Αυστηροί κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης στην ασφαλιστική αγορά

Αυστηροί κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης στην ασφαλιστική αγορά

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ένα κείμενο-μαμούθ εκατό σελίδων, η Τράπεζα της Ελλάδος επιχειρεί να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς, εισάγοντας αυστηρούς κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς όπως η διαχείριση κινδύνων, ο εσωτερικός έλεγχος, η κανονιστική συμμόρφωση, αλλά και οι σχέσεις των εταιρειών με τα δίκτυα των ασφαλιστών και τους καταναλωτές.

Το σχέδιο απόφασης δόθηκε στη δημοσιότητα για διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, οι οποίοι έχουν κληθεί να καταθέσουν τις απόψεις τους έως το τέλος Αυγούστου, προκειμένου στη συνέχεια να πάρει τη μορφή Πράξης Διοικητή και να τεθεί σε εφαρμογή. Οι ρυθμίσεις που περιέχονται στο σχετικό κείμενο έχουν προκαλέσει προβληματισμό στην ασφαλιστική αγορά η οποία καλείται να εκσυγχρονίσει τον τρόπο λειτουργίας της, υιοθετώντας σε αρκετές περιπτώσεις άγνωστες μέχρι σήμερα διαδικασίες στην άσκηση διοίκησης και στον τρόπο οργάνωσής της.

Η σαφής διάκριση της διοικητικής δομής και των ευθυνών της διοίκησης, η κατάρτιση τριετούς και τεκμηριωμένου επιχειρηματικού σχεδίου, η εξειδίκευση των στόχων ανά τομέα δραστηριότητας, η συμμετοχή των ομάδων εσωτερικής επιθεώρησης, διαχείρισης κινδύνων και κανονιστικής συμμόρφωσης όχι μόνο στη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, αλλά ακόμα και στον σχεδιασμό των προϊόντων, είναι μερικές μόνο από τις αλλαγές που επέρχονται στον τρόπο λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς στη χώρα μας.

Στόχος, η διαφάνεια και η διασφάλιση της κεφαλαιακής επάρκειας για την αντιμετώπιση κάθε μελλοντικού κινδύνου που θα έθετε σε κίνδυνο την ικανότητα της επιχείρησης να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της έναντι των ασφαλισμένων. Στο πλαίσιο αυτό, η πολιτική ανάληψης κινδύνων θα γίνεται επί τη βάσει διενέργειας σε τακτική βάση ασκήσεων προσομοίωσης εκτάκτων καταστάσεων (stress test).

Ειδικό κεφάλαιο αποτελούν, άλλωστε, οι σχέσεις με τους πελάτες, εισάγοντας συγκεκριμένες διαδικασίες για την εξέταση των παραπόνων ή τον χειρισμό των καταγγελιών και καθιερώνοντας ως ανώτατο χρονοδιάγραμμα για την επίλυση των διαφορών τις 50 ημέρες. Επίσης καθιερώνεται η έγκαιρη καταβολή των ασφαλίστρων μέσα από την καθημερινή παρακολούθηση των εισπράξεων από το δίκτυο, αλλά και διαδικασίες αυστηρής αξιολόγησης των συνεργατών των ασφαλιστικών εταιρειών.

Για λόγους διαφάνειας επιβάλλεται η ανάρτηση στην ιστοσελίδα της επιχείρησης της πολιτικής δικτύων και προμηθειών, ενώ σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί το φαινόμενο της παρακράτησης ασφαλίστρων, τίθεται η μία εβδομάδα ως ανώτατος χρόνος τόσο για την απόδοση των εισπραχθέντων όπως και για την ακύρωση του συμβολαίου εάν δεν έχουν αποδοθεί τα ασφάλιστρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή