Αυξάνονται οι καταγγελίες καταναλωτών στο Γραφείο Τραπεζικού Μεσολαβητή

Αυξάνονται οι καταγγελίες καταναλωτών στο Γραφείο Τραπεζικού Μεσολαβητή

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο εξάμηνο του 2011 οι τηλεφωνικές καταγγελίες και τα γραπτά παράπονα καταναλωτών που υποβλήθηκαν στο Γραφείο του Μεσολαβητή Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών (MTEY) ήταν αυξημένα κατά 50% και 37% αντίστοιχα σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2010.

Οπως επισημαίνει στην «Κ» ο επικεφαλής του Γραφείου Αντώνιος Φώσκολος, η μεγάλη αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο σε υποθέσεις διεκπεραίωσης αιτημάτων για εξωδικαστικό συμβιβασμό βάσει του νόμου 3869/2010. Είναι προφανές ότι οι καταναλωτές υπό το βάρος των χρεών τους παραμέρισαν τα προβλήματα στις καθημερινές συναλλαγές, ρίχνοντας όλο το βάρος στην υπερχρέωση, αναφέρει ο κ. Φώσκολος. Το 80% των τηλεφωνικών κλήσεων και το 56% των γραπτών παραπόνων, το πρώτο εξάμηνο του 2011 αφορά τα δάνεια και ιδιαίτερα τα καταναλωτικά δάνεια. Ακολουθούν τα παράπονα για τα μέσα πληρωμών, κυρίως τις πιστωτικές κάρτες, τα οποία συγκεντρώνουν το 17% των τηλεφωνικών κλήσεων και το 33% των γραπτών παραπόνων.

Το 17% επίσης των τηλεφωνικών κλήσεων αφορά διευκρινίσεις για όρους των συμβάσεων, εφαρμογή νόμων και δικαστικών αποφάσεων, ενώ το 15% των γραπτών παραπόνων αμφισβητήσεις χρεωπιστώσεων σε λογαριασμούς δανείων, καρτών, καταθέσεων κ.λπ.

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ο κ. Φώσκολος αναφέρει ότι αναμφίβολα η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σοβαρότατα το συναλλασσόμενο κοινό και τα σχετικά παράπονα. Συνεπεία αυτού όπως προαναφέρθηκε είναι η διόγκωση των αιτημάτων για ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών ή για ένταξη φυσικών προσώπων στον νόμο 3869/2010 που αφορά την υπερχρέωση. Είναι ωστόσο ευτυχές γεγονός πως οι τράπεζες πλέον έχουν αρχίσει να βλέπουν ευνοϊκά τα αιτήματα των υπερχρεωμένων πελατών τους και να προτείνουν ρεαλιστικούς συμβιβασμούς.

Ο κ. Φώσκολος επισημαίνει ότι στη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών πολλαπλασιάζονται τα ζητήματα με τις κάρτες, με τα προβλήματα να εστιάζονται κυρίως σε συναλλαγές στα ΑΤΜ που κάνουν ηλικιωμένα άτομα. Εχουν καταγραφεί περιστατικά όπου επιτήδειοι καταφέρνουν να τους αποσπάσουν την προσοχή, συνήθως ρίχνοντας κάποιο νόμισμα στο έδαφος, να αντιληφθούν το ΡΙΝ και να ανταλλάξουν την κάρτα τους με άλλη, οπότε στη συνέχεια να πραγματοποιήσουν ανάληψη από τους λογαριασμούς τους.

Στις πάγιες συστάσεις του για τη χρήση καρτών ο κ. Φώσκολος δίνει έμφαση στην ανάγκη καθημερινού ελέγχου της κάρτας από τον κάτοχο της και την ιδιαίτερη μέριμνα που θα πρέπει να δίνουν ώστε να μη γίνει αντιληπτό το ΡΙΝ τους από τρίτα άτομα. Ο κ. Φώσκολος αναφέρει ότι τα δάνεια για διακοπές και τα πιστωτικά όρια έχουν περιοριστεί σημαντικά από τις τράπεζες, τονίζει όμως ότι θα πρέπει να μην ξεχνάμε ότι επιστρέφοντας από τις διακοπές θα πρέπει να εξοφλήσουμε τις κάρτες μας και να είμαστε περισσότερο φειδωλοί στις δαπάνες μας.

Σε ποιους απευθύνεται

Σε καταναλωτές, επαγγελματίες, καθώς και σε μικρές επιχειρήσεις (με ετήσιο κύκλο εργασιών μέχρι 1.000.000 ευρώ), που συναλλάσσονται με τράπεζες. Εξαιρούνται οι γεωργικές, δασικές, αλιευτικές και μεταφορικές επιχειρήσεις.

Σε επενδυτές -φυσικά ή νομικά πρόσωπα- που συναλλάσσονται με επενδυτικές εταιρείες, εφόσον οι συναλλαγές δεν αφορούν επαγγελματικές δραστηριότητες.

Τo τηλέφωνο του Τραπεζικού Μεσολαβητή είναι 2103376700.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή