ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιταχύνει το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης εντός του ’12 ο όμιλος Coca-Cola Hellenic

Νωρίτερα σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό της προχωρά στις ενέργειες αναδιάρθρωσης της δομής του ομίλου η Coca-Cola Hellenic, προκειμένου να καλύψει τις απώλειες που υφίσταται από την επέκταση της οικονομικής κρίσης σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, καθώς και από τις μεγάλες διακυμάνσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες. Κινήσεις οι οποίες σχεδιάζονταν να υλοποιηθούν εντός του 2013, θα ξεκινήσουν στο τέταρτο τρίμηνο του 2012, όπως ανακοίνωσε χθες η διοίκηση του ομίλου κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου.

Παρά τις επίμονες ερωτήσεις των οικονομικών αναλυτών κατά τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων στην τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, ούτε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δ. Λόης, ούτε ο οικονομικός διευθυντής κ. Μ. Ημέλλος υπεισήλθαν σε περισσότερες λεπτομέρειες για τα μέτρα αναδιάρθρωσης, πολλώ δε μάλλον για τις χώρες στις οποίες αυτά θα εφαρμοστούν. Οπως δήλωσαν θα εφαρμοστούν σε διάφορες χώρες και δεν θα αφορούν οπωσδήποτε κλείσιμο μονάδων. Μέχρι στιγμής, πάντως, δύο από τα κύρια μέτρα που έχουν υλοποιηθεί είναι το κλείσιμο γραμμών παραγωγής –όπως συνέβη πριν από λίγους μήνες και στην Ελλάδα- καθώς και η δημιουργία ενιαίων διοικητικών κέντρων.

Σύμφωνα με τον όμιλο, η επιτάχυνση του προγράμματος αναδιάρθρωσης θα έχει ως αποτέλεσμα το όφελος από τις πρωτοβουλίες που υλοποιούνται το 2012 και αυτές που υλοποιήθηκαν το 2011 να φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ, έναντι 40 εκατ. ευρώ που είχαν προϋπολογισθεί αρχικά. Μάλιστα, αυτά τα 10 εκατ. ευρώ επιπλέον θα καλύψουν τις απώλειες από τις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Τα αναμενόμενα οφέλη σε ετήσια βάση από το 2013 και εξής αναμένεται να διπλασιασθούν, στα 70 εκατ. ευρώ έναντι 35 εκατ. ευρώ που υπολογίζονταν αρχικά.

Η αρνητική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου από τις έντονες διακυμάνσεις των ισοτιμιών ήταν κατά το α’ εξάμηνο του 2012, 32 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 30 εκατ. ευρώ μόνο κατά το β’ τρίμηνο του έτους. Η διοίκηση της Coca-Cola Hellenic εκτιμά ότι η συνολική αρνητική επίπτωση στα λειτουργικά κέρδη του 2012 πρώτον, εξαιτίας της αποδυνάμωσης του ευρώ έναντι του δολαρίου και δεύτερον, εξαιτίας των συνεπειών που έχει η κρίση χρέους στην Ευρωζώνη στα νομίσματα ορισμένων χωρών που ανήκουν στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές θα ανέλθει σε 55 εκατ. ευρώ.

Το ζήτημα, πάντως, της οικονομικής κρίσης προβληματίζει έντονα τη διοίκηση του ομίλου. Επανειλημμένως χθες κατά την τηλεδιάσκεψη ο κ. Λόης αναφέρθηκε στην αυξανόμενη οικονομική αστάθεια στην Ευρώπη και στη διαρκή υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης. Αλλωστε οι πωλήσεις και η κερδοφορία του ομίλου στις ανεπτυγμένες και στις αναπτυσσόμενες αγορές (χώρες κυρίως της Ευρωπαϊκής Ενωσης) έχει υποχωρήσει το α’ εξάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ ανοδική πορεία εμφανίζουν μόνο οι αναδυόμενες αγορές, κυρίως λόγω των πολύ καλών επιδόσεων της Coca-Cola Hellenic στη Ρωσία.

Γενικότερα, βάσει των δημοσιευμένων οικονομικών αποτελεσμάτων, ο κύκλος εργασιών σε επίπεδο ομίλου ανήλθε το α’ εξάμηνο του 2012 σε 3.432 εκατ. ευρώ έναντι 3.395 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1%. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 91,2 εκατ. ευρώ έναντι 132,5 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 31%. Σε συγκρίσιμη βάση τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 109 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2012, έναντι των συγκρίσιμων καθαρών κερδών 146 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Σημειώνεται ότι στα συγκρίσιμα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα αναδιάρθρωσης.

Αρκετά δυσμενέστερη είναι η εικόνα των αποτελεσμάτων της μητρικής, ως αποτέλεσμα βεβαίως της ύφεσης στην ελληνική αγορά. Ο κύκλος εργασιών της μητρικής διαμορφώθηκε στο α’ εξάμηνο του 2012 στα 99,5 εκατ. ευρώ έναντι 280,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2011, υποχωρώντας κατά 65%. Οι καθαρές ζημίες της μητρικής διευρύνθηκαν σε σχέση με πέρυσι, καθώς το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκαν σε 27,9 εκατ. ευρώ έναντι 11,7 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του προηγούμενου έτους, καταγράφοντας αύξηση 138%.

Σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων, αυτός στην Ελλάδα κατέγραψε χαμηλή διψήφια πτώση στο α’ εξάμηνο του 2012, εμφανίζοντας σημάδια επιβράδυνσης στον ρυθμό πτώσης για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο.