ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η BIC Violex κόντρα στο ρεύμα της εποχής προσλαμβάνει αντί να απολύει και αντί να μειώνει μισθούς δίνει αυξήσεις 4%

Μπορεί η ελληνική επιχειρηματικότητα να διάγει τις χειρότερες ημέρες της τελευταίας 40ετίας, ωστόσο υπάρχουν και οι εξαιρέσεις – επιχειρήσεις, δηλαδή, που πάνε κόντρα στο ρεύμα. Μία εξ αυτών είναι η BIC Violex, η οποία, κόντρα στις απολύσεις εργαζομένων που μαστίζει τη χώρα, το τελευταίο 12μηνο προσέλαβε πάνω από 150 άτομα προσωπικό. Παράλληλα, η διοίκηση της επιχείρησης προχώρησε πέρυσι και φέτος όχι μόνο σε αυξήσεις των αποδοχών του προσωπικού 4%, αλλά έδωσε και ειδικό πριμ σε όλους τους εργαζομένους.

Αθόρυβα

Η Βιολέξ, η μικρή εταιρεία που ξεκίνησε από το Περιστέρι, είχε να απασχολήσει τα μίντια από το μεσουράνημα του… Αλκη Στέα. Ολα αυτά τα χρόνια κινήθηκε αθόρυβα, ενηλικιώθηκε, τo 1998 έγινε BIC Violex και με 1.100 εργαζομένους κατέκτησε αγορές σε 153 χώρες του πλανήτη. Σήμερα η εταιρεία συμμετέχει ενεργά στη μείωση του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας μας, με πάνω από 100 εκατ. ευρώ εξαγωγές κάθε χρόνο και πρόσφατα ήρθε στο προσκήνιο με μια καμπάνια με συνθήματα όπως «Τα BIC είναι δικά μας», «τα μόνα ξυριστικά που παράγονται στην Ελλάδα» κ.λπ.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της επιχείρησης και επικεφαλής για τις ξυριστικές λεπίδες του ομίλου BIC διεθνώς, κ. Δημήτρη Πισιμίση, πέρα από τα μνημόνια και τα μέτρα, ο μόνος σίγουρος δρόμος εξόδου από την κρίση είναι η παραγωγή πλούτου στη χώρα μας. Επιπλέον, πρέπει και οι καταναλωτές να κάνουν το καθήκον τους. «Κάθε πολίτης πρέπει να γίνει απαραίτητα συμμέτοχος στη λύση του προβλήματος της χώρας μας», λέει χαρακτηριστικά, και εξηγεί: «Εάν κάθε οικογένεια στρέψει μόνο 1 ευρώ την ημέρα σε ελληνικό προϊόν, θα στηρίξουμε την ελληνική παραγωγή και τις θέσεις εργασίας, επιπλέον δε, θα καταφέρουμε να εξοικονομήσουμε πάνω από 2 δισ. ευρώ ετησίως, όση δηλαδή είναι η περικοπή μισθών και συντάξεων».

Η ίδια η BIC Violex, με κύκλο εργασιών 130 εκατ. ευρώ το 2010, έχοντας ισχυρό εξαγωγικό χαρακτήρα, ελάχιστα έχει πληγεί από την κρίση. Οι απώλειες της ελληνικής αγοράς (-20%) ισοσταθμίστηκαν από την αύξηση των εξαγωγών (+5%), καθώς οι διεθνείς αγορές «αναρρώνουν» από την ύφεση του 2008. Σήμερα στις τέσσερις παραγωγικές μονάδες της, στην Ανοιξη της Αττικής, παράγεται καθημερινά μια Ελλάδα… ξυράφια (11 εκατ. τεμάχια), τα οποία πουλιούνται σε όλες τις ηπείρους. Οι εξαγωγές αυτές αντιστοιχούν στο 94% της συνολικής παραγωγής της επιχείρησης και στο 1% των συνολικών εμπορικών εξαγωγών της χώρας.

Η BIC Violex όμως δεν είναι απλά μια αυτοματοποιημένη «φάμπρικα» ξυραφιών με μεγάλους όγκους παραγωγής. Αιχμή του δόρατος παραμένει το παγκόσμιο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης ξυριστικών του ομίλου BIC που εδρεύει στην Αθήνα και απασχολεί πάνω από 80 Ελληνες επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων, από μηχανικούς μέχρι ψυχολόγους. «Η αιχμή ενός ξυραφιού», αναφέρει, «είναι 2.000 φορές μικρότερη από το πάχος μιας τρίχας. Σε αυτά τα μεγέθη», προσθέτει, «δεν είναι μόνο ο έλεγχος του τροχίσματος της αιχμής υπόθεση υψηλής τεχνολογίας, αλλά και οι επικαλύψεις της (αιχμής) με τη μέθοδο πλάσματος σε επίπεδο ατομικών στρωμάτων, που έχουν εισαγάγει τη λεπίδα στον κόσμο της νανοτεχνολογίας». Ακόμη, η συναρμολόγηση μιας ξυριστικής μηχανής απαιτεί ακρίβειες ανώτερες της μικροηλεκτρονικής τεχνολογίας των ημιαγωγών.

Κατοχύρωσε 40 πατέντες

Οχι τυχαία επομένως, η επιχείρηση έχει κατοχυρώσει διεθνώς 40 πατέντες μόνο τα τελευταία χρόνια. Αλλωστε το πρώτο παγκοσμίως ξυριστικό μιας χρήσεως φτιάχτηκε στη Βιολέξ το 1974. Η Βιολέξ (Βιομηχανία Λεπίδων Ξυρίσματος) ξεκίνησε το 1952 ως μια μικρή, οικογενειακή επιχείρηση της οικογένειας Πολίτη, παράγοντας ξυριστικές λεπίδες δύο αιχμών με την επωνυμία «Αstor».

Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 ξεκίνησαν οι πρώτες σημαντικές εξαγωγές, ενώ το 1973 η Βιολέξ επινόησε, σχεδίασε και παρήγαγε στο Περιστέρι το πρώτο απορριπτόμενο ξυριστικό μιας χρήσεως στον κόσμο. Το 1974 συνένωσε τις δυνάμεις της με τον γαλλικό όμιλο BIC που είχε κάνει μια αντίστοιχη επανάσταση με το στυλό μιας χρήσεως BIC. Τα υπόλοιπα είναι απλώς Ιστορία…