Ανθεκτικός ο κλάδος ομορφιάς, με μικρές απώλειες το 2011–12

Ανθεκτικός ο κλάδος ομορφιάς, με μικρές απώλειες το 2011–12

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τόσο το 2011 όσο και το τρέχον έτος, ο κλάδος της ομορφιάς, σε επίπεδο λιανικής, ένιωσε έστω και καθυστερημένα σε σχέση με το υπόλοιπο εμπόριο την κρίση, με συνέπεια ο τζίρος να κινείται με ποσοστό μείωσης της τάξης του 25%. Αναλυτές του κλάδου εκτιμούν πως το 2013 θα αποτελέσει κρίσιμη χρονιά, με τον χάρτη στο λιανικό εμπόριο αλλά και τη χονδρική αγορά να υποβάλλεται σε ριζικές αλλαγές λόγω των συγχωνεύσεων και των λουκέτων, καθώς και των αποχωρήσεων ξένων παικτών από την ελληνική αγορά. Ηδη παρατηρείται μείωση των διαθέσιμων εμπορευμάτων και αποθεμάτων από τα ράφια αλλά και τις αποθήκες σε όλα τα καταστήματα και τις εισαγωγικές εταιρείες. Οι αποπληρωμές των παραγγελιών κυμαίνονται κατά μέσον όρο σε επτά μήνες από τρεις που ήταν πρότινος. Οι εταιρείες παραγωγής ή/και εισαγωγής καλλυντικών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν περιπτώσεις φθίνουσας ζήτησης και να «συγκρατήσουν» τις πωλήσεις τους, αναπτύσσουν συνεχώς νέα προϊόντα με στόχο την κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών των καταναλωτών, ενώ παράλληλα «ωθούνται» στην παροχή εκπτώσεων, προσφορών και μεγαλύτερων περιθωρίων πίστωσης. Βάση των προβλέψεων που έχουν διαμορφωθεί, η κρίση θα οξυνθεί, με άμεσα θύματα τις επιχειρήσεις που είναι εξαρτημένες από δανεισμό, τις εισαγωγικές εταιρείες και το λιανεμπόριο.

Ανθεκτικότερες στην κρίση εμφανίζονται οι μικρές επιχειρήσεις που ασχολούνται με την περιποίηση και την παροχή υπηρεσιών ομορφιάς, με πλέον ευνοημένα να εμφανίζονται τα καταστήματα περιποίησης των άκρων. Επιπλέον, εταιρείες που φαίνεται ότι βιώνουν και θα εξακολουθούν να βιώνουν το σκληρό πρόσωπο της κρίσης είναι όσες στηρίζουν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου τους σε υπηρεσίες πολυτελείας και ως εκ τούτου ακριβές. Αντιθέτως, αύξηση των εργασιών τους διαπιστώνουν οι επιχειρήσεις που παρέχουν φθηνές υπηρεσίες όπως περιποίηση άκρων. Μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές έχουν προχωρήσει σε σημαντική μείωση των τιμών τους, με αποτέλεσμα την προσέλκυση και νέων πελατών.

Στελέχη της αγοράς εξηγούν ότι παρά τη μείωση ο κλάδος της ομορφιάς φαίνεται στο σύνολό του να αντέχει και τούτο γιατί, λόγω της αρνητικής ψυχολογίας που επιφέρει η κρίση, οι άνθρωποι στρέφονται στις υπηρεσίες ομορφιάς για να «τονωθούν». Μάλιστα, έχει παρατηρηθεί ότι άνεργοι επιδιώκουν να βελτιώσουν την εξωτερική τους εμφάνιση, ευελπιστώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα βρουν πιο εύκολα εργασία. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η αύξηση τζίρου σε ορισμένους τομείς, όπως στις υπηρεσίες των άκρων και στην ιατρική περιποίηση με αύξηση της ζήτησης σε μη επεμβατικές θεραπείες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή