Απώλειες 2,5 δισ. στον τζίρο των εκπτώσεων την τελευταία 2ετία

Απώλειες 2,5 δισ. στον τζίρο των εκπτώσεων την τελευταία 2ετία

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάθε πέρυσι και καλύτερα… Η γνωστή φράση φαίνεται ότι ταιριάζει απόλυτα στην κατάσταση που επικρατεί στο λιανεμπόριο και ειδικά σε ό,τι αφορά τον τζίρο που πραγματοποίησαν τα εμπορικά καταστήματα κατά τις θερινές εκπτώσεις, οι οποίες ολοκληρώνονται την Παρασκευή, 31 Αυγούστου.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, ο τζίρος των καταστημάτων στη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων διαμορφώθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα, κάτω των 4 δισ. ευρώ, έναντι 5 δισ. ευρώ το 2011 και 6,5 δισ. ευρώ το 2010. Μέσα σε δύο χρόνια δηλαδή η αγορά, μόνο κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, έχει χάσει 2,5 δισ. ευρώ ή περίπου το 40% του τζίρου, ενώ βεβαίως η υποχώρηση των πωλήσεων τζίρου είναι πολύ μεγάλη και στις άλλες κρίσιμες περιόδους για το εμπόριο, όπως τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και οι χειμερινές εκπτώσεις.

Ακριβώς για τον λόγο αυτό μετά τις εκπτώσεις εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει νέος γύρος «λουκέτων» στο εμπόριο. Σύμφωνα, άλλωστε, με την πρόσφατη έρευνα της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ), μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να διακόψουν τη λειτουργία τους περί τις 11.000 μικρομεσαίες εμπορικές και βιοτεχνικές επιχειρήσεις. Στην Αθήνα και παρά το γεγονός ότι οι κάτοικοι της πρωτεύουσας έκαναν φέτος ολιγοήμερες διακοπές, ο τζίρος εκτιμάται ότι υποχώρησε κατά 35% σε σχέση με το 2011.

Στα υπόλοιπα αστικά κέντρα η μείωση του τζίρου των θερινών εκπτώσεων υπολογίζεται σε 30% κατά μέσο όρο, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στη Λάρισα που οι καταστηματάρχες κάνουν λόγο ακόμη και για μείωση της τάξης του 50%.

Στις τουριστικές περιοχές τα καταστήματα υπολογίζεται ότι έχασαν σε σχέση με πέρυσι έως και το ένα τέταρτο του τζίρου τους, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων υπολογίζεται ότι οι πωλήσεις φέτος υποχώρησαν κατά 20% με 25%. Αιτία για τη σημαντική αυτή κάμψη του τζίρου είναι η μείωση των αφίξεων τουριστών από το εξωτερικό και βεβαίως η ελεύθερη πτώση του εσωτερικού τουρισμού.

Τις μεγαλύτερες απώλειες μετρούν τα καταστήματα επίπλων, ένδυσης και υπόδησης, ενώ τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών είδαν τις πωλήσεις τους να παραμένουν σταθερές ή ακόμη και να αυξάνονται.

Οπως λένε στην «Κ» παράγοντες της αγοράς αυτής, οι πωλήσεις ανέβηκαν αφενός λόγω της αγοράς αποκωδικοποιητών και νέων τηλεοράσεων, ειδικά στην Αττική, όπου η μετάβαση στο νέο ψηφιακό σήμα έγινε πριν από μερικές εβδομάδες και αφετέρου λόγω της αγοράς πολλών κλιματιστικών μηχανημάτων και ηλεκτρικών καλοριφέρ, αφού πολλά νοικοκυριά φέτος τον χειμώνα δεν θα προμηθευτούν πετρέλαιο και θα χρησιμοποιήσουν τα παραπάνω μέσα για τη θέρμανσή τους.

Εκτός από τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, πολλοί καταναλωτές επέλεξαν να μην ψωνίσουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, καθώς από τον Αύγουστο για πολλούς ξεκινά η πληρωμή των αυξημένων φέτος δόσεων της εφορίας, του τέλους ακινήτων, ενώ επίκειται και η αποστολή των εκκαθαριστικών του ΦΑΠ.

Οι έμποροι δεν προσδοκούν ότι την τελευταία εβδομάδα των θερινών εκπτώσεων που ήδη διανύουμε θα αντιστραφεί η εικόνα, παρά το γεγονός ότι πλέον οι μειώσεις τιμών φτάνουν ακόμη και το 80% σε ορισμένα είδη, ενώ μετά το τυπικό τέλος των εκπτώσεων τα καταστήματα θα προχωρήσουν σε προσφορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή