Πρώτοι σε αγορές πλοίων οι Ελληνες

Πρώτοι σε αγορές πλοίων οι Ελληνες

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περισσότερα από 2,3 δισ. δολάρια έχουν επενδύσει οι Ελληνες εφοπλιστές για την αγορά 118 πλοίων στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2009 σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied. Την ίδια στιγμή η Κίνα έχει δαπανήσει 1,7 δισ. δολάρια, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Νορβηγοί εφοπλιστές με 559 εκατ. δολάρια.

Προτίμηση στα φορτηγά

Εξειδικεύοντας, προκύπτει ότι οι Ελληνες εφοπλιστές, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied, έχουν επενδύσει 1,7 δισ. για την αγορά φορτηγών πλοίων, 535,5 εκατ. δολάρια για την αγορά δεξαμενοπλοίων και 52,3 εκατ. δολάρια για την αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3,7 εκατ. δολάρια για την αγορά ενός πλοίου ψυγείου.

Η Κίνα το ίδιο διάστημα έχει δαπανήσει συνολικά 1,7 δισ. δολάρια. Ειδικότερα, δαπανήθηκαν 1,6 δισ. δολάρια για την αγορά φορτηγών πλοίων, 67,5 εκατ. δολάρια. για την αγορά δεξαμενοπλοίων και 42,5 εκατ. δολάρια για την αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στην τρίτη θέση και σε μεγάλη απόσταση από τους δύο πρώτους ανέβηκαν οι Νορβηγοί εφοπλιστές οι οποίοι δαπάνησαν για αγορές πλοίων 558,9 εκατ. δολάρια και ακολουθούν η Λιβύη με 519,5 εκατ. δολάρια και η Ιαπωνία με 322,3 εκατ. δολάρια.

Να σημειωθεί ότι το 2008 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες δαπάνησαν 8 δισ. δολάρια για την απόκτηση 197 μεταχειρισμένων πλοίων, έστω και αν κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών μηνών οι αγορές ήταν «μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών», εξαιτίας της γενικότερης επενδυτικής απραξίας των εφοπλιστών που προκάλεσε η μεγάλη διεθνής οικονομική κρίση, ενώ το 2007 οι Ελληνες πλοιοκτήτες είχαν αγοράσει 445 πλοία, η αξία των οποίων άγγιζε τα 17 δισ. δολάρια.

Ο ελληνικός στόλος

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιούνιο του 2009, αριθμούσε συνολικά 2.114 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 41.442.364 κόρων ολικής χωρητικότητας.

Από τα πλοία αυτά, 614 είναι φορτηγά, συνολικής χωρητικότητας 14.941.259 ΚΟΧ, τα 556 είναι δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 24.814.295 ΚΟΧ και τα 944 είναι επιβατηγά και λοιπά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.686.810 ΚΟΧ. Επίσης, κατά το χρονικό διάστημα Δεκέμβριος 2000 – Ιούνιος 2009 σημειώθηκε :

– Αύξηση της συνολικής δύναμης των πλοίων κατά 7,5%

– Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των πλοίων κατά 51,6%

– Μείωση των φορτηγών πλοίων κατά 1,8%

– Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των φορτηγών πλοίων κατά 25,7%

– Αύξηση των δεξαμενόπλοιων κατά 21,7%

– Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων κατά 76%

– Αύξηση των επιβατηγών και λοιπών πλοίων κατά 6,7%

– Αύξηση της συνολικής χωρητικότητας των επιβατηγών και λοιπών πλοίων κατά 25,3%.

Επενδύσεις για Navios Μaritime

Στην αγορά δύο φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, τύπου capesize, τα οποία ναυπηγούνται στη Νότια Κορέα προχώρησε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Navios Maritime Holdings της Αγγελικής Φράγκου. Το κόστος απόκτησής τους ανέρχεται στα 141,4 εκατ. δολάρια. Το ποσόν αυτό θα καλυφθεί με έκδοση νέων μετοχών και μετρητά. Τα δύο πλοία θα παραδοθούν το β΄ εξάμηνο του 2010, και είναι ήδη χρονοναυλωμένα για 10 χρόνια με ναυλοσύμφωνα, που θα αποφέρουν 17,4 εκατ. δολάρια τον κάθε χρόνο. Ο στόλος της Navios αποτελείται από 59 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 6,3 εκατ. τόνων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή