ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοδικά η ζήτηση για τις ευρυζωνικές συνδέσεις

Αργησαν οι Εληνες να μυηθούν στην ευρυζωνική πρόσβαση. Από 25η χώρα στη διείσδυση των ευρυζωνικών συνδέσεων το 2004, σήμερα η χώρα βρίσκεται στην 23η θέση και αν όλα πάνε καλά μέχρι το τέλος του 2010 θα βρεθεί στην 21η θέση, μεταξύ των 27 χωρών-μελών της Ε.Ε. Πρωτιά σίγουρα η Ελλάδα δεν θα λάβει, αλλά τουλάχιστον θα βγάλει από πάνω της τη «ρετσινιά» του ουραγού, ενώ παράλληλα θα πλησιάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Η πρόσφατη εξαμηνιαία έκθεση του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας ήταν άκρως ενθαρρυντική. Η διείσδυση των ευρυζωνικών συνδέσεων στο τέλος Ιουνίου ανήλθε στο 15,63% και εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου μια ποσοστιαία μονάδα μέχρι το τέλος του έτους, και ένα χρόνο αργότερα, αν η ζήτηση ευρυζωνικών συνδέσεων διατηρηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα, τότε δεν αποκλείεται να πλησιάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος για τις αρχές του 2009 είχε διαμορφωθεί στο 22%.

Η έκθεση του Παρατηρητηρίου ανέφερε ότι στο α΄ εξάμηνο του 2009 προστέθηκαν 240 νέες συνδέσεις -περίπου 1.700 ενεργοποιήσεις κάθε εργάσιμη ημέρα-, ενώ το πιο σημαντικό ήταν ότι οι συνδέσεις αυτές ήταν μόλις 5% λιγότερες από τις νέες συνδέσεις του β΄ εξάμηνο του 2008. Η διατήρηση της ζήτησης αυτής είναι ενθαρρυντική για περαιτέρω αύξηση της διείσδυσης, την οποία χρειάζεται ακόμη η χώρα.

Προς τη κατεύθυνση αυτή, όπως ανέφερε το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, συνέβαλαν τόσο η μείωση των χρεώσεων των ευρυζωνικών συνδέσεων, όσο και η διεύρυνση νέων πληθυσμιακά ομάδων που μυούνται στην ευρυζωνική πρόσβαση. Η τάση αυτή γκρέμισε το στερεότυπο που θέλει του Ελληνες ν’ απεχθάνονται την τεχνολογία και απέδειξε ότι και οι τεχνολογικές υπηρεσίες είναι θέμα προσφερόμενου πακέτου (ποιοτική εξυπηρέτηση σε ικανοποιητική χρέωση).

Το στοίχημα της διατήρησης της ζήτησης ευρυζωνικών συνδέσεων στην Ελλάδα μπορεί να κερδηθεί, τουλάχιστον στο επόμενο εξάμηνο, με δεδομένο ότι επίκειται η διανομή δωρεάν 125.000 φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών σε μαθητές και καθηγητές της Α΄ Γυμνασίου. Η δράση αναμένεται να δημιουργήσει μια νέα γενιά χρηστών -ειδικά στην επαρχία και στα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα- τροφοδοτώντας τη ζήτηση νέων συνδέσεων.