O ΔΗΚΤΗΣ

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναζητείται Σύμβουλος για πάταξη φοροδιαφυγής

Στο «κυνήγι» των μεγαλοοφειλετών και στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής ρίχνει η κυβέρνηση και ιδιωτικές εταιρείες. Ηδη, η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων επαναπροκηρύσσει τον ανοιχτό διαγωνισμό για την πρόσληψη «Συμβούλου για την εφαρμογή μέτρων πάταξης της γενικευμένης φοροδιαφυγής και επίτευξης βιώσιμης φορολογικής συμμόρφωσης». Η αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων κατά της φοροδιαφυγής, η είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών και ασφαλιστικών εισφορών, οι «μεγάλοι» φορολογούμενοι, η μεγάλη περιουσία και τα υψηλά εισοδήματα, καθώς και η απόδοση των παρακρατούμενων φόρων και η φορολογική συμμόρφωση είναι οι πέντε τομείς στους οποίους θα ασχοληθεί και θα προσφέρει τεχνογνωσία ο Σύμβουλος.

Αφαίρεση της μετοχής της Αγροτικής Τράπεζας από τον δείκτη υψηλής κεφαλαιοποίησης, Ftse 20, λόγω της μείωσης του ποσοστού διασποράς των μετοχών της αποφάσισε η διοίκηση του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Η μετοχή της Folli Follie θα αντικαταστήσει τον τίτλο της Αγροτικής Τράπεζας με συντελεστή στάθμισης 50%. Οι αλλαγές θα πραγματοποιηθούν πριν από την έναρξη των συναλλαγών της χρηματιστηριακής συνεδρίασης της Πέμπτης 14 Ιουλίου.

Δανεισμός με όρια

Από τον Πόρο, όπου συμμετείχε σε σεμινάριο του ΕΛΙΑΜΕΠ, το μέλος της ΕΚΤ Λορέντζο Μπίνι-Σμάγκι παρουσίασε την πρότασή του για μια υπερεθνική αρχή με αρμοδιότητα έκδοσης του χρέους των κρατών-μελών. Οχι όμως μέχρι το 60% του ΑΕΠ, όπως γράψαμε την Κυριακή, αλλά σε ένα επίπεδο που θα συμφωνείται με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, στο πλαίσιο της ετήσιας έγκρισης του προγράμματος σταθερότητας κάθε χώρας. Πράγμα λογικότερο, καθώς αν το προτεινόμενο «φρένο χρέους» συμβάδιζε με το όριο του συμφώνου σταθερότητας, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες θα αναγκάζονταν να προσφύγουν στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας για να χρηματοδοτήσουν τη διαφορά!

Προχωρούν σε θεσμικές παρεμβάσεις οι ακτοπλοϊκές

Οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών φαίνεται ότι όχι μόνο αποφάσισαν να τα βρουν μεταξύ τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά προβλήματα του κλάδου, αλλά στοχεύουν και σε θεσμικές παρεμβάσεις.

Με ανακοινώσεις τους οι δύο Ενώσεις θέτουν θέμα επανίδρυσης του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) αναφέρει ότι η ακτοπλοΐα βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο και ότι η πιθανότητα κατάρρευσής της είναι ορατή αν δεν γίνουν εδώ και τώρα σταθερά και αποφασιστικά βήματα για τη στήριξή της. «Ηρθε πλέον η ώρα η κυβερνητική εμμονή για πειραματισμούς να υποχωρήσει για να δώσει τη θέση της στην ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με όλες τις αρμοδιότητές του, όπως είχαν διαμορφωθεί».

Σπαζοκεφαλιά για εύρεση νέων φόρων

Το δίλημμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και γι’ αυτό τον λόγο θα πρέπει όλοι μας να συνδράμουμε προκειμένου να συνεχίσει να είναι καλά ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Παντελής Οικονόμου. Ο υπουργός σε συνέντευξη ανέφερε ότι θα σπάσει το κεφάλι του αναζητώντας νέους φόρους που θα αντικαταστήσουν την αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ στα είδη εστίασης από 13% στο 23%. Μια πρόταση που του κάνουμε είναι να αναζητήσει τις off shore εταιρείες, να βρει τα κέρδη τους και εν συνεχεία να τα φορολογήσει. Σπαζοκεφαλιά μοιάζει αλλά μάλλον θα νιώσουν καλύτερα εκατομμύρια Ελληνες αν ο κ. Οικονόμου βρει τη λύση. Παράλληλα καλό θα ήταν να ακούσει τις απόψεις ανθρώπων της αγοράς για τους νέους φόρους και όχι μόνο τους υπηρεσιακούς που συνήθως προτείνουν τα αυτονόητα που επιβαρύνουν συνήθως το σύνολο των φορολογουμένων και μάλιστα οριζοντίως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή