Επενδυτικές ευκαιρίες για τις ναυτιλιακές στα πλοία ξηρού φορτίου

Επενδυτικές ευκαιρίες για τις ναυτιλιακές στα πλοία ξηρού φορτίου

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες δημιουργούνται στον χώρο των πλοίων ξηρού φορτίου, καθώς οι αξίες των μεταχειρισμένων σκαφών καταγράφουν σημαντική πτώση (η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει και το 78% σε σχέση με την περίοδο πριν από τον Μάιο του 2008 που η κρίση εμφάνισε τα πρώτα σημάδια της και στη ναυτιλία). Κερδισμένες εμφανίζονται οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν ρευστότητα έχοντας το προνόμιο να μπορούν να αγοράσουν πλοία στην τιμή που επιθυμούν, εκμεταλλευόμενες στον απόλυτο βαθμό τις υπεραξίες των πλοίων. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο G Moundreas, τις τελευταίες εβδομάδες τουλάχιστον τέσσερις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν τη ρευστότητά τους για να αποκτήσουν πλοία σε πολύ προσιτές τιμές. Μεταξύ των εταιρειών αυτών φέρεται να είναι η Golden Union και η Dunacom. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, η εταιρεία Golden Union προχώρησε στην αγορά ενός νεότευκτου πλοίου capesize χωρητικότητας 179.000 τόνων, το οποίο παραδόθηκε από τα ναυπηγεία το 2011. Πρόκειται για το πλοίο «Christina Bulker» το οποίο αγοράσθηκε στα 38 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία Dynacom, από την πλευρά της, αγόρασε από τράπεζα το υποθηκευμένο πλοίο «Alberta Della Gatta», κατηγορίας capesize, επίσης στα 38 εκατ. δολάρια.

Ναυλομεσιτικοί κύκλοι ανέφεραν στην «Κ» ότι το 2008 για την αγορά ενός πλοίου capesize, ηλικίας πέντε ετών, ο ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να καταβάλει περί τα 153 εκατ. δολάρια, όταν σήμερα η αξία του έχει πέσει στα 33,4 εκατ. δολάρια και το 2011 βρισκόταν στα 42,9 εκατ. δολάρια. Επίσης, πτώση 73% εμφανίζουν και οι αξίες στα panamax πενταετίας, καθώς η τιμή τους από τα 88 εκατ. δολάρια το 2008 σήμερα έχει πέσει στα 23 εκατ. δολάρια, ενώ το 2001 βρισκόταν στα 30,8 εκατ. δολάρια. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Allied Shipbroking οι Ελληνες εφοπλιστές από τις αρχές του έτους έως και τα τέλη Ιουνίου του 2012 έχουν επενδύσει περισσότερα από 1,74 δισ. δολάρια για την αγορά 88 μεταχειρισμένων πλοίων όλων των κατηγοριών έναντι 51 πλοίων που αγόρασαν οι Κινέζοι, βασικοί ανταγωνιστές των Ελλήνων πλοιοκτητών. Ειδικότερα, έχουν επενδυθεί 820 εκατ. δολάρια περίπου για την αγορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, 500 εκατ. σε δεξαμενόπλοια και 448 εκατ. σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Μέρισμα από την Costamare

Μέρισμα 27 σεντς ανά μετοχή για το δεύτερο 3μηνο θα διανείμει ο Ελληνας εφοπλιστής Κ. Κωνσταντακόπουλος σε όσους είναι κάτοχοι κοινών μετοχών της εταιρείας Costamare, στο κλείσιμο της συνεδρίασης της 23ης Ιουλίου. Η πληρωμή θα γίνει τον Αύγουστο. Υπενθυμίζεται ότι ο Ελληνας εφοπλιστής έχει προβεί σε ανάλογη κίνηση στις 9 Μαΐου, διανέμοντας μέρισμα 0,27 δολ. ανά μετοχή για το πρώτο 3μηνο, στηρίζοντας με αυτό τον τρόπο την αποτίμηση της Costamare, η κεφαλαιοποίηση της οποίας αγγίζει σχεδόν το 1 δισ. δολάρια.

Το πρώτο 3μηνο, τα κέρδη της Costamare ανήλθαν στα 24,5 εκατ. δολ. ή 40 σεντς ανά μετοχή, ενώ διαθέτει 67,8 εκατομμύρια κοινές μετοχές σε κυκλοφορία. Τα κέρδη της το 2011 αυξήθηκαν κατά 8% σε σύγκριση με το 2010, αγγίζοντας τα 87,6 εκατ. δολάρια, ενώ τα έσοδα ανήλθαν στα 382,2 εκατ. δολάρια. H Costamare διαχειρίζεται στόλο 46 εν ενεργεία πλοίων, ναυπηγεί ακόμη δέκα, ενώ η συνολική μεταφορική της ικανότητα ανέρχεται στα 360.000 teu.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή