Στα 105 δισ. δολάρια η αξία της παγκόσμιας αγοράς του κλάδου

Στα 105 δισ. δολάρια η αξία της παγκόσμιας αγοράς του κλάδου

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα στοιχεία για την αξία της παγκόσμιας αγοράς παιχνιδιών κυμαίνονται ανάμεσα στα 60 και τα 105 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, με το δεύτερο ποσόν να περιλαμβάνει και τις πωλήσεις ηλεκτρονικών παιχνιδιών, τα οποία στηρίζονται και αξιοποιούν τεχνολογίες όπως αυτή της πληροφορικής και της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και της νανοτεχνολογίας και ακόμη και της βιοτεχνολογίας. Οι πωλήσεις αυτής της κατηγορίας των παιχνιδιών αυξάνονται ραγδαία, με ρυθμούς άνω του 15% ετησίως και η αξία τους αναμένεται να φθάσει στα 146 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2015.

Ηλεκτρονικά ένα στα τρία

Μέχρι στιγμής πάντως το ένα στα τρία παιχνίδια, τα οποία πωλούνται παγκοσμίως είναι ηλεκτρονικά ή παιχνίδια που παίζονται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κονσόλες (game stations). Τα υπόλοιπα δύο είναι λίγο πολύ κλασικά παιχνίδια, όπως κούκλες, αυτοκινητάκια, τρενάκια, τουβλάκια, επιτραπέζια κ.ο.κ.

Στην πρώτη κατηγορία, των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν μακράν στην πρώτη θέση σε ό,τι αφορά την ανάπτυξή τους και τις πωλήσεις τους. Ακολουθούν η Δυτική Ευρώπη και η Ιαπωνία, αλλά το 75% αυτών των παιχνιδιών κατασκευάζεται στην Κίνα. Η δική της, συγκεκριμένη αγορά γνωρίζει επίσης μεγάλη άνθηση, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά άνω του 50% ετησίως, καθώς η ζήτηση εξελίσσεται σχεδόν ανεξέλεγκτα εάν λάβει κανείς υπ’ όψιν ότι η αναδυόμενη, μεσαία οικονομική τάξη της χώρας, απαριθμεί, ούτε λίγο ούτε πολύ περί τα 400 εκατομμύρια καταναλωτές.

Βratz εναντίον Βarbie

Στην κατηγορία των κλασικών παιχνιδιών, πλέον επιτυχημένη παραμένει η κούκλα Barbie της Mattel, με τις πωλήσεις της ίδιας, αλλά και όλου του… νοικοκυριού της, να φθάνουν φέτος στα 3 δισ. δολάρια. Ωστόσο, λόγω του ανταγωνισμού που η 47χρονη πλέον αμερικανίδα κούκλα αντιμετωπίζει από τις κούκλες Bratz, οι πωλήσεις της εμφανίζονται μέχρι στιγμής φέτος μειωμένες κατά περίπου 12%. Αντιθέτως, οι κούκλες Bratz, των οποίων οι πωλήσεις -αλλά και οι πωλήσεις συναφών παιχνιδιών, όπως ρούχα τους, επιτραπέζια, αλλά και DVD- κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος: η αξία τους αγγίζει φέτος τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Από τα «επώνυμα» παιχνίδια, οι κούκλες αυτές αποτελούν τη μεγάλη… επανάσταση των τελευταίων ετών. Αξιο αναφοράς είναι ότι από τις πωλήσεις στη Βρετανία, των 100 εκατομμυρίων στερλινών που αφορούν σε κούκλες, το 40% διατίθεται για την αγορά κάποιας από τις κούκλες Bratz. Η κούκλα σχεδιάσθηκε μόλις πριν από μια εξαετία, από έναν Ιρανό μετανάστη στην Καλιφόρνια, τον Ισαάκ Λάριαν, ο οποίος έχει πτυχίο… πολιτικού μηχανικού. Στις επιτυχίες των τελευταίων ετών συγκαταλέγεται και η Lego, με τα γνωστά τουβλάκια, η οποία ανακάμπτει γρήγορα στην αγορά, ύστερα από μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για τη δανέζικη εταιρεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή