ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύο χρόνια χαμένα για τον νόμο απελευθέρωσης της κρουαζιέρας

Σημαντικές βελτιώσεις στον νόμο για την απελευθέρωση της κρουαζιέρας όσον αφορά τα πλοία με μη κοινοτική σημαία, προκειμένου να καταστούν ελκυστικά τα ελληνικά λιμάνια ως αφετηρίες για κρουαζιέρες (homeporting), μελετά η κυβέρνηση σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες, ελπίζοντας να κερδίσει λίγο από τον χρόνο που έχασε πειραματιζόμενη επί μήνες με τροπολογίες που έγιναν δεκτές από τους ανθρώπους της κρουαζιέρας με ειρωνικά σχόλια.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χάρης Παμπούκης δεν αποκλείεται έως τον Σεπτέμβριο να προχωρήσει ακόμη και στην κατάργηση της σύμβασης που υποχρεώνονται να υπογράψουν οι ξένες εταιρείες με το ελληνικό κράτος και έχει προκαλέσει την έντονη αντίδρασή τους. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η κυβέρνηση θεωρεί ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας με την καθιέρωση του Πειραιά, σε πρώτη φάση, ως λιμένα-αφετηρία θα συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των εσόδων του κράτους τουλάχιστον κατά 1 δισ. ευρώ ετησίως. «Πρέπει να προλάβουμε τους χρόνους και να μην περιμένουμε το 2013 να ξεκινήσουν, εάν ξεκινήσουν, κάποιες εταιρείες να έρχονται στον Πειραιά. Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα, μαζί με τους αρμόδιους του υπουργείου για να καλύψουμε τον χρόνο που χάσαμε, εάν θέλουμε να αξιοποιήσουμε την κρουαζιέρα», ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι της κρουαζιέρας. Να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι των μεγάλων ξένων εταιρειών κρουαζιέρας, όπως η Carnival, η Royal Caribbean, αλλά και η Mediterra-nean Shipping Company Cruises, έχουν δηλώσει ότι τους ενδιαφέρουν οι ελληνικοί προορισμοί, όμως διστάζουν να τους εντάξουν προς το παρόν στα προγράμματά τους καθώς εκτιμούν ότι το θεσμικό πλαίσιο δεν είναι φιλικό και δημιουργεί ερωτήματα ως προς την ικανότητα της Ελλάδας να εξυπηρετήσει με ασφάλεια τους χιλιάδες τουρίστες.

Οι εκπρόσωποι των ξένων εταιρειών κρουαζιέρας έχουν διαμηνύσει στην κυβέρνηση ότι για να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα με αφετηρία ελληνικά λιμάνια και να αποφέρει έσοδα στο κράτος, απαιτούνται: 1) Ενα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο το οποίο θα επιτρέπει στις εταιρείες μεγαλύτερη ευελιξία. 2) Να βελτιωθούν οι υποδομές των λιμένων ως προς την υποδοχή μεγάλων σκαφών και να γίνουν ιδιωτικοποιήσεις με τη συμμετοχή των εταιρειών κρουαζιέρας. Επίσης να αλλάξει η διάρθρωση των τελών ελλιμενισμού. Η θετικότερη προσέγγιση του θέματος της ανάπτυξης της κρουαζιέρας που διαφαίνεται στους σχεδιασμούς της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας επηρεάζει και τις αποφάσεις της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Ο ΟΛΠ έχει ήδη παραδώσει σε όλες τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας το σχέδιο επενδύσεων για την επέκταση της κρουαζιέρας, αρχικού προϋπολογισμού 230 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για επέκταση του λιμένα με έξι νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς. Υπάρχουν όμως και άλλα σχέδια, όπως η υποθαλάσσια οδική διασύνδεση των ακτών του λιμένα αξίας 90 εκατ. ευρώ, η Πολιτιστική Ακτή, η κατασκευή Monorail αξίας 60 εκατ. ευρώ, η κατασκευή εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου και η μετατροπή της «Παγόδας» σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων, επενδύσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν με παραχωρήσεις.