διαφορετικές φάσεις, με πρώτη φάση την ευαισθητοποίηση και τη δέσμευση όλων των εργαζομένων μέσα στην επιχείρηση.

Πρόσφατα, η ΤΝΤ Hellas βραβεύθηκε ως μια από τις 20 Best Workplaces Hellas 2006 για τις πρακτικές της διοίκησης και οργάνωσης ανθρωπίνων πόρων. Κάθε χρόνο η ΤΝΤ Hellas συντάσσει το Ετήσιο Πλάνο Εκπαίδευσης ευθυγραμμισμένο τόσο με το επιχειρηματικό πλάνο της όσο και με τους επιδιωκόμενους από την εταιρεία στόχους. Εκπαιδεύει τα στελέχη της με εξωτερικούς φορείς, ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες διοίκησης και ηγεσίας, όπως και τους λοιπούς εργαζόμενους για την προσωπική εξέλιξη και ανάπτυξη δεξιοτήτων, αλλά και για τη βελτίωση των γνώσεών τους στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, ξένων γλωσσών κ.ά. Μέσα στην εταιρεία πραγματοποιούνται συσκέψεις με τη συμμετοχή των εργαζόμενων για τα θέματα που απασχολούν τα διαφορετικά τμήματα -διοίκηση, πωλήσεις, οικονομικά.

Παράλληλα, η ΤΝΤ ενθαρρύνει τη δημιουργία Ομάδων Εργαζομένων σε διαλειτουργικό επίπεδο με συγκεκριμένους τομείς βελτίωσης – όπως είναι οι πελάτες, η υγιεινή και ασφάλεια, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι διεκδικήσεις, μεταξύ άλλων. Οι εκπρόσωποι των Ομάδων συναντιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να ασχοληθούν με τα εκάστοτε θέματα που προκύπτουν και αφορούν τους πελάτες, τους ανθρώπους, το περιβάλλον της εργασίας είτε για την κοινωνική ευθύνη της εταιρείας τους. Επίσης, σε ετήσια βάση αλλά και κάθε τρίμηνο η διοίκηση επιβραβεύει τους εργαζόμενους εκείνους που έχουν διακριθεί και τους απονέμει τιμητική πλακέτα και χρηματικό έπαθλο.

Σημειώνεται ότι η παγκόσμια πρωτοβουλία της ΤΝΤ «Walk the World» -περπάτημα διαδήλωσης 5 χλμ.- αποσκοπεί στη συγκέντρωση χρημάτων για την καταπολέμηση της φτώχειας. Αλλωστε, από το 2003 η ΤΝΤ είναι «εταίρος» του Προγράμματος Σίτισης του ΟΗΕ (World Food Programme) και διαθέτει τους πόρους της για τη μεταφορά τροφής στους πεινασμένους σε κάθε γωνιά της γης. «Είναι και αυτός ένας τρόπος για να δείξουμε τη δέσμευσή μας ότι οι άνθρωποι είναι πάντοτε στην καρδιά της εταιρείας μας» δηλώνει ο κ. Peter Bakker, CEO της παγκόσμιας ΤΝΤ.