ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα πεδία εφαρμογής και το μέλλον της επιστήμης του μάρκετινγκ

Ποιες είναι οι σύγχρονες εταιρικές στρατηγικές για την επέκταση σε νέες αγορές, λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία όπως η κουλτούρα, και πώς αυτές μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία πολιτιστικών χώρων, όπως είναι τα μουσεία και τα θέατρα;

Απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα που αφορούν τα νέα πεδία εφαρμογής και το μέλλον της επιστήμης του μάρκετινγκ αναμένεται να προκύψουν στη διάρκεια του 35ου συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, που φιλοξενείται από 23 έως 26 Μαΐου στην Αθήνα. Το συνέδριο διοργανώνεται από το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και όπως έχει γίνει ήδη γνωστό «το παρών» πρόκειται να δώσουν 700 κορυφαίοι επιστήμονες από 40 χώρες, εκπροσωπώντας περισσότερα από 300 κορυφαία πανεπιστήμια και ερευνητικά ινστιτούτα απ’ όλο τον κόσμο.

«Πρόκειται για ένα παγκόσμιο συνέδριο, το μοναδικό στον κόσμο για το 2006, στη διάρκεια του οποίου θα παρουσιαστούν θέσεις και απόψεις για τον ρόλο του μάρκετινγκ στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Γιώργος Αυλωνίτης, καθηγητής Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ και της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου.

Ο αριθμός των επιστημονικών εργασιών που υποβλήθηκαν ξεπέρασε τις 900, εκ των οποίων επελέγησαν και θα παρουσιαστούν οι 500. Το περιεχόμενό τους χωρίζεται σε 20 θεματικές ενότητες, με το ενδιαφέρον να εντοπίζεται σε νέα πεδία που αφορούν την προστασία του καταναλωτή και την εταιρική κοινωνική ευθύνη.

«Δημιουργούνται νέες έννοιες και τάσεις που -μεταξύ άλλων- αφορούν στην αξιοποίηση του μάρκετινγκ σε ζητήματα εταιρικής ευθύνης και προστασίας καταναλωτή, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την παρουσίαση μελέτης που συνδέει τα νέα επιστημονικά δεδομένα με την αντικαπνιστική εκστρατεία», σχολιάζει ο κ. Αυλωνίτης.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει ειδική ενότητα του συνεδρίου με τίτλο «Μeet the editors», στην οποία θα συμμετάσχουν οι εκδότες των κορυφαίων επιστημονικών περιοδικών του χώρου και πιο συγκεκριμένα των Journal of Marketingk, Journal of Marketing Research, Journal of Consumer Research κ.ά. Επίσης, ομάδα εργασίας που θα ασχοληθεί με μοντέλα αποφάσεων θα συγκροτηθεί μετά την ολοκλήρωση του συνεδρίου, το Σάββατο 27 Μαΐου.