ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αναχαίτισε τους διεθνείς «εισβολείς» με έσοδα 311 εκ. ευρώ

Με αύξηση εσόδων κατά σχεδόν 21% στα 311 εκατ. ευρώ και κερδών προ φόρων κατά 19,1% στα 10 εκατ. ευρώ το 2006, η Πλαίσιο Computers αναχαίτισε τον ανταγωνισμό από διεθνείς αλυσίδες που εισήλθαν τους τελευταίους μήνες στην εγχώρια αγορά πληροφορικής και ψηφιακής τεχνολογίας. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γ. Γεράρδος μιλώντας στην «Κ» προβλέπει ότι οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης θα διατηρηθούν και στην τρέχουσα χρήση καθώς κύκλος εργασιών και κέρδη θα αυξηθούν κατά 15%. Τα περιθώρια κέρδους που είχαν υποστεί μεγάλη κάμψη λίγους μήνες πριν την είσοδο διεθνών ομίλων, όπως η γερμανική Media Markt και η γαλλική Fnac, ανέκαμψαν το 2006, ενώ εκτιμάται ότι θα διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα και το 2007.

Η εταιρεία απάντησε στον ανταγωνισμό «με επενδύσεις για τη μείωση του λειτουργικού κόστους και τη βελτίωση των υπηρεσιών, με περαιτέρω διεθνή επέκταση, με διεύρυνση της γκάμας προϊόντων και περαιτέρω διείσδυση στην αγορά των επιχειρήσεων». Στη διάρκεια του έτους, η Πλαίσιο Computers πρόκειται να επενδύσει 15 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής και συναρμολόγησης υπολογιστών στη Μαγούλα Αττικής. Πρόκειται για κτίριο επιφάνειας 22.500 τετραγωνικών μέτρων σε οικόπεδο 30 στρεμμάτων, η κατασκευή του οποίου θα συμβάλλει κατά τον κ. Γεράρδο «στη μείωση του λειτουργικού κόστους και την καλύτερη εξυπηρέτηση, κυρίως των επιχειρήσεων».

Πώς, όμως, η Πλαίσιο Computers κατάφερε να διευρύνει τα μεγέθη της, όταν όλοι προέβλεπαν ότι έρχονται δύσκολες ημέρες; Ο επικεφαλής της εταιρείας υποστηρίζει ότι οι νέοι ανταγωνιστές της εισήλθαν στην αγορά με την «ταμπέλα» της επιχείρησης που πουλάει φθηνά (γνωστοί ως discounters). Την ίδια στιγμή «η Πλαίσιο ενίσχυσε το προφίλ της ως εταιρεία που δεν περιορίζεται στην πώληση προϊόντων τεχνολογίας, αλλά και υπηρεσιών». Παράλληλα, διατηρεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που αφορά στις στενές σχέσεις που έχει αναπτύξει με τις επιχειρήσεις – πελάτες. Μέσω του καναλιού business-to-business (b2b) το 50% των πωλήσεων της Πλαίσιο Computers έρχεται από την αγορά επιχειρήσεων.

Το πολυκαναλικό σύστημα διανομής (καταστήματα, άμεσες πωλήσεις στις επιχειρήσεις, κατάλογοι, Διαδίκτυο) της εταιρείας έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια, λέει ο κ. Γεράρδος, με σημαντικές επενδύσεις στην τεχνολογική υποδομή, όπως το σύστημα επιχειρηματικού λογισμικού της γερμανικής SAP. Τους τελευταίους μήνες στο μοντέλο της Πλαίσιο προστέθηκαν δύο ακόμα άξονες: Ο πρώτος αφορά στην ενίσχυση των υπηρεσιών, οι οποίες ξεκινούν από «τη δυνατότητα που πελάτη για αναβάθμιση ή επισκευή του υπολογιστή του μέσα σε τέσσερις ώρες, σε 17 σημεία υποστήριξης ανά την Ελλάδα» και ο δεύτερος στη διάθεση προϊόντων υπό την επωνυμία Τurbo-Χ.

Το brand Turbo-X ξεκίνησε με τους προσωπικούς υπολογιστές της Πλαίσιο Computers που σήμερα βρίσκονται στην τρίτη θέση της ελληνικής αγοράς PCs. Προ μηνών το Πλαίσιο διέθεσε στην αγορά ψηφιακές κάμερες με την επωνυμία Turbo-X και στη συνέχεια συσκευές αναπαραγωγής αρχείων μουσικής mp3 (Mp3 Players) που «πήγαν πολύ καλά». Τώρα εξετάζεται η διάθεση και άλλων προϊόντων υπό το ίδιο brand (για παράδειγμα, οθόνες LCD), χωρίς να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. «Προσπαθούμε να προσφέρουμε λύσεις και όχι προϊόντα» επαναλαμβάνει ο κ. Γεράρδος. «Ο πελάτης που έρχεται στα καταστήματα της Πλαίσιο για να αγοράσει τον υπολογιστή ή το σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας γνωρίζει ότι θα έχει την απαραίτητη υποστήριξη στην εγκατάστασή του, αλλά και την επίλυση τεχνικών προβλημάτων».

Στόχος της διοίκησης είναι η λειτουργία ενός – δύο νέων καταστημάτων κάθε χρόνο καθώς και η προσεκτική επέκταση στις γειτονικές αγορές. Ηδη το πρώτο κατάστημα της Πλαίσιο Computers στη Σόφια πραγματοποίησε πέρυσι έσοδα περί τα τέσσερα εκατ. ευρώ. Ο πρόεδρος της εταιρείας επισημαίνει ότι απέχει από τον ανταγωνισμό για τη δημιουργία νέων καταστημάτων στην Ελλάδα. Πρώτον, γιατί διαθέτει ήδη αρκετά και δεύτερον γιατί το πολυκαναλικό σύστημα πωλήσεων της επιτρέπει να αυξάνει τα έσοδα, χωρίς να προσθέτει καταστήματα. «Πέρυσι ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 21% και ανοίξαμε μόνο ένα κατάστημα», λέει ο κ. Γεράρδος αφού «σημαντική συνεισφορά είχαν και πάλι οι άμεσεις πωλήσεις προς τις επιχειρήσεις».

Σήμερα το 60% των πωλήσεων της Πλαίσιο Computers προέρχονται από τους τομείς πληροφορικής και καταναλωτικών ηλεκτρονικών, ενώ το 30% από τα είδη γραφείου και το 10% από προϊόντα και υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών. «Συνεχώς αυξάνουμε την γκάμα των προϊόντων και ενισχύουμε τις υπηρεσίες», λέει ο κ. Γεράρδος. Κατά τον ίδιο, η ελληνική αγορά λιανικής πώλησης προϊόντων πληροφορικής κινείται με ετήσιο ρυθμό περί το 4 – 5%, δηλαδή υψηλότερα από την υπόλοιπη Ευρώπη όπου η διείσδυση των υπολογιστών και του Διαδικτύου στο σπίτι είναι πολλαπλάσια. Με λίγο υψηλότερο ρυθμό κινείται η αγορά προϊόντων ψηφιακής τεχνολογίας (φωτογραφικές μηχανές, οθόνες, κλπ).

Ο επικεφαλής της Πλαίσιο θεωρεί ότι η ένταση στην αγορά τηλεπικοινωνιών και τα κίνητρα της πολιτείας οδηγούν σε σημαντική αύξηση των ευρυζωνικών συνδέσεων στο Διαδίκτυο, ενώ οι πρωτοβουλίες όπως οι φορητοί υπολογιστές χαμηλού κόστους στους φοιτητές ενισχύουν τη διείσδυση της τεχνολογίας στο σπίτι. Γι’ αυτό και η αγορά θα εξακολουθήσει να αναπτύσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, με δεδομένες τις τελευταίες θέσεις που κατέχει η χώρα μας στη χρήση υπολογιστών και Διαδικτύου.