Δρομολογείται επανεκκίνηση εργασιών σε 5 οδικούς άξονες

Δρομολογείται επανεκκίνηση εργασιών σε 5 οδικούς άξονες

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εως τα τέλη του χρόνου επιθυμεί η κυβέρνηση να έχουν ξεκινήσει και πάλι οι εργασίες κατασκευής των πέντε μεγάλων οδικών αξόνων που έχουν διακοπεί από τα τέλη του προηγούμενου έτους, λόγω άρνησης των, κατά κύριο λόγο, ελληνικών τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των έργων. Επειτα από αρκετούς μήνες αδράνειας, οι συζητήσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών έχουν εντατικοποιηθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς το ζήτημα είναι λίαν σημαντικό και για την αναπτυξιακή προοπτική της οικονομίας, δεδομένου ότι πρόκειται για έργα που προσεγγίζουν τα 9 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι τα έργα αφορούν την κατασκευή της Ιονίας Οδού, του βορειοδυτικού άξονα Πελοποννήσου, του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, του άξονα Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, που αντιμετωπίζει και τα λιγότερα προβλήματα, και του άξονα Μαλιακός-Κλειδί.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η λύση είναι προ των πυλών, το αντίθετο μάλιστα. Οι υπό αναθεώρηση συμβάσεις παραχώρησης έχουν πολύ συγκεκριμένους στόχους αποδοτικότητας, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε παρέκκλιση από τα αναμενόμενα να οδηγεί σε σημαντική ανατροπή των μελλοντικών κεφαλαιακών ροών. Αυτό συμβαίνει ήδη σήμερα με τη μείωση της κυκλοφορίας και των διελεύσεων από τους σταθμούς διοδίων, σε διψήφια μάλιστα ποσοστά έναντι των αρχικών εκτιμήσεων. Ταυτόχρονα, αν περιοριστεί το κατασκευαστικό αντικείμενο σε κάποιους από τους άξονες, όπως συζητείται π.χ. για το τμήμα του Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα που περνά κοντά από την περιοχή Natura της λίμνης Καϊάφα, είναι σαφές ότι θα πρέπει να αλλάξουν πολλά στη σχετική σύμβαση, μη αφήνοντας περιθώρια για μειώσεις διοδίων.

Εκτιμάται ότι δύσκολα θα αποφευχθεί η αύξηση της διάρκειας εκμετάλλευσης των αξόνων από τους ιδιώτες (σήμερα είναι 30ετής), ενώ μεταξύ των όρων που θέτουν οι τράπεζες είναι και η πλήρης εγγύηση των δανειακών συμβάσεων από το Δημόσιο, κάτι που προς το παρόν δύσκολα θα αποδεχθεί η κυβέρνηση. Στα θετικά συγκαταλέγεται πάντως η πρόσφατη συμφωνία της κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Ενωση, για χρηματοδότηση του κόστους των απαλλοτριώσεων από κοινοτικά κονδύλια (ΕΣΠΑ), ώστε να εξαλειφθεί ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι κοινοπραξίες πριν από τη διακοπή των εργασιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή