Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία αυξάνουν τα μερίδιά τους στην τουριστική αγορά

Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία αυξάνουν τα μερίδιά τους στην τουριστική αγορά

1' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ερευνα «Hotel Study 2006» της εταιρείας συμβούλων JBR Hellas, μέλους της αλυσίδας Horwath, σημειώνει την αύξηση των μεριδίων των ταξιδιωτικών πρακτορείων (travel agents) και των συνέδρων, εις βάρος μεμονωμένων και επιχειρηματιών και -οριακά- των πελατών που φέρνουν οι tour operators.

Το μερίδιο των πελατών μέσω Tour Operators παραμένει σταθερά πάνω από 31% την τριετία 2003-2005 της έρευνας, φτάνοντας το 2005 το 31,7%. Οσον αφορά το μερίδιο των ταξιδιωτικών πρακτορείων (travel agents), από 5,6% που ήταν το 2003, φτάνει πλέον το 10,8% το 2005. Σημαντική πτώση παρατηρείται στους μεμονωμένους ταξιδιώτες, το ποσοστό των οποίων το 2005 έφτασε το 13,8% από 16,5% που ήταν το 2004. Πτώση εξάλλου παρατηρείται και στο ποσοστό των επαναλαμβανόμενων πελατών («repeaters»), το οποίο ανήλθε στο 17,3% από 19,1% το 2004 και 21,6% το 2003.

Επίσης, η έρευνα καταγράφει άνοδο της μέσης τιμής του δωματίου, που από 106 ευρώ το 2003, το 2005 έφτασε τα 141 ευρώ, ενώ την Ολυμπιακή χρονιά (2005) η μέση τιμή δωματίου αναρριχήθηκε στα 184 ευρώ. Παράλληλα το Εσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR) επίσης αυξήθηκε μεταξύ 2003 και 2005 από 60 ευρώ σε 79 ευρώ (2004: 83 ευρώ). Οσον αφορά τις μέσες πληρότητες, αυτές αυξήθηκαν οριακά από 56,8% το 2003 σε 58,2% το 2005 (50,3% το 2004). Συμπερασματικά, σύμφωνα με την έρευνα, η Ολυμπιακή ώθηση δεν μετατράπηκε -προς το παρόν τουλάχιστον- σε προσέλκυση μεμονωμένων πελατών, αλλά σε προσέλκυση πελατών κυρίως μέσω Travel Agencies και, σε μικρότερο βαθμό, πελατών που συμμετέχουν σε συνέδρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή