ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Olympic Air προσωρινά άγονες και διακρατικές γραμμές

«Ο κύβος ερρίφθη» για την ελληνική κυβέρνηση σε όλα τα εκκρεμή θέματα στην αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής. Το σύνολο του έργου της κρατικής Ολυμπιακής θα περιέλθει στον όμιλο της Olympic, που σε λίγες ημέρες θα ελέγχεται κατά 100% από τη MIG. Τόσο οι άγονες γραμμές όσο και οι αερογραμμές που λειτουργούν βάσει διμερών συμβάσεων θα εξυπηρετηθούν από την Olympic Air μέχρι την ανάδειξη των τελικών αναδόχων τους. Επίσης, η επίγεια εξυπηρέτηση στα 34 αεροδρόμια για τα οποία η κρατική Ολυμπιακή είχε το μονοπώλιο μέχρι 6 Οκτωβρίου, θα παραμείνει στην Olympic Handling μέχρι τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, την περασμένη Παρασκευή οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ανέθεσαν στη θυγατρική τους (ακόμη) εταιρεία Olympic Air το έργο της εξυπηρέτησης των 17 αερογραμμών που λειτουργούν βάσει διακρατικών συμβάσεων. Επίσης, για την κάλυψη του πτητικού έργου των 24 άγονων αερογραμμών της χώρας έχει προκριθεί η διαδικασία μέσω πλήρους μίσθωσης αεροσκαφών (wet lease) από την Olympic Air. Και οι δύο διαδικασίες, όπως ανέφεραν στελέχη του υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών είναι καθ’ όλα σύννομες, παρά τις αιτιάσεις των ανταγωνιστών της Ολυμπιακής.

Από την άλλη πλευρά, οι άνθρωποι του υπουργείου επιβεβαίωσαν τη σύσταση επιτροπής που διερευνά το θέμα της άρσης του μονοπωλίου της Ολυμπιακής στην αερογραμμή Αθήνα – Κων/πολη. Επικεφαλής της επιτροπής είναι το στέλεχος του υπουργείου κ. Γ. Πατσιαβός, ο οποίος συνεπικουρείται στο έργο του από δύο υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Το πόρισμα της επιτροπής δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και αναμένεται από ημέρα σε ημέρα (αν όχι από ώρα σε ώρα). Πάντως τα στελέχη του υπουργείου κρατούσαν κλειστά χαρτιά σχετικά με το τι μπορεί να βγάλει το συγκεκριμένο πόρισμα.

Η επιτροπή διερεύνησης της διαδικασίας αύξησης των συχνοτήτων πτήσεων στην αερογραμμή Αθήνα – Κων/πολη, μέσω της οποίας η Aegean Airlines απέκτησε δικαίωμα επτά πτήσεων την εβδομάδα στην Κων/πολη, ορίστηκε τον περασμένο Αύγουστο. Το θέμα αυτό αποτέλεσε την αιτία πολέμου μεταξύ του προέδρου της MIG, A. Βγενόπουλου, και της υπουργού Εξωτερικών, κ. Ντ. Μπακογιάννη. Οι δύο πλευρές κλιμάκωσαν τη σύγκρουση στη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας, η οποία και κορυφώθηκε την περασμένη Παρασκευή, με τις εκατέρωθεν αγωγές από τη MIG και την υπουργό Εξωτερικών, ύψους 3 εκατ. ευρώ η κάθε μια.

Η εκχώρηση με τον έναν ή τον άλλο τρόπο των δραστηριοτήτων της κρατικής Ολυμπιακής στον όμιλο Olympic είναι για περιορισμένο χρονικό διάστημα, βάσει του κανονισμού της Κομισιόν για την αποκρατικοποίηση. Οι τρεις διαγωνισμοί θα πρέπει το αργότερο μέχρι 15 Οκτωβρίου να προκηρυχθούν προκειμένου οι ανάδοχοί τους να έχουν επιλεγεί μέχρι 15 Δεκεμβρίου. Η τήρηση του χρονοδιαγράμματος είναι απαραίτητη, ώστε από 1/1/2010 τα όποια δικαιώματα διατηρεί μέχρι τότε η κρατική Ολυμπιακή (άγονες γραμμές, διακρατικές γραμμές κ. λπ.) να «μοιραστούν» στους «παίκτες» της αγοράς μέσω μιας διαφανούς και ισότιμης διαδικασίας. «Ο στόχος αυτός είναι επιτεύξιμος» παραδέχθηκε στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών, αλλά σημείωνε ότι ο νέος υπουργός που θα αναλάβει μετά τις εκλογές δεν θα έχει μεγάλο περιθώριο καθυστερήσεων.

Σε ό, τι αφορά τις κινήσεις της MIG, τόσο το υπουργείο όσο και στελέχη της επενδυτικής εταιρείας αναφέρουν ότι η MIG θα αποκτήσει στο τέλος του μήνα το 51% της Οlympic Air, που σήμερα διατηρούν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές. Η κίνηση αυτή ολοκληρώνει την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, με την εταιρεία να εισέρχεται σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία.

Η Olympic Air έχει προγραμματίσει ο αγιασμός και η πρώτη επίσημη πτήση της να πραγματοποιηθούν το πρωί της Πέμπτης, 1η Οκτωβρίου 2009.