Ελληνες εφοπλιστές στην αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Ελληνες εφοπλιστές στην αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

2' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δυναμική είσοδο στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιχειρούν τους τελευταίους μήνες οι Ελληνες εφοπλιστές διαβλέποντας σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες, παρά τα διάφορα «σκαμπανεβάσματα» που εμφανίζει η συγκεκριμένη αγορά η οποία έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες. Η μεγαλύτερη παραγγελία που έγινε για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο 6μηνο του 2012 ήταν αυτή της ελληνικής εταιρείας Enesel S.A. συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού, στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries ύψους 1,2 δισ. δολαρίων. Αφορούσε την κατασκευή 10 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία θα παραληφθούν το δεύτερο 6μηνο του 2014.

Στην αγορά περισσότερων πλοίων προσανατολίζεται, σύμφωνα με τον Bloomberg και η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Costamare Inc, ο στόλος της οποίας μετρά ήδη 46 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το σύνολο των οποίων είναι ναυλωμένα. «Μπορούμε να διασφαλίσουμε, ότι όπου πάνε οι αγορές, μπορούμε να πάμε. Είμαστε καλά εδραιωμένοι και μπορούμε να κάνουμε εξαγορές και επενδύσεις, εάν φυσικά προκύψουν ευκαιρίες», δήλωσε στον Bloomberg ο οικονομικός διευθυντής της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος. Από τις αρχές του 2011, η Costamare έχει δαπανήσει 24,9 εκατ. δολαρίων για την αγορά δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Εν τω μεταξύ, έσοδα ύψους 58,2 εκατ. δολ. αναμένεται να εξασφαλίσει η Diana Containerships από τη διάθεση 9,315 εκατ. μετοχών.

Η εταιρεία θα διαθέσει αρχικά 8.100.000 μετοχές, ενώ υπάρχει οψιόν για διάθεση από τους αναδόχους επιπλέον 1.215.000 μετοχών τις επόμενες 30 ημέρες. Τα έσοδα από τη διάθεση των μετοχών θα αξιοποιηθούν για την απόκτηση πλοίων. Η Diana Containerships ιδρύθηκε από τον Ελληνα εφοπλιστή Συμεών Παληό, ο οποίος ελέγχει και την επίσης εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο (NYSE) την Diana Shipping. H Diana Containerships, με στόλο εννέα πλοίων, δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το «TOP» 12

Σε 6.000 ενεργά φορτηγά πλοία ανέρχεται ο στόλος των 100 μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως με χωρητικότητα 13.516.566 TEUs και 180.433.566 TDW σύμφωνα με στοιχεία της ASX Alphaliner. Στη λίστα με τις 12 μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι:

1. AP Moller-Maersk: συνολική χωρητικότητα 2.028.836 TEUs, 540 πλοία από τα οποία τα 212 είναι ιδιόκτητα, τα 328 ναυλωμένα ενώ 67 πλοία είναι υπό παραγγελία.

2. Mediterranean Shipping Co: συνολική χωρητικότητα 1.508.637 TEUs, 406 πλοία από τα οποία τα 210 είναι ιδιόκτητα τα 196 ναυλωμένα και 50 πλοία υπό παραγγελία.

3. CMA CGM: συνολική χωρητικότητα 1.033.486 TEUs, 366 πλοία από τα οποία τα 93 είναι ιδιόκτητα τα 273 ναυλωμένα και 60 πλοία υπό παραγγελία.

4. Evergreen Line: συνολική χωρητικότητα 594.154 TEUs, 162 πλοία από τα οποία τα 90 είναι ιδιόκτητα και τα 72 ναυλωμένα.

5. APL: συνολική χωρητικότητα 543.293 TEU,138 πλοία από τα οποία τα 44 είναι ιδιόκτητα και τα 94 ναυλωμένα και 20 πλοία υπό παραγγελία.

6. Hapag-Lloyd: συνολική χωρητικότητα 472.804 TEUs, 119 πλοία από τα οποία τα 59 είναι ιδιόκτητα τα 60 ναυλωμένα και 14 πλοία υπό παραγγελία.

7. COSCO: συνολική χωρητικότητα 469,491 TEUs, 145 πλοία από τα οποία τα 94 είναι ιδιόκτητα τα 51 ναυλωμένα και 56 πλοία υπό παραγγελία.

8. CSCL: συνολική χωρητικότητα 460.717 TEUs,140 πλοία από τα οποία τα 88 είναι ιδιόκτητα τα 52 ναυλωμένα και 17 πλοία υπό παραγγελία.

9. NYK: συνολική χωρητικότητα 410.185 TEUs, 108 πλοία από τα οποία τα 59 είναι ιδιόκτητα τα 49 ναυλωμένα και 20 πλοία υπό παραγγελία.

10. Hanjin Shipping: συνολική χωρητικότητα 409.363 TEUs, 92 πλοία από τα οποία τα 18 είναι ιδιόκτητα τα 74 ναυλωμένα και 30 πλοία υπό παραγγελία.

11. MOL: συνολική χωρητικότητα 341.164 TEUs, 91 πλοία από τα οποία τα 29 είναι ιδιόκτητα τα 62 ναυλωμένα και 28 πλοία υπό παραγγελία.

12. Κ-LineΛ: συνολική χωρητικότητα 330.771 TEUs, 90 πλοία από τα οποία τα 32 είναι ιδιόκτητα τα 58 ναυλωμένα και 34 πλοία υπό παραγγελία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή