ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την απελευθέρωση περισσότερων λιμανιών ζητούν οι ακτοπλόοι

Εχοντας πετύχει την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών από έξι λιμάνια προς περισσότερους από τριάντα προορισμούς στο Αιγαίο, αλλά όχι την πλήρη απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές θα αποφασίσουν αύριο, Τετάρτη 24 Μαΐου, τη στάση που θα κρατήσουν έναντι του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η απελευθέρωση των υπηρεσιών από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας, του Λαυρίου, της Κύμης, των Πατρών και της Ελευσίνας θεωρείται, από κύκλους της ακτοπλοΐας, σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση εναρμόνισης του εθνικού θεσμικού πλαισίου (νόμος 2932/2001 με τον Κοινοτικό Κανονισμό 3577/1992), ωστόσο δεν είναι απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών. Αυτό σημαίνει ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας θα πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να αποφασίσει εάν θα αντιμετωπίσει θετικά τρία βασικά θέματα, όπως: Δεκάμηνη υποχρεωτική δρομολόγηση πλοίων, ετήσιες αιτήσεις εκτέλεσης δρομολογίων και έκτακτες δρομολογήσεις.

Κατά πληροφορίες, οι ακτοπλόοι κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσής τους θα ζητήσουν να προχωρήσει το YEN στην απελευθέρωση και άλλων ακόμη περιφερειακών λιμανιών, σε πρώτη φάση όλων αυτών που πληρούν τις προϋποθέσεις να δραστηριοποιούνται σε δύο διαφορετικές εταιρείες και να έχουν ετήσιο όγκο μεταφοράς επιβατών άνω των 300 χιλιάδων. Επίσης θα ζητήσουν να καταργηθούν ορισμένες γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούνται για την εκτέλεση δρομολογίων, να εφαρμοσθεί ισοτιμία στο θέμα της ενδιαίτησης μεταξύ πλοίων υπό ελληνική σημαία και υπό κοινοτική και να αυξηθούν οι ναύλοι των επιδοτούμενων γραμμών τουλάχιστον στο μίνιμουμ της αύξησης που δόθηκε και στα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δηλαδή κατά 12% περίπου.

Ζητούνται πλοία για Δυτικές Κυκλάδες

Εν τω μεταξύ τόσο το YEN όσο και η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (EEA) αναζητούν τρόπους για να καλυφθεί το κενό που έχει δημιουργηθεί στην εξυπηρέτηση των Δυτικών Κυκλάδων επειδή δύο πλοία, που εξυπηρετούσαν τη γραμμή, βρίσκονται ακόμη στην ετήσια επιθεώρηση. Το πρώτο εκ των δύο, το «Αγιος Γεώργιος», αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια στις 5 Ιουνίου και το δεύτερο, «SpeedRuner», στις 25 του ίδιου μήνα.

Βεβαίως το πρόβλημα θα μπορούσε να είχε επιλυθεί εφόσον το YEN επέτρεπε τις έκτακτες δρομολογήσεις. Κύκλοι της ακτοπλοΐας υποστήριξαν ότι «τα κενά που θα υπάρξουν στην εξυπηρέτηση κάποιων νησιών θα μπορούσαν να λυθούν με έκτακτες δρομολογήσεις ύστερα από συνεννόηση της EEA με τους εκπροσώπους της Πανελληνίου Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ)».

Την Πέμπτη αναμένεται να συγκεντρωθούν έξω από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τα νησιά Κύθνο, Σέριφο και Σίφνο, ενώ αντιπροσωπεία τους θα συναντηθεί με τον κ. Κεφαλογιάννη προκειμένου να του ζητήσουν τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών τους με τον Πειραιά.