Ζήτηση για μεταχειρισμένα των εταιρειών λίζινγκ

Ζήτηση για μεταχειρισμένα των εταιρειών λίζινγκ

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρά την ακινησία που χαρακτηρίζει τον κλάδο χρηματοδοτικής μίσθωσης λόγω της οικονομικής κρίσης, εδώ και δύο περίπου μήνες παρατηρείται εκδήλωση ενδιαφέροντος για αγορά μεταχειρισμένου εξοπλισμού από την άτυπη δευτερογενή αγορά που έχει δημιουργήσει η Ενωση Εταιρειών Leasing. Το αγοραστικό ενδιαφέρον αφορά κυρίως μηχανήματα έργου, με τη διαφορά ότι οι αιτούμενοι εμφανίζονται αυστηροί ως προς τη διαπραγμάτευση των τιμών. Δηλαδή, παραβλέπουν στις περισσότερες περιπτώσεις τις τιμές διάθεσης που έχουν ορίσει οι ιδιοκτήτριες εταιρείες leasing και ζητούν έκπτωση έως και κατά 50% σε σχέση με την ισχύουσα τιμή. Αν και στο παιχνίδι των διαπραγματεύσεων οι περισσότερες εταιρείες leasing δεν φαίνονται πρόθυμες να μπουν, ωστόσο ορισμένες έχουν προχωρήσει σε πώληση των παγίων αυτής της κατηγορίας σε τιμές πολύ χαμηλότερες από αυτές που αρχικώς είχαν ορίσει. «Η ζήτηση σε μηχανήματα έργου καταδεικνύει ότι οι κατασκευαστές αναμένουν νέο άνοιγμα της αγοράς τους. Αν εν τέλει η ζήτηση αυξηθεί, υπάρχουν σκέψεις από τις εταιρείες leasing να κάνουν στους ενδιαφερόμενους μία ελκυστική πρόταση να χρηματοδοτηθεί αυτό με leasing και να αποπληρωθεί σε πολλές δόσεις», αναφέρει στην «Κ» ο πρόεδρος της Ενωσης Εταιρειών Leasing και διευθύνων σύμβουλος της Probank Leasing, Ιωάννης Κλοκίδης.

Τιμές και προσφορές

Προσφορές, τιμές και πληροφορίες σχετικά με την πώληση μεταχειρισμένου εξοπλισμού σε φθηνές τιμές βρίσκονται στο site της Ενωσης Ελληνικών Εταιρειών Leasing (www.aglc.gr), το οποίο αποτελεί μία δευτερογενή αγορά σε ηλεκτρονική μορφή. Εκεί, οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης προβάλλουν φωτογραφίες και πληροφορίες για κάθε είδους πάγιο που πωλούν, όπως εξοπλισμός, επαγγελματικά οχήματα ακόμη και ακίνητα.

Οι προσφορές μπορεί να είναι από 40% έως και 70% χαμηλότερες από την αρχική τους αξία, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να είναι διατεθειμένος να αγοράσει μεταχειρισμένο πάγιο που προέρχεται από κατασχέσεις λόγω μη εξυπηρετούμενων συμβάσεων leasing.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις κατηγορίες των μηχανημάτων έργων και επαγγελματικών οχημάτων, όπως φορτηγά, νταλίκες, πούλμαν κ.λπ., οι τιμές μπορούν διατηρηθούν, καθώς δεν υπόκεινται σε γρήγορη απαξίωση. Ετσι, τα τμήματα πωλήσεων των εταιρειών leasing δεν διαμορφώνουν για αυτές τις κατηγορίες προσφορές, με αποτέλεσμα οι τιμές να είναι περίπου ίδιες ή ελαφρώς χαμηλότερες από τις τιμές που υπάρχουν στην αγορά μεταχειρισμένων. Ωστόσο, θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι ένα επαγγελματικό όχημα τετραετίας μπορεί να πουληθεί στο 50% ή ακόμη και στο 45% της αξίας που είχε όταν ήταν καινούργιο.

Αντιθέτως, άμεση πώληση απαιτούν τα πάγια που διακρίνονται από γρήγορη απαξίωση, όπως συστήματα μηχανογράφησης, έπιπλα, οχήματα και ορισμένες κατηγορίες μηχανολογικού εξοπλισμού όπως μηχανήματα παραγωγής, αυτοκίνητα κ.λπ. Αυτό οδηγεί τις εταιρείες leasing σε «ξεπούλημα», δημιουργώντας ελκυστικές ευκαιρίες για επιχειρηματίες ή ακόμη και καταναλωτές που ενδιαφέρονται για εξοπλισμό από «δεύτερο χέρι» σε τιμές έως και 70% χαμηλότερες από την αρχική. Τα κατασχεμένα πάγια οι εταιρείες τα διατηρούν είτε σε ιδιόκτητες ή μισθωμένες αποθήκες, αν πρόκειται για βιομηχανικό και ιατρικό εξοπλισμό ή είδη μικρότερου όγκου όπως εξοπλισμός γραφείου, είτε σε μάντρες, αν είναι επαγγελματικά οχήματα ή μηχανήματα έργου. Οι μάντρες βρίσκονται διάσπαρτες σε όλην την Ελλάδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή