Τραπεζικό έμβασμα από το ταμείο του σούπερ μάρκετ

Τραπεζικό έμβασμα από το ταμείο του σούπερ μάρκετ

2' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηπίεση για την εξασφάλιση όσο το δυνατόν υψηλότερων ρυθμών ανάπτυξης οδηγεί τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να εξετάζουν την επέκτασή τους και σε νέες δραστηριότητες που αγγίζουν έως και το κομμάτι των υπηρεσιών.

Η δυνατότητα των καταναλωτών μέσα από τα σούπερ μάρκετ να εξοφλούν λογαριασμούς, να στέλνουν χρήματα στο εξωτερικό ή να συνάπτουν ενα καταναλωτικό δάνειο ή ακόμη με ένα τηλεφώνημα να έρχονται τα προϊόντα σπίτι τους, πριν από 10 – 15 χρόνια φάνταζε μία μάλλον απίθανη εξέλιξη. Σήμερα όμως είναι πραγματικότητα, με τις επιχειρήσεις να αναζητούν την καλύτερη ιδέα που θα τις διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό, θα διατηρήσει «πιστή» αλλά και θα αυξήσει την πελατειακή τους βάση, στην κατεύθυνση αποκόμισης μακροπρόθεσμου κέρδους.

Στο εξωτερικό, άλλωστε, μάλλον δεν υπάρχει τομέας που τα σούπερ μάρκετ να μη δίνουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο το «παρών» και αξιοσημείωτο είναι, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, πως όσο θα διευρύνεται η γκάμα των προϊόντων (πλην τροφίμων) και των υπηρεσιών που θα προσφέρουν, οι πωλήσεις τους θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Εχει εκτιμηθεί, δε, ότι οι ρυθμοί αύξησης του τζίρου των νέων δραστηριοτήτων των λιανεμπορικών αλυσίδων ξεπερνούν το 20%.

Και… βενζινάδικα

Στην Ελλάδα, επί πολλά έτη, το κύριο κομμάτι των εργασιών των σούπερ μάρκετ ήταν τα τρόφιμα – ποτά και είδη ευρείας κατανάλωσης. Σιγά σιγά και «μυρίζοντας» τις αλλαγές των συνθηκών και τις ανάγκες των καταναλωτών, στο πλαίσιο φυσικά και της δικής τους ισχυροποίησης, άρχισαν να εντάσσουν στο χαρτοφυλάκιο των όσων προσέφεραν από ηλεκτρικά είδη μέχρι… βενζινάδικα, όσες πρόλαβαν έστω πριν την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου.

Τώρα ήρθε και το κομμάτι των υπηρεσιών. Λογαριασμοί της ΔΕΗ πλέον εξοφλούνται σε αρκετές αλυσίδες και μελετάται τούτο να γίνει και με άλλες εταιρείες, ταξιδιωτικές υπηρεσίες, λήψη – αποστολή χρημάτων, ATM’s, εργασίες συντήρησης αυτοκίνητων, καρτοκινητή τηλεφωνία, ανανεώσεις χρόνου ομιλίας, πιστωτικές κάρτες αλλά και υπηρεσίες τραπεζικής λιανικής, εντάσσονται πλέον στο «μενού». H λογική είναι να προσελκύσουν τον καταναλωτή ο οποίος, μπαίνοντας πλέον σε ένα σούπερ μάρκετ, να μπορεί να διεκπεραιώνει μία σειρά «υποχρεώσεων» που έχει κερδίζοντας χρόνο και χρήμα αυτός και «υποθήκες» για μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων και κερδών, σε μακροπρόθεσμη βάση αυτές.

Το μοντέλο των υπεραγορών και η τακτική της παροχής διαφόρων υπηρεσιών ουσιαστικά λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά από τον όμιλο Carrefour που έχει να επιδείξει ένα αξιοσημείωτο χαρτοφυλάκιο (ιδιωτική καρτοκινητή, ταξιδιωτικές υπηρεσίες κ.ά.) φθάνοντας μάλιστα εσχάτως να εισέλθει, σε συνεργασία με την Emporiki Credicom Bank, στην τραπεζική λιανική. Αλλωστε, το ομώνυμο γκρουπ στο οποίο ανήκει έχει να επιδείξει πληθώρα δραστηριοτήτων εκτός των τροφίμων. Σε ανάλογο μήκος κύματος κινείται και η Αλφα Βητα Βασιλόπουλος που επίσης ανήκει σε πολυεθνική, τη Delhaize. Βεβαίως, το πακέτο που προσφέρουν τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, πολλές φορές εξαρτάται κι από τη συνήθη έκταση των καταστημάτων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Αφοι Βερόπουλοι, που εδώ προσφέρει απλές υπηρεσίες, αλλά στα καταστήματά της στο εξωτερικό που φθάνουν τα 5.000 τ.μ. το καθένα, «φιλοξενεί» από καθαριστήρια και φωτογραφεία, μέχρι φαρμακεία και τράπεζες.

Σε άλλες χώρες του εξωτερικού, με τη Μεγάλη Βρετανία, όπως λένε οι άνθρωποι του χώρου, να δίνει τις τάσεις καθε φορά, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις έχουν φθάσει να επενδύουν στα μη τρόφιμα και με ξεχωριστά σημεία πώλησης. H Tesco, παραδείγματος χάριν, σε συνεργασια με τραπεζικό ίδρυμα, έχει δημιουργήσει δικό της ανεξάρτητο δίκτυο. Αλλες πάλι είναι πολύ δυνατές στο κομμάτι της κινητής τηλεφωνίας. Οι υπηρεσίες, δε, που προσφέρουν στον καταναλωτή φθάνουν μέχρι και τη «λίστα γάμου».

Τώρα, σε ποιο βαθμό τελικώς -ακολουθώντας και τις διεθνείς τάσεις- θα αναπτύξουν τις δραστηριοτητές τους οι εγχώριες λιανεμπορικές επιχειρήσεις εξαρτάται βασικά απο δύο παράγοντες. Το βαθμό ωριμότητας και αξιοπιστίας που κατακτά η ίδια η αγορά και από το τι ταιριάζει στο προφίλ του Ελληνα καταναλωτή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή