ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Αερομαχία» για τις άγονες γραμμές

Πολιτικές διαστάσεις έχει λάβει πλέον ο επιχειρηματικός πόλεμος της MIG με την Aegean. Η πρώτη από τις δύο, σε χθεσινή της ανακοίνωση, αναφέρει ότι θα ζητήσει από τη νέα κυβέρνηση να διερευνήσει δικαστικά την υπόθεση της Aegean Airlines, η οποία «ανδρώθηκε θεαματικά εις βάρος της Ολυμπιακής Αεροπορίας». Μάλιστα η επενδυτική εταιρεία στην ανακοίνωσή της, ενέπλεξε την υπουργό Εξωτερικών κ. Ντόρα Μπακογιάννη, την οποία χαρακτήρισε ως «πανίσχυρη υπουργό» και «στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη».

Η απάντηση της υπουργού, δεν άργησε να έλθει. Η κ. Ντόρα Μπακογιάννη έκανε λόγο για «λάσπη» από την πλευρά του κ. Βγενόπουλου και σημείωσε ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη. «Δεν έχω εκβιαστεί και δεν πρόκειται να εκβιαστώ από κανέναν» είπε, υπογραμμίζοντας ότι ο κ. Βγενόπουλος, δεν προσκομίζει κανένα στοιχείο το οποίο να δικαιολογεί τους ισχυρισμούς του. «Πετάει λάσπη. Θα προσφύγω στην δικαιοσύνη» είπε η κ. Μπακογιάννη.

Η MIG στην ανακοίνωσή της θέτει έξι ερωτήματα:

1. Το κατά πόσο το μνημόνιο, βάσει του οποίου ξεκίνησε τις πτήσεις της η Aegean προς στην Κωνσταντινούπολη, έπρεπε να κυρωθεί ή όχι στη Βουλή.

2. Τους λόγους για τους οποίους η ελληνική πλευρά (στις διαπραγματεύσεις της με την τουρκική) αξίωνε «επειγόντως» την υπογραφή του μνημονίου.

3. Αν το μνημόνιο αυτό ήταν σε γνώση του υπ. Μεταφορών.

4. Αν βάσει του μνημονίου δόθηκε η δυνατότητα σε τουρκικό αερομεταφορέα που πραγματοποιεί πτήσεις στην κατεχόμενη Κύπρο, να πραγματοποιήσει και πτήσεις από Σμύρνη σε Ελλάδα.

5. Αν από το μνημόνιο εξυπηρετείται αποκλειστικά ο τουρισμός της Τουρκίας (Αθήνα-Σμύρνη) και η Aegean, δεδομένου ότι η κίνηση μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας εξυπηρετείτο και πριν και μάλιστα με πλεονάζουσα χωρητικότητα.

6. Τέλος, η MIG ζητεί να ενημερωθεί αν αληθεύει ότι μετά την πρόσφατη απομάκρυνση του διοικητή της ΥΠΑ (κ. Κ. Κωνσταντινίδη), το υπ. Μεταφορών έχει αναθέσει σε ειδική επιτροπή την επανεξέταση της διαδικασίας αδειοδότησης της Αegean.

Στο μεταξύ χθες, πριν από τις ανακοινώσεις της MIG, σε προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της Aegean κ. Θ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η εταιρεία του σέβεται τον ανταγωνισμό, αλλά δεν τον φοβάται. «Σεβόμαστε τον ανταγωνισμό, αλλά δεν τον φοβόμαστε» είπε χαρακτηριστικά, ενώ ερωτηθείς αν η ελληνική αγορά χωρά δύο μεγάλους παίκτες, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι αυτό θα το δείξει η αγορά. «Χώρος υπάρχει για όλους τους καλούς» είπε, προσθέτοντας ωστόσο ότι «αν κάποιος θέλει να φάει τις σάρκες του άλλου, τότε και αυτό θα το δείξει η νεκροψία».

Η διοίκηση της Aegean χαρακτήρισε λάθος την απόφαση της κυβέρνησης ν’ ακυρώσει τους τρεις διαγωνισμούς που ήταν σε εξέλιξη (άγονες, διεθνείς αερογραμμές και επίγεια εξυπηρέτηση). Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean κ. E. Βασιλάκη, ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές δεν ήταν «στημένος», όπως είχε ισχυριστεί ο κ. Βγενόπουλος, «αλλά ακόμη και αν ήταν έτσι, θα έπρεπε να το είχε επισημάνει έγκαιρα». Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, ο μόνος όρος που άλλαξε στον τελευταίο διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, ήταν εκείνος που απαιτούσε προϋπηρεσία ενός έτους του αερομεταφορέα που θα τις αναλάβει και ο οποίος πλέον δεν υπάρχει. «Ο όρος αυτός σίγουρα δεν εξυπηρετούσε την Aegean», κατέληξε ο αντιπρόεδρος της Αegean.

Παράταση δύο μηνών στις Ο.Α.

Παράταση ζωής δύο τουλάχιστον μηνών έδωσε χθες η κυβέρνηση στις Ολυμπιακές Αερογραμμές με στόχο την εξυπηρέτηση των άγονων αερογραμμών. Η εταιρεία θα συνεχίσει να λειτουργεί τουλάχιστον μέχρι 30/11/2009, ενώ δεν αποκλείεται να λειτουργήσει και μέχρι 31/12/2009,  που είναι το απώτατο όριο που έχει δώσει η Κομισιόν, για την οριστική εκκαθάριση της επιχείρησης.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές αναλαμβάνουν τη διασφάλιση, με κάθε πρόσφορο μέτρο και μηχανισμό, της απρόσκοπτης συνέχειας των πτήσεων στο σύνολο των άγονων αεροπορικών γραμμών. Αυτό μπορεί να γίνει σε συνεργασία με την Olympic Air, τη στιγμή μάλιστα που η τελευταία δεσμεύθηκε να διευκολύνει την κυβέρνηση, χωρίς την καταβολή επιδότησης. Το υπουργείο χαρακτηρίζει την Olympic Air, θυγατρική εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών και ότι η μεταβατική αυτή λύση προκρίθηκε καθώς «διασφαλίζει αξιόπιστες πτήσεις για το σύνολο των άγονων αερογραμμών και δεν επιβαρύνει το Δημόσιο».