ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε Ρουμανία και Βουλγαρία στοχεύει η Jumbo

Ανοδική είναι η πορεία της αλυσίδας παιχνιδιών, εποχικών ειδών και ειδών βρεφανάπτυξης Jumbo αν και για το τρέχον διάστημα η διοίκησή της κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί στα λιμάνια. Να σημειωθεί ότι το 80% των ειδών που ο καταναλωτής βρίσκει στα καταστήματα Jumbo προέρχεται από το εξωτερικό, και κυριότερα την Ασία, ενώ ο μήνας Δεκέμβριος συνεπάγεται το 28% του ετήσιου τζίρου της αλυσίδας. Σύμφωνα πάντως με τη διοίκηση της εταιρείας, προς το παρόν δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά η κατάσταση ενδέχεται να επιβαρυνθεί τις επόμενες ημέρες. Εξάλλου, στην πρόσφατη γενική συνέλευση της εταιρείας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Απ. Βακάκης προειδοποίησε ότι «οι παρενέργειες από την αδράνεια της πολιτείας απέναντι στην καταστροφική για το λιανεμπόριο κατάσταση των λιμανιών, εάν συνεχισθεί η παρούσα κατάσταση, σίγουρα θα δημιουργήσει σοβαρές ελλείψεις στην τροφοδοσία με πιθανές επιπτώσεις στον τζίρο του Ομίλου».

Το πρώτο τρίμηνο πάντως της νέας οικονομικής χρήσης (Ιούλιος-Σεπτέμβριος) τα κέρδη του ομίλου Jumbo αυξήθηκαν κατά 53,2%, στα 10,7 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις της ενισχύθηκαν κατά 28,5%. Με το δεδομένο ότι δεν έχουν προστεθεί νέα καταστήματα στην αλυσίδα, εκτιμάται ότι οι προαναφερθέντες ρυθμοί ανάπτυξης καλύπτουν τις προσδοκίες της διοίκησης. Εξάλλου, το μερίδιο αγοράς της τάξης του 33% που αποσπά η αλυσίδα φαίνεται να ικανοποιεί τη διοίκηση της Jumbo, καθώς αποτελούσε έναν από τους βασικούς στόχους για τη χρήση 2005-06. Την ίδια στιγμή, πάντως, έχοντας διευρύνει το προϊοντικό της μείγμα, η εταιρεία δεν δείχνει διατεθειμένη να προχωρήσει στην άμεση λειτουργία του καταστήματος που ετοιμάζει στην αγορά της Βουλγαρίας, υπό την προϋπόθεση όμως ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης θα διατηρηθούν στα επίπεδα του 12-15% σε ετήσια βάση. Το ποσοστό αυτό κρίνεται ικανοποιητικό στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, καθώς επιτυγχάνεται μέσα από το υπάρχον δίκτυο των 41 καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο. Πάντως, στον βαλκανικό χώρο, έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη δημιουργία και δεύτερου καταστήματος στη βουλγαρική πρωτεύουσα. Παράλληλα, εντός του 2007 θα ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 20 εκατ. ευρώ, με στόχο την αγορά γης στις αναδυόμενες εμπορικά οικονομίες της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας. Μέχρι το 2009, σχεδιάζεται το άνοιγμα πέντε νέων μητροπολιτικών καταστημάτων στην Αττική κι ενός ακόμη καταστήματος στην Κύπρο, με απώτερο σκοπό το δίκτυο της Jumbo να απαρτίζεται από 50 καταστήματα συνολικά.