ETAIPIKH ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν οι ίδιοι οι γιατροί μάς λένε «ένα ποτηράκι κρασί την ημέρα… τον γιατρό τον κάνει πέρα» δεν γνωρίζουν ίσως ότι είναι οι πρώτοι που παραβιάζουν έναν από τους αυστηρούς κανόνες του κώδικα μάρκετινγκ της Diageo. Αυτόν που απαγορεύει την αναφορά σε θεραπευτικές ιδιότητες του αλκοόλ. Βέβαια, ο κώδικας αυτός -δημιουργήθηκε το 1998 και επαναξιολογείται- εφαρμόζεται για περιπτώσεις που δεν προβλέπει ο ελληνικός νόμος. Για παράδειγμα, το 2005 η εταιρεία ως μέλος της Ενωσης Εταιρειών Οινοπνευματωδών Ποτών υπέγραψε πρωτόκολλο αυτοδέσμευσης με το υπουργείο Υγείας.

Ωστόσο, η Diageo γίνεται σύμμαχος και ισχυρός συμπαραστάτης της ελληνικής νομοθεσίας όταν αφορά την υπεύθυνη κατανάλωση. Και, κυρίως, την υπεύθυνη οδήγηση – που έφερε στην επικαιρότητα ο πρόσφατος νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με τις βαριές ποινές του για όσους οδηγούν μετά από κατανάλωση αλκοόλ. Υποστηρίζουμε την επιβολή υψηλών προστίμων και ενθαρρύνουμε την εφαρμογή του σχετικού νόμου. Στηρίζουμε την ελληνική νομοθεσία με εκστρατείες ενημέρωσης για τους κινδύνους κατανάλωσης αλκοόλ πριν από την οδήγηση, αναφέρεται στον Κοινωνικό Απολογισμό 2007 που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Diageo. Και αυτά στην πράξη.

Η στρατηγική της εταιρείας για την υπεύθυνη κατανάλωση έχει δύο βασικούς άξονες: κατ’ αρχάς υψηλά επίπεδα υπευθυνότητας στο μάρκετινγκ και την καινοτομία στις μάρκες της. Και, δεύτερον, την προώθηση μιας κοινής αντίληψης για το τι σημαίνει «καταναλώνω υπεύθυνα» και με στόχο την αντιμετώπιση κάθε πιθανού προβλήματος που σχετίζεται με το αλκοόλ.

Εννοείται ότι οι εργαζόμενοί της είναι οι πρώτοι αποδέκτες της πολιτικής αλκοόλ της εταιρείας – και ιδιαιτέρως της ασφαλούς οδήγησης έπειτα από διασκέδαση. Που φθάνει και στη λεπτομέρεια σε γιορταστικές κάρτες, επιπλέον των συμβουλών, να τους παρέχεται και πλήρης λίστα τηλεφωνικών αριθμών ραδιοταξί.

Ο Κώδικας του Τέλειου Μπάρμαν (Barcode) είναι ένας πλήρης εκπαιδευτικός οδηγός. Εχει διανεμηθεί σε 5.000 ιδιοκτήτες μπαρ και ώς τον Ιανουάριο 2006 η δαπάνη του ανήλθε στα 16.000 ευρώ. Η εκστρατεία για την υπεύθυνη συμπεριφορά των νεαρών ενήλικων (Alcode: τι μετράει στη διασκέδαση) σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο εξελίσσεται από το 2005 και ώς το τέλος του οικονομικού έτους 2006 η επένδυση ανήλθε στο ποσό των 105.000 ευρώ.

Για τη ραγδαία αναπτυσσόμενη θλιβερή σχέση του αλκοόλ με τους ανήλικες η Diageo σε συνεργασία με την 1η Παιδιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» προετοιμάζει την προσαρμογή και εφαρμογή στην Ελλάδα του προγράμματος «Strengthening Families», που αναπτύχθηκε αρχικά στις ΗΠΑ. Το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε παιδιά 10-14 ετών. Ενισχύει τις γονικές δεξιότητες και αναπτύσσει την ικανότητά τους να αλληλεπιδρούν με τα ανήλικα παιδιά τους.

Σημειώνεται ότι ανεξάρτητη κρίση και σχολιασμό για τον Κοινωνικό Απολογισμό 2007 της Diageo εκφράζουν στις σελίδες του η κ. Μπέττυ Τσακαρεστου, επίκουρη καθηγήτρια Παντείου Πανεπιστημίου, ο κ. Κ. Γκαραγκούνης, καθηγητής Πανεπιστημίου Αμβούργου και καθηγητής ΕΜΠ, και πιστοποιεί ο κ. Γ. Φωτίου, περιβαλλοντολόγος – υπ. Δρ ΕΜΠ, πιστοποιημένος επιθεωρητής ISO 9000:2000.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή