Υψηλή ζήτηση για ξηρού φορτίου πλοία

Υψηλή ζήτηση για ξηρού φορτίου πλοία

3' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ενδιαφέρον της αγοράς στις αγοραπωλησίες μονοπωλείται στα ξηρού φορτίου πλοία και ιδιαίτερα στα Capesize, των οποίων η διαφορά τιμής μεταξύ των αμέσου παράδοσης πλοίων και της τιμής αυτών με αρκετά αργότερες ημερομηνίες παράδοσης είναι σημαντική.

Αποτέλεσμα αυτής της ουσιαστικής διαφοράς είναι και η «αγωνιώδης» αναζήτηση από πλευράς πλοιοκτητών για εντολές ναυπήγησης σε ναυπηγεία της Κίνας, όπως σε DALIAN, BOHAI και SWS.

Οι ενδείξεις συνηγορούν ότι η αγορά τους θα διατηρηθεί υψηλά με τον γενικό δείκτη να βρίσκεται τώρα στις 4.350 μονάδες, απέχοντας σημαντικά από τα διαπιστωμένα υψηλά των 5.000 μονάδων του πρώτου τετραμήνου του 2005.

Στα Πάναμαξ ενδιαφέρουσες είναι οι πωλήσεις του M/V «LETO» και του M/V «LEDA» 75,121 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης SAMHO 2001, αγορασθέντα από την Carraw στα 45 εκατ. δολ. έκαστο, καθώς και του Handymax M/V «BRILLIAN STAR» 48.635 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2002 στα 30 εκατ. δολ. από μη γνωστοποιημένους αγοραστές.

Επιφυλακτικότητα

Αντίθετη είναι η εικόνα στα δεξαμενόπλοια, χωρίς να σημαίνει απουσία δραστηριότητας. Τα παρόντα επίπεδα ναύλων καθιστούν τους υποψήφιους αγοραστές ιδιαίτερα επιφυλακτικούς, έχοντας διαπιστώσει τη σημαντική απόκλιση από τα συνήθη υψηλά αυτής της περιόδου, χωρίς να σημαίνει μειωμένο ενδιαφέρον για νεότευκτα πλοία και «ευκαιρίες».

Η διαθεσιμότητα κεφαλαίων αποτελεί πτώση τιμών χωρίς να αποκλείεται μεγαλύτερη διαθεσιμότητα σε «λογικότερες τιμές». Το μονού τοιχώματος ULCC της MOSK M/T «ORIENTAL VENTURE» 281.018 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 1992, επωλήθη από την AKRON HOLDINGS στα 40 εκατ. δολ. περίπου.

Παραγγελίες

Το ενδιαφέρον, όπως προαναφέραμε, εστιάζεται στην εξασφάλιση ναυπηγικής σχάρας Capesize πλοίων.

Η GLEAMRAY εξασφάλισε δύο Capesize στη SWS με παράδοση 2011 στα 65 εκατ. δολ. έκαστο, ενώ η HEBAI OCEAN 4 στην DALIAN, παράδοση 2009 – 2010 στα 68 εκατ. δολ.

Το υψηλό επίπεδο ναύλων των Πάναμαξ, καθώς επίσης και τα αναμενόμενα νέα σχέδια μεγεθών πλοίων από ναυπηγεία -κυρίως της Κίνας-, έχουν δημιουργήσει λίστες αναμονής από επίδοξους αγοραστές για αυτά τα μεγέθη.

Μεταπωλήσεις

Το M/V «SHIBUMI» 166,058 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 1984 ASTANO BV πωλήθηκε 25 εκατ. δολ. ενώ το M/V «LETO» 75.121 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2001, πωλήθηκε στα 45 εκατ. δολ.

Το M/V «BRILLIANT STAR» 48,635 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2002, πωλήθηκε στα 30 εκατ. δολ. ενώ το M/V «DARYA CHAND» 43.594 τόννων dwt, έτους ναυπήγησης 1986, πωλήθηκε στα 16 εκατ. δολ.

Στα δεξαμενόπλοια η AKRON HOLDINGS αγόρασε το M/V «ORIENTAL VENTURE» 281.018 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1992, στα 40 εκατ. δολλ.

Νιγηρία και δολάριο ωθούν ανοδικά το πετρέλαιο

Οι τιμές πετρελαίου κινούνται ανοδικά, γύρω στα 63 δολ. το βαρέλι, με απορρέουσα δυναμική, λόγω διακοπών παροχής από Νιγηρία και την περαιτέρω πτώση του αμερικάνικου νομίσματος με τις γνωστές επιπτώσεις ανόδου τιμών στα περισσότερα αγαθά.

Αν και τα αποθέματα των Ηνωμένων Πολιτειών παραμένουν υψηλά, αντίθετα με τον κανόνα, οι τιμές αργού κινούνται υψηλότερα, με επικαλούμενο αίτιο τις διάφορες πολιτικές εξελίξεις σε Κεντρική Αμερική καθώς και Νιγηρία. Σε ενίσχυση των τιμών προβαίνει και ο ΟΠΕΚ προαναγγέλοντας νέους περιορισμούς παραγωγής, επιδιώκοντας να εξασφαλίσει τα διαφυγόντα έσοδα λόγω των χαμηλών ισοτιμιών του δολλαρίου.

Το Αμερικανικό νόμισμα υποχωρώντας έφθασε στο 1,33 δολ. σε σχέση με το ευρώ, πτώση η οποία είχε να διαπιστωθεί από τον Απρίλιο του 2005, επακόλουθο των συνεχών αρνητικών στοιχείων της αμερικανικής οικονομίας.

Ενας επιπρόσθετος παράγων πτώσης και οι διάφορες αναφορές αρκετών ασιατικών τραπεζών για σταδιακή μείωση των συναλλαγματικών διαθεσίμων εις βάρος του αμερικανικού νομίσματος.

Η τιμή του αργού Ομάν υποχώρησε λόγω της μικρότερης ζήτησης προϊόντων από τα διυλιστήρια της περιοχής.

Τα αποθέματα μαζούτ σε Σιγκαπούρη σημείωσαν άνοδο της τάξης του 3% φθάνοντας τα 8,2 εκατ. βαρέλια την εβδομάδα, ενώ η τιμή του Μπρεντ Ντουμπάι κινήθηκε πτωτικά, δημιουργώντας προϋποθέσεις εισαγωγών του χαμηλού περιεκτικότητας σε θειάφι αργού της Δυτ. Αφρικής από τα ασιατικά διυλιστήρια.

Στην Κίνα η επεξεργασία του αργού για παραγωγή προϊόντων σημείωσε αύξηση μεγέθους 5,4% τον Οκτώβριο σε μαζούτ και χημικά. Τα διυλιστήρια συγκεκριμένα επεξεργάσθηκαν 25,6 εκατ. τόνους τον Οκτώβριο (περίπου 6,25 εκατ. βαρέλια ημερησίως), με τις εισαγωγές πετρελαίου από Κίνα να κινούνται ανοδικά κατά 14% στα 120 εκατ. τόνους τους 10 πρώτους μήνες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή