Με πλεόνασμα ο ΟΣΕ για πρώτη φορά

Με πλεόνασμα ο ΟΣΕ για πρώτη φορά

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα τρία εκατ. ευρώ ανήλθε το λειτουργικό πλεόνασμα του ομίλου ΟΣΕ, για πρώτη φορά από την ημέρα ίδρυσής του, ενώ το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώθηκε από 20 εκατομμύρια ευρώ τον Ιανουάριο στο 1,7 εκατομμύριο ευρώ τον Ιούλιο. Αυτά ανακοίνωσε χθες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χάρης Τσιόκας, με αφορμή επίσκεψή του σε σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις της βόρειας Ελλάδας, τονίζοντας ότι ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα εξυγίανσης ζημιογόνων εταιρειών καταγράφει θετικά αποτελέσματα νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Οπως υπενθύμισε, το 2009, ο ΟΣΕ κατέγραφε χρέη ύψους 11 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ σε ετήσια βάση παρήγαγε έλλειμμα της τάξης των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αντίστοιχα, επιβάρυνε κάθε μήνα τον Ελληνα φορολογούμενο με 20 εκατ. ευρώ, έχοντας καταγράψει το 2009 χρέος 700 εκατ. ευρώ. «Για να μεταφέρει έναν επιβάτη από την Αθήνα στην Καλαμάτα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξόδευε 250 ευρώ», είπε χαρακτηριστικά. «Για να εισπράξει 25 εκατ. ευρώ από τη μεταφορά εμπορευμάτων ξόδευε 90 εκατ.». Ο κ. Τσιόκας υπογράμμισε ότι στο τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει επιτευχθεί ο μηδενισμός του ελλείμματος της εταιρείας, γεγονός που, όπως εκτίμησε, θα την κάνει πιο θελκτική απέναντι σε «μνηστήρες» που αναζητούν στρατηγικές συμμαχίες.

Ως γνωστόν, παλαιότερα είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από Γερμανούς και Γάλλους υποψηφίους, ωστόσο ο κ. Τσιόκας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο στον διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί να συμμετάσχουν και Κινέζοι, εκτιμώντας πως εντός του 2012 θα έχει βρεθεί στρατηγικός σύμμαχος, εφόσον προχωρήσει η διαδικασία.

Προσφορά εισιτηρίων

Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών ανακοίνωσε επίσης ότι από την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει μέσω Διαδικτύου το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων για έγκαιρες κρατήσεις στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Κάθε μήνα, 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες έναντι 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και άλλες 15.000 θέσεις έναντι 29 ευρώ. Δηλαδή, σε σύνολο 210.000 θέσεων σε μηνιαία βάση, οι 45.000 θέσεις θα βγαίνουν σε προσφορά.

Για πρώτη φορά εφαρμόζεται και πολιτική αποζημίωσης του επιβάτη σε περίπτωση καθυστέρησης, με τη μορφή έκπτωσης στην τιμή του επόμενου εισιτηρίου (25% για πάνω από 30 λεπτά καθυστέρηση, 50% για πάνω από 60 λεπτά, 75% για πάνω από 90 λεπτά και 100% για πάνω από 120 λεπτά). Παράλληλα, σχεδιάζεται υπηρεσία σύνδεσης τρένου με ταξί, ενώ από 1η Σεπτεμβρίου σε όλα τα τρένα θα είναι δυνατή η πρόσβαση στο Ιντερνετ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή