Ανοιχτός διάλογος BRAVO 2011 για βιώσιμη ανάπτυξη

Ανοιχτός διάλογος BRAVO 2011 για βιώσιμη ανάπτυξη

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί ο κάθε οργανισμός είτε εταιρεία που εκδίδει τον απολογισμό για τη βιωσιμότητα και την κοινωνική εταιρική ευθύνη της να υπερηφανεύεται και να νιώθει σαν να πρόκειται για «το δικό της παιδί», σπάνια όμως έχει την ευκαιρία να εισπράξει όχι μόνο μιαν ελεύθερη και αντικειμενική αξιολόγησή της, αλλά και να ενημερωθεί για την απήχηση που έχει το περιεχόμενό του στο ευρύτερο κοινό και στις διαφορετικές κατηγορίες των συμμετόχων (stakeholders). Αυτό το πέτυχε για δεύτερη συνεχή χρονιά ο θεσμός «Bravo 2011» του οργανισμού QualityNet Foundation, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα με τη σημαντική εκδήλωση «Ανοιχτοί διάλογοι για τη βιώσιμη ανάπτυξη» και χορηγό επικοινωνίας την «Κ».

Εφέτος, 32 απολογισμοί εταιρειών που πληρούσαν τα κριτήρια του θεσμού, αξιολογήθηκαν από έναν μεγάλο αριθμό συμμετόχων από έξι διαφορετικές ομάδες – ακαδημαϊκούς, εκπροσώπους επαγγελματικών, εμπορικών, επιχειρηματικών ενώσεων και Επιμελητηρίων, εκπροσώπους θεσμικών φορέων, δημοσιογράφους, καταναλωτές, εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών. Οι οποίοι και εμπίπτουν προφανώς σε δύο κατηγορίες: στους εκπροσώπους της «κοινωνίας των πολιτών» και τους «διαμορφωτές κοινής γνώμης». Πρώτο συμπέρασμα είναι ότι την ενημέρωσή τους για την έκδοση των απολογισμών, όπως και για το περιεχόμενό τους, την έχουν κυρίως μέσα από τις ιστοσελίδες των επιχειρήσεων, το Διαδίκτυο και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Δηλώνουν, επίσης, ότι εμπιστεύονται περισσότερο και προτιμούν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που αναπτύσσουν και εφαρμόζουν πολιτικές ΕΚΕ και οι οποίες εκδίδουν και τον σχετικό απολογισμό τους. Τους προτείνουν, ωστόσο, να δίνουν περισσότερη έμφαση στις πολιτικές που αφορούν, κατ’ αρχήν, στην ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων, στα κοινωνικά και εργασιακά θέματα, ενώ σε τρίτη προτεραιότητα προτείνονται τα περιβαλλοντικά θέματα. Οι προτεραιότητες αυτές συμβαίνει να συμπίπτουν και μέσα από άλλες έρευνες καταναλωτικού κοινού. Που σημαίνει ότι τόσο το ειδικό κοινό της συγκεκριμένης έρευνας του Bravo όσο και οι καταναλωτές εκφράζουν το γενικότερο αίσθημα της αγοράς και της κοινωνίας.

Στον απόηχο των συχνών εταιρικών σκανδάλων της εποχής μας, υψηλή προτεραιότητα δίνεται και στην εταιρική διακυβέρνηση όπως και στα οικονομικά. Οσο για το μεγάλο ζητούμενο που είναι η αξιοπιστία των περιεχομένων των απολογισμών, η επικρατούσα άποψη είναι πως σε ό,τι αφορά τα κοινωνικά εργασιακά και περιβαλλοντικά επιτεύγματα που αναφέρονται, οι απολογισμοί είναι «ωραιοποιημένοι». Κάτι που δεν συμβαίνει και με τα οικονομικά θέματα. Προκύπτει, επίσης, ότι οι συμμέτοχοι -όπως και οι καταναλωτές σύμφωνα με άλλες επίκαιρες έρευνες- έχουν προσδοκίες ότι οι επιχειρήσεις θα αναπτύξουν τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό ρόλο τους. Ωστόσο, μεσούσης της κρίσης στη χώρα μας, θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις θα δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στα οικονομικά, εις βάρος των άλλων παραγόντων της βιώσιμης ανάπτυξης.

Με ρεαλισμό και αυστηρότητα θεωρούν ότι, έως σήμερα, ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν την ΕΚΕ και την έκδοση των απολογισμών, είναι περισσότερο επικοινωνιακός παρά μια διαδικασία αξιολόγησης και βελτίωσης του επιχειρείν. Πιστεύουν, επίσης, ότι οι κοινωνικοί απολογισμοί συμβάλλουν περισσότερο στην καλή φήμη της επιχείρησης παρά στο εργασιακό κλίμα και στην κινητοποίηση του προσωπικού.

Βαθμολογία

Οι απολογισμοί των εταιρειών που συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία στις αντίστοιχες κατηγόριες αξιολόγησης είναι -κατ’ αλφαβητική σειρά- οι εξής: Cosmote, Diageo, S&B, Vodafone, ΑΓΕΤ Ηρακλής, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Εθνική Τράπεζα, ΕΛΒΑΛ, Ελληνικά Καλώδια, Ελληνικά Πετρέλαια, Μότορ Οϊλ, Σωληνουργεία Κορίνθου, ΤΙΤΑΝ, Τράπεζα Πειραιώς. Καλύτερος πρώτος απολογισμός: Ελληνικά Καλώδια.

Καλύτερος απολογισμός συνολικά σε όλα τα κριτήρια: Vodafone.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή