Κινητικότητα νέων με προσωπικές επιλογές

Κινητικότητα νέων με προσωπικές επιλογές

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εστω και αν η σημερινή έντονη τάση των νέων μας να αναζητούν ευκαιρίες απασχόλησης και σταδιοδρομίας εκτός Ελλάδος μάς θλίβει γιατί την συνδέουμε είτε με την κρίση που διερχόμαστε, είτε με όλες τις άλλες δικές μας «κακοδαιμονίες» για τις οποίες… φταίνε πάντα οι άλλοι, ωστόσο η Ε.Ε. «τρίβει τα χέρια της» από χαρά γιατί η σημερινή μορφή της γενικότερης κινητικότητας των Ευρωπαίων είναι ακριβώς όπως την είχε ονειρευτεί όταν, από καιρό τώρα, την είχε θέσει ως μακροπρόθεσμο στόχο της. Δηλαδή, ήθελε η κινητικότητα να ξεκινά από προσωπικές επιλογές και προτιμήσεις και όχι μόνο για την αναζήτηση ευκαιριών με οικονομικά κριτήρια. Να μετακινούνται κυρίως νέοι άνθρωποι με καλό μορφωτικό επίπεδο και επαγγελματική σταδιοδρομία. Εννοείται, βέβαια, ότι η αυξανόμενη τάση για διασυνοριακή κινητικότητα διευκολύνει σημαντικά το «πάντρεμα» των απαιτούμενων δεξιοτήτων με τις ανάγκες των επιχειρήσεων στην Ε.Ε., άρα παρέχει και ευκαιρίες απασχόλησης.

Το θέμα αυτό ερεύνησε πρόσφατα το ευρωβαρόμετρο, το οποίο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «έναν αυξανόμενο αριθμό νέων ανθρώπων τον χαρακτηρίζει το κοινό ενδιαφέρον για αναζητήσεις εκτός των εθνικών συνόρων τους».

Σύμφωνα με την έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, ο ένας στους πέντε Ευρωπαίους των 27 κρατών-μελών έχει εργασθεί είτε έχει σπουδάσει σε μιαν άλλη χώρα, έχει συμβιώσει με σύντροφο από άλλη χώρα, είτε είναι ιδιοκτήτης ακινήτου σε άλλη χώρα. Και, όσο για το μέλλον, ο ένας στους δέκα Ευρωπαίους σχεδιάζει να μετακινηθεί σε άλλο κράτος-μέλος μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια. Ωστόσο, η ανεργία των νέων απασχολεί σήμερα την Κομισιόν περισσότερο από ποτέ άλλοτε, ύστερα μάλιστα από τα ανησυχητικά δεδομένα που έδειχναν ότι ξεπερνά το 30% σε ορισμένα κράτη-μέλη.

Πρόσφατα, αντέδρασε με τη δράση Youth@Work μέσα από την οποία, αφενός, φέρνει σε επαφή τους ενδιαφερόμενους νέους με τους εργοδότες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ε.Ε., αφετέρου, τους ενθαρρύνει να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση.

Στις δυο αυτές συγκεκριμένες κατευθύνσεις η Κομισιόν κατέληξε, αφού διαπίστωσε έναν μικρό «φαύλο κύκλο». Δηλαδή, οι μεν νέοι άνθρωποι δεν αναζητούν εργασία στις ΜΜΕπιχειρήσεις, ενώ από την πλευρά τους οι ΜΜΕπιχειρήσεις δεν ενδιαφέρονται να αναζητήσουν νέους. Η δεύτερη κατεύθυνση ανταποκρίνεται στο γεγονός ότι οι νέοι σήμερα ενδιαφέρονται ιδιαιτέρως να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή