Εξαγωγές και εκτός συνόρων πωλήσεις παραμένουν το ισχυρό «χαρτί» της ΦΑΓΕ

Εξαγωγές και εκτός συνόρων πωλήσεις παραμένουν το ισχυρό «χαρτί» της ΦΑΓΕ

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι πωλήσεις στο εξωτερικό συνεχίζουν να αποτελούν το ισχυρό χαρτί για τη γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ, καθώς στο εσωτερικό η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων συνεχίζει να υποχωρεί ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης. Αλλωστε, οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος αποτελούν πλέον το 68,4% του συνολικού τζίρου του ομίλου, με τον τζίρο ειδικά στις ΗΠΑ να σημειώνει αύξηση 44%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία εμφανίζεται ιδιαίτερα επιφυλακτική και για το επόμενο διάστημα, καθώς, όπως επισημαίνει στην οικονομική της έκθεση για τα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου του 2012, «αν και η συγκρότηση νέας κυβέρνησης στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2012 μοιάζει να έχει περιορίσει την πολιτική αβεβαιότητα, η αποτελεσματικότητα της νέας κυβέρνησης θα δοκιμασθεί από την ανάγκη να λάβει δύσκολες πολιτικές αποφάσεις».

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου που ανακοίνωσε χθες η ΦΑΓΕ, οι πωλήσεις της το α΄ εξάμηνο του 2012 ανήλθαν σε 208,2 εκατ. ευρώ έναντι 187,7 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2011, σημειώνοντας αύξηση 10,9%. Αν και στην εγχώρια αγορά οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ υποχώρησαν το α΄ εξάμηνο του 2012 κατά 23,1% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2011, οι εξαγωγές και γενικότερα οι πωλήσεις της στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 39,3%, γεγονός που ενίσχυσε συνολικά την οικονομική θέση του ομίλου. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου της ΦΑΓΕ αυξήθηκαν κατά 159,4%, καθώς από 3,2 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2011, διαμορφώθηκαν σε 8,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2012. Η μητρική, ως αποτέλεσμα μειωμένης ζήτησης στην Ελλάδα, εμφάνισε και το α΄ εξάμηνο του 2012 ζημίες, λιγότερες όμως σε σχέση με το 2011, καθώς φέτος διαμορφώνονται σε 2,83 εκατ. ευρώ έναντι 4,017 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Δύο είναι, σύμφωνα με τη ΦΑΓΕ, οι βασικοί λόγοι της υποχώρησης των πωλήσεών της στην εγχώρια αγορά: πρώτον, η συνέχιση της οικονομικής κρίσης όχι μόνο προκαλεί μείωση της ζήτησης, αλλά στρέφει τους καταναλωτές σε φθηνότερα προϊόντα μικρών παραγωγών ή σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Δεύτερον, η ΦΑΓΕ διέκοψε την προμήθεια προϊόντων της σε λιανεμπόρους οι οποίοι αδυνατούσαν να την πληρώσουν, κάτι που φυσικά είχε αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις της. Πάντως, η εταιρεία δηλώνει ότι θα συνεχίζει να παρακολουθεί στενά το ζήτημα των πληρωμών και να περιορίζει την έκθεσή της σε πιστωτικό κίνδυνο.

Συνολικά η εγχώρια εταιρεία γαλακτοκομικών προϊόντων εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από σημαντική υποχώρηση της κατανάλωσης. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, τα οποία περιλαμβάνονται στην οικονομική έκθεση της ΦΑΓΕ, το α΄ εξάμηνο του 2012, η αγορά γαλακτοκομικών υποχώρησε κατά 4,9% σε όγκο πωλήσεων και κατά 3,1% σε αξία πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο. Ειδικότερα, στην αγορά του γάλακτος η μείωση του όγκου πωλήσεων είναι 4,3%, με την κατηγορία του φρέσκου γάλακτος να υποχωρεί κατά 4,8%, ενώ την ίδια ώρα η κατηγορία του γάλακτος υψηλής παστερίωσης αυξήθηκε κατά 3,1%. Στην κατηγορία του επώνυμου γιαουρτιού ο όγκος πωλήσεων κατά το πρώτο ήμισυ του 2012 μειώθηκε κατά 5,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011, ενώ στην κατηγορία του συσκευασμένου τυριού (εξαιρουμένης της φέτας) ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 7,2%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή