Μείωση χωρητικότητας στα πλοία – κοντέινερ

Μείωση χωρητικότητας στα πλοία – κοντέινερ

1' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μείωση στη χωρητικότητα του στόλου τους κατά 4% καταγράφουν από τις αρχές του 2009 οι 24 σημαντικότερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με στοιχεία της ASX Alphaliner. Μεταξύ των εταιρειών που μείωσαν τη χωρητικότητα του στόλου τους, στέλνοντας παλαιότερα πλοία προς διάλυση, είναι: η Maersk που κατέγραψε μείωση στη χωρητικότητά της κατά 5%, η Evergreen κατά 13%, η Mitsui OSK κατά 14%, η OOCL κατά 16%, η China Shipping Container Lines κατά 18%, η ΖΙΜ κατά 19% και η MISC κατά 39%.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία υπήρξαν και εταιρείες που κατέγραψαν αύξηση στη χωρητικότητά τους. Μεταξύ αυτών είναι η Mediterranean Shipping και η CMA CGM, που είναι η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως. H αύξηση οφείλεται κυρίως στις νέες παραλαβές που μεσολάβησαν μεσούσης της κρίσης.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ELAA (European Liner Affairs Association), ο όγκος εμπορευματικής διακίνησης εισαγωγών στα ευρωπαϊκά λιμάνια στο πρώτο εξάμηνο του 2009 μειώθηκε κατά 21%. Ωστόσο, όπως σημειώνεται, υπάρχουν ποιοτικά στοιχεία που δείχνουν βελτίωση σε επίπεδο περιοχών και διαδρομών. Παράδειγμα, τα φορτία από Ασία προς Βόρεια Αφρική/Ευρώπη υποχώρησαν μεν σε εξαμηνιαία βάση κατά 13,8%, ωστόσο από τρίμηνο σε τρίμηνο η εικόνα βελτιώθηκε καθώς τα φορτία από την Ανατολή στο πρώτο τρίμηνο υποχώρησαν κατά 14% και στο δεύτερο κατά 10%.

Επίσης, βελτιώθηκε ελαφρά ο όγκος διακίνησης φορτίων προς εξαγωγή. Από τρίμηνο σε τρίμηνο ο όγκος teu ενισχύθηκε κατά 97,000, ενώ τα φορτία προς Ασία-Ινδία το δεύτερο τρίμηνο υποχώρησαν κατά 2,46% από 15,49% το πρώτο τρίμηνο, ενώ τα φορτία προς τη Μέση Ανατολή και τον Αραβικό Κόλπο υποχώρησαν κατά 4,72% από 5,2%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή