ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΞΗΡΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ: Επανέρχεται το ενδιαφέρον στα Capes στην Απω Ανατολή

Με σημαντικές αποκλίσεις οι τελευταίες ναυλώσεις των Capesize σε Απω Ανατολή. Η πρόσφατη κινητικότητα είχε σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση των ναύλων της περιοχής, ενώ ενδεικτικά και ο δείκτης τους σημείωσε άνοδο κατά 97 μονάδες στις 13 Δεκεμβρίου.

Τα κυκλικά ταξίδια με φόρτωση δυτ. ακτή Β. Αμερικής έφθασαν τα επίπεδα των 65.000 δολ.την ημέρα, ενώ τα ταξίδια με φόρτωση Αυστραλία κοντά στις 70.000 δολ. ενώ επανήλθε το ενδιαφέρον για ναυλώσεις χρονικής διάρκειας. Στην Απω Ανατολή το M/V «MINERAL KYOTO» 180.310 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2004, με παράδοση Φιλιππίνες τέλη Δεκεμβρίου και για κυκλικό ταξίδι μέσω Αυστραλίας ναυλώθηκε στα 67.500 δολ. την ημέρα, ενώ η BHP BILLITON με παράδοση Κορέα 22-25 Δεκεμβρίου και για ίδιο ταξίδι επαναπαράδοση Κίνα ναύλωσε το M/V «ANANGEL INNOVATION» 172.250 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2004, στα 65.500 δολ. την ημέρα.

Ατλαντικός

Στον Ατλαντικό η των τελευταίων ημερών θετική εικόνα τους διατηρείται με τα φορτία Βραζιλία – Κίνα να πληρώνουν 33.00 δολ. τον τόνο ήτοι περίπου 78.000 δολ. ημερησίως.

Η PIONEER METALS με παράδοση Ρότερνταμ τέλη Δεκεμβρίου μέσω Βραζιλίας και επαναπαράδοση Κίνα ναύλωσε το M/V «CHINA SHAN» 175.560 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2005, στα 74.000 δολ. την ημέρα, ενώ η PACIFIC BULK με παράδοση Πορτογαλία 16-18 Δεκεμβρίου για ίδιο ταξίδι ναύλωσε το M/V «CAPE SUN» 171.746 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1999, στα 77.500 δολ. την ημέρα.

Στις ναυλώσεις χρονικής διάρκειας η PACIFIC BULK με παράδοση Κίνα 24-26 Δεκεμβρίου και για χρονική διάρκεια 6-8 μήνες ναύλωσε το M/V «FORMOSABULK ALLSTAR» 150.393 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1995, στα 51.000 δολ. την ημέρα. Ενδιαφέρουσα η αγορά των Πάναμαξ σε Ατλαντικό με μικρή προσφορά τονάζ τόσο για φορτώσεις από Β. Ευρώπη όσο και από ανατ. ακτή Αμερικής, ενώ μικρός εμφανίζεται ο αριθμός φορτίων από Ν. Αμερική και Μεσόγειο.

Αβέβαιη η αγορά τους σε Απω Ανατολή με προσφορά τονάζ για άμεσες ημερομηνίες φόρτωσης. Τα κυκλικά ταξίδια της περιοχής, καθώς και τα ταξίδια με προορισμό Ατλαντικό ναυλώνονται στα 33.000-35.000 δολ. την ημέρα.

Η C&MM με παράδοση Κίνα 16-18 Δεκεμβρίου και για κυκλικό ταξίδι μέσω ανατ. ακτής Αυστραλίας ναύλωσε το M/V «GOOD HOPE MAX» 76.739 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2005, στα 35.000 δολ. την ημέρα, ενώ η WORLDLINK με παράδοση επίσης Κίνα 14-16 Δεκεμβρίου μέσω Ινδονησίας και επαναπαράδοση Ισπανία ναύλωσε το M/V «MAHITIS» 76.099 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2001, στα 37.000 δολ. την ημέρα.

Η UNIWELL με παράδοση Αντεν 1-5 Ιανουαρίου μέσω δυτ. ακτής Ινδίας επαναπαράδοση Κίνα ναύλωσε το M/V «KANARIS» 76.000 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2002, στα 30.500 δολ. την ημέρα.

Στον Ατλαντικό η TRANSFIELD με παράδοση Αγγλία 15-18 Δεκεμβρίου μέσω Βαλτικής επαναπαράδοση Κίνα ναύλωσε το M/V «REDONDO» 75.000 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2000, στα 34.000 δολ. την ημέρα, ενώ το M/V «BIG SKY» 69.189 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1994, με παράδοση 15-17 Δεκεμβρίου Πασέρο μέσω Βενεζουέλας και επαναπαράδοση Κίνα ναυλώθηκε στα 30.000 δολ. την ημέρα.

Ναυλώσεις χρονικής διάρκειας

Στις ναυλώσεις χρονικής διάρκειας η SANKO με παράδοση Ιαπωνία 9-12 Ιανουαρίου και για χρονική διάρκεια 3 χρόνια ναύλωσε το M/V «BILLITON TRADER 1» 82.000 τόνων dwt, στα 25.000 δολ.την ημέρα. Ενδιαφέρουσα και η αγορά των SUPRAMAX / HANDIES με αρκετά νέα φορτία ιδιαίτερα σε Ατλαντικό.

Η EITZEN με παράδοση Φινλαδία 15-19 Δεκεμβρίου μέσω Βαλτικής και επαναπαράδοση ανατ. Μεσόγειο ναύλωσε το M/V «SEAVENUS» 50.913 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 2000, στα 34.000 δολ. την ημέρα ενώ η BUNGE με παράδοση Κόλπο Αμερικής 15-18 Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση Μεσόγειο ναύλωσε το M/V «SANKO RALLY» 42.529 τόνων dwt, έτους ναυπήγησης 1994, στα 38.500 δολ.την ημέρα.