ΔΗΚΤΗΣ

3' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γιατί δεν αυξήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας

Στον ορυμαγδό των εισηγήσεων που δέχθηκε ο υπουργός Οικονομίας Γιάννης Παπαθανασίου όλο το τελευταίο διάστημα για τα μέτρα που ανακοίνωσε τελικά την προηγούμενη Πέμπτη, μόνο η αύξηση των τελών κυκλοφορίας των Ι. Χ. δεν περιελήφθη ποτέ.

Τα αυτοκίνητα ήταν ευθύς εξ αρχής μια πηγή άντλησης εσόδων, αλλά όχι διά των τελών κυκλοφορίας. Τελικά επελέγη η επιβολή ειδικού φόρου στα Ι. Χ. άνω των 1.929 κ. ε. Εάν κάποιος αναρωτιέται γιατί αντί της απλούστερης αύξησης των τελών, το υπουργείο Οικονομικών επέλεξε την επιβολή ενός νέου φόρου, η απάντηση είναι απελπιστικά απλή.

Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας πηγαίνουν απ’ ευθείας στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, ενώ τα έσοδα από τον ειδικό φόρο θα κατευθυνθούν στα ταμεία του Δημοσίου. Το οικονομικό επιτελείο δεν είχε καμία διάθεση να εισπράξει η κυβέρνηση το πολιτικό κόστος από την αντίδραση των 300.000 περίπου ιδιοκτητών ακριβών αυτοκινήτων και οι δήμαρχοι τα 150 εκατ. ευρώ.

Αυτός είναι ο λόγος, άλλωστε, που και κατά το παρελθόν οι υπουργοί Οικονομίας απεύφευγαν την αύξηση των τελών κυκλοφορίας.

Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία

Στην εκδήλωση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, κοινός τόπος όλων σχεδόν των παρεμβάσεων των ομιλητών, από τον πρώην πρόεδρο της ΓΣΕΕ κ. Χρ. Πολυζωγόπουλο έως τον διοικητή της ΤτΕ κ. Γ. Προβόπουλο (φωτ.) και τους καθηγητές κ. Γ. Χαρδούβελη και Γ. Στουρνάρα, ήταν η ανάγκη ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου για την ελληνική οικονομία. Ολοι συνέπεσαν στη διαπίστωση ότι το υφιστάμενο μοντέλο, τα βασικά χαρακτηριστικά του οποίου είναι η χαμηλή ανταγωνιστικότητα και η κατανάλωση με δανεικά, πνέει τα λοίσθια και εάν δεν αλλάξει, τότε η ελληνική οικονομία κινδυνεύει να περιέλθει σε μια μακρά περίοδο στασιμότητας από την οποία θα βγει δύσκολα. Την ίδια ώρα, στο υπουργείο Οικονομίας υπάρχουν κάποιοι -οι ίδιοι που μέχρι χθες προέβλεπαν αναπτυξη 1,1% φέτος- οι οποίοι ευελπιστούν ότι η ελληνική οικονομία θα απογειωθεί μόλις περάσει η διεθνής κρίση. Και εισηγούνται μέτρα οικονομικής πολιτικής με βάση την ανάκαμψη της Ευρωζώνης. Ευσεβείς πόθοι.

Οι Ιταλοί μειώνουν τους φόρους και αυξάνουν τα επιδόματα

Νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της κρίσης προώθησε χθες η ιταλική κυβέρνηση, αποσκοπώντας στο να αμβλύνει τις συνέπειες από την απώλεια θέσεων εργασίας και να στηρίξει την οικονομία. Το σχετικό κατεπείγον διάταγμα συμπεριλαμβάνει δραστική μείωση κατά 50% στη φορολογία επί των εταιρικών κερδών, τα οποία οι εκάστοτε επιχειρήσεις επενδύουν εκ νέου στην αγορά εξοπλισμού και στην προσφορά επιδομάτων για να ικανοποιήσουν τους εργαζομένους τους και να τους κρατήσουν εντός των πυλών. Επιπλέον, προβλέπει μέτρα για τη μείωση του κόστους της ενέργειας και δευρύνει την παροχή επιδομάτων στις οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα. Η ανεργία στην Ιταλία εκτινάχθηκε στο 7,9%, φθάνοντας τα υψηλότερα επίπεδά της από το 2005, ενώ το ΑΕΠ το πρώτο τρίμηνο συρρικνώθηκε κατά 2,4%.

6 Ιουλίου τα νεότερα

Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν εξεπλάγησαν από τα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας. Ο κ. Παπαθανασίου είχε περιγράψει τις βασικές κατευθύνσεις στο Eurogroup της 8ης Ιουνίου και ήταν πιο αναλυτικός στις επαφές του με τον επίτροπο κ. Χοακίν Αλμούνια. Τα μέτρα θα παρουσιαστούν στο επόμενο Eurogroup στις 6 Ιουλίου, οπότε και αναμένεται η πρώτη αντίδραση της Ε. Ε.

Το «αγκάθι» των τραπεζών

Μπορεί οι αγορές να έχουν ηρεμήσει και η ψυχολογία να είναι σημαντικά βελτιωμένη, ωστόσο η πραγματική κατάσταση των τραπεζών απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ως ικανοποιητική. Οι καθυστερήσεις σκαρφαλώνουν ολοένα και ψηλότερα, η κεφαλαιακή βάση των τραπεζών αποδυναμώνεται και η άντληση ρευστότητας παραμένει μεγάλο αγκάθι. Και όπως μας έλεγε επιτελικό στέλεχος τράπεζας, μπορεί τα χειρότερα να είναι πίσω μας, ωστόσο οι μεγάλες προκλήσεις είναι όλες μπροστά μας.

Δρομολόγια ξανά για «Νταλιάνα», «Ροδάνθη» και «Μαρίνα»

Τελικώς η GA Ferries του Γεράσιμου Αγούδημου δεν θα μείνει εκτός ακτοπλοϊκών δρομολογίων, καθώς χθες με απόφαση του υπουργού Αναστάση Παπαληγούρα εγκρίθηκαν δρομολόγια για τρία πλοία του. Το «Νταλιάνα», με προορισμό τις Βόρειες Σποράδες, το «Ροδάνθη» στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Ιος – Θήρα και με την υποχρέωση να προσεγγίζει δυο φορές την εβδομάδα στα νησιά Φολέγανδρο, Σίκινο και Ανάφη. Τέλος, το «Μαρίνα» θα εκτελεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα από Πειραιά προς Σύρο – Μύκονο – Αγιο Κήρυκο – Καρλόβασι – Βαθύ. Ετσι, με τη δρομολόγηση των τριών πλοίων αντιμετωπίζεται μερικώς το πρόβλημα με την έλλειψη πλοίων, αλλά εν όψει των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου εκτιμάται ότι θα χρειαστούν επιπλέον τρία – τέσσερα πλοία για να υπάρξει συνεχή επικοινωνία των μικρών νησιών με τον Πειραιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή