Η μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης

Η μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κατατέθηκαν χθες οι τελικές προσφορές για την κατασκευή του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας και Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο από τα έργα που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, με προϋπολογισμό σχεδόν τριπλάσιο από αυτόν του έργου της ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου. Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή 284 χλμ. αυτοκινητοδρόμου και η βελτίωση 82 χλμ., τα οποία θα παραδοθούν τμηματικά σε διάστημα έξι ετών.

Χθες κατέθεσαν τις προσφορές τους οι δύο όμιλοι που διεκδικούν το έργο, «Hellenic Autopistas» και ο όμιλος «Απιον Κλέος». Στον πρώτο συμμετέχουν οι εταιρείες: Cintra S.A., ΓΕΚ Α.Ε., Iridium Concessiones De Infraestructuras S.A., Dragados S.A., Ferrovial AgromaS.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ενώ στον δεύτερο οι εταιρείες Vinci S.A., Ελληνική Τεχνοδομική-ΤΕΒ Α.Ε., Ακτωρ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., Hochtief Projektentwickl ung GMBH και Αθηνά ΑΤΕ.

Σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά, η αξιολόγηση των προσφορών θα ξεκινήσει άμεσα «ώστε τον Ιανουάριο να αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου και, αν δεν υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, να υπογραφεί η σύμβαση στις αρχές Μαΐου». Επίσης, έως τον Μάρτιο εκτιμά ότι θα υπογραφούν οι συμβάσεις για τον Ε65, τον άξονα Τρίπολης – Καλαμάτας και το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί.

Το έργο εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 1,8 – 2 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει τόσο την κατασκευή 284 χλμ. νέου αυτοκινητόδρομου, όσο και τη βελτίωση 82 χλμ. υφιστάμενων τμημάτων. Πιο συγκεκριμένα, θα κατασκευαστούν τα 120 χλμ. του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα (με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα), τα 163,7 χλμ., του τμήματος Πάτρα – Πύργος- Αλφειός – Τσακώνα και 31 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι. Στο τμήμα Κορίνθου – Πάτρας η χάραξη του δρόμου δεν θα ακολουθήσει τη χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού στις θέσεις Κιάτο, Γεληνιάτικα, Ξυλόκαστρο, Λυκοποριά, Μαύρα Λιθάρια, Αιγείρα, Πλάτανος, Ελίκη, Αίγιο, Σελιανίτικα, Αβυθος και Παναγοπούλα. Τέλος, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης, το τμήμα Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου θα ολοκληρωθεί εντός 50 μηνών, ενώ μέσα σε ένα έτος από την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να εκτελεστούν εργασίες για την άρση της επικινδυνότητας από Κόρινθο έως Πάτρα. Το σύνολο του έργου έχει προθεσμία ολοκλήρωσης 70 μηνών. Ο χρόνος παραχώρησης των οδικών αξόνων δεν έχει ακόμα καθοριστεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή