Δικαίωμα προσφυγής κατά των ασφαλιστών από τους πρώην πελάτες της Ασπίδος

Δικαίωμα προσφυγής κατά των ασφαλιστών από τους πρώην πελάτες της Ασπίδος

2' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην αναζήτηση νέας ασφαλιστικής εταιρείας βρίσκονται οι κάτοχοι αυτοκινήτων, πρώην ασφαλισμένοι στις τέσσερις εταιρείες του ομίλου της Ασπίδος, των οποίων ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας. Η κατάρρευση ενός γιγάντιου ομίλου με 780.000 στόλο ασφαλισμένων οχημάτων και 150.000 ασφαλισμένους στον κλάδο ζωής επιβεβαιώνει ότι η αξιοπιστία μιας ασφαλιστικής εταιρείας δεν είναι συνάρτηση μόνο του μεγέθους της. Η επιλογή της κατάλληλης εταιρείας θα πρέπει να γίνεται με βάση την ικανότητά της να αποπληρώνει άμεσα και με συνέπεια τον ασφαλισμένο.

Το ερώτημα για το ποια εταιρεία πρέπει να επιλέξουν αποτελεί για αρκετούς ασφαλισμένους πλέον ένα γρίφο, τον οποίο θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να επιλύσουν σε συνεργασία με τον ασφαλιστή τους. Οι επαγγελματίες του χώρου είναι υποχρεωμένοι, όχι μόνο να κατευθύνουν τους πελάτες τους σε εταιρείες που πληρώνουν έγκαιρα, αλλά και να παρακολουθούν την οικονομική πορεία μιας εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτής της υποχρέωσης, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, ο πελάτης μπορεί ακόμα και να στοιχειοθετήσει νομική διεκδίκηση από τον ασφαλιστή του, ο οποίος τον κατηύθυνε να ασφαλιστεί στην Ασπίδα, ενώ όφειλε να γνωρίζει ότι η Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης είχε δεσμεύσει την περιουσία όλων των εταιρειών του ομίλου. Μια τέτοια προσφυγή θα είχε φυσικά νόημα στις περιπτώσεις συμβολαίων ζωής και λιγότερο για την ασφάλιση αστικής ευθύνης από ατύχημα, στην οποία τα ποσά είναι μικρά.

Οπως εξηγούν στελέχη του χώρου, η γνώση των βασικών οικονομικών μεγεθών μιας εταιρείας αποτελεί στοιχείο της δουλειάς του ασφαλιστή και ενισχύει τον επαγγελματισμό του, για τον οποίο άλλωστε αμείβεται αδρά. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι προμήθειες που εισπράττουν οι πράκτορες για τις εργασίες που φέρνουν στον κλάδο αυτοκινήτου, ο οποίος ας σημειωθεί ότι είναι υποχρεωτική ασφάλιση, είναι υπέρογκες και φθάνουν ακόμα και το 30% επί του ασφαλίστρου, ενώ στα ίδια επίπεδα κυμαίνονται οι προμήθειες που εισπράττονται για τον κλάδο ζωής και υγείας.

Η ευθύνη του ασφαλιστή έχει άλλωστε θεσμοθετηθεί με ειδικό Προεδρικό Διάταγμα, με βάση το οποίο η ελληνική νομοθεσία προσαρμόστηκε με την ευρωπαϊκή και προβλέπει τη δυνατότητα του ασφαλισμένου να υποβάλει έγγραφη καταγγελία στην Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης. Η καταγγελία, σύμφωνα με το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, μπορεί να γίνει για πράξεις ή παραλείψεις που συνιστούν παραβίαση της νομοθεσίας για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση ή αντιβαίνουν στα χρηστά και συναλλακτικά ήθη.

Οπως ρητά προβλέπεται, «όταν ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής παρέχει συμβουλές στον πελάτη βάσει αμερόληπτης ανάλυσης και τον πληροφορεί σχετικά οφείλει να τις παρέχει με βάση την ανάλυση επαρκούς αριθμού ασφαλιστικών συμβάσεων που διατίθενται στην αγορά έτσι ώστε να είναι σε θέση να προτείνει, σύμφωνα με επαγγελματικά κριτήρια, την ασφαλιστική σύμβαση που θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του πελάτη».

Κάλυψη των δαπανών υγείας

Την άμεση κάλυψη των ασφαλισμένων που έχουν νοσοκομειακά προγράμματα της Ασπίς Πρόνοια και θα μπορούν να απευθύνονται στα συμβεβλημένα νοσοκομεία και να αποζημιώνονται κανονικά, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομίας. Εκείνοι που δεν καταφεύγουν σε μη συμβεβλημένα νοσοκομεία, θα πρέπει να πληρώνουν το αντίτιμο της νοσηλείας ή των εξετάσεων που κάνουν οι ίδιοι και στη συνέχεια, να απευθύνονται στον επόπτη, προκειμένου να αποζημιωθούν. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «οι ασφαλιστικές καλύψεις νοσοκομειακής περίθαλψης και εργαστηριακών εξετάσεων ισχύουν στο ακέραιο και οι δαπάνες τους καλύπτονται στο πλαίσιο της διαχείρισης του χαρτοφυλακίου της Ασπίς Πρόνοια. Αυτό σημαίνει ότι οι ασφαλισμένοι μπορούν, όπως και πριν, να εισάγονται στα νοσοκομεία και να πραγματοποιούν τις εξετάσεις τους χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ έχουν ενημερωθεί τα συμβεβλημένα νοσηλευτικά ιδρύματα. Η εταιρεία Ασπίς Πρόνοια εξακολουθεί να λειτουργεί υπό τη διαχείριση του διορισθέντος επόπτη κ. Σπύρου Γριβογιάννη και οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να απευθύνονται από την Τετάρτη 30-9-2009 στην εταιρεία για την εξυπηρέτησή τους».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή