Εκπτώσεις και φθηνές υπηρεσίες δίνουν ανάσα στην αγορά καλλυντικών

Εκπτώσεις και φθηνές υπηρεσίες δίνουν ανάσα στην αγορά καλλυντικών

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κρίσιμη χρονιά θα αποτελέσει το 2013 για την αγορά καλλυντικών, η οποία καταγράφει πτώση στους τζίρους της από 25 έως 30%.

Την ίδια στιγμή, οι γενναίες εκπτώσεις φαίνεται πως συντηρούν τις αλυσίδες καλλυντικών, καθώς έχει υπολογιστεί ότι το 60% των πωλήσεων που πραγματοποιούν οφείλονται στις ελκυστικές τους προσφορές.

Αναλυτικότερα, εντός του επόμενου έτους, όπως προβλέπουν στελέχη του κλάδου, θα γίνουν σημαντικές ανακατατάξεις στο λιανικό εμπόριο αλλά και τη χονδρική αγορά λόγω των συγχωνεύσεων και των «λουκέτων», καθώς και των αποχωρήσεων ξένων παικτών από την ελληνική αγορά. Ηδη παρατηρείται μείωση των διαθέσιμων εμπορευμάτων και αποθεμάτων από τα ράφια αλλά και τις αποθήκες σε όλα τα καταστήματα και τις εισαγωγικές εταιρείες. Οι αποπληρωμές των παραγγελιών κυμαίνονται κατά μέσο όρο σε επτά μήνες από τρεις που ήταν μέχρι πρότινος.

Βάσει των προβλέψεων που έχουν διαμορφωθεί, η κρίση θα οξυνθεί με άμεσα θύματα τις επιχειρήσεις που είναι εξαρτημένες από δανεισμό, τις εισαγωγικές εταιρείες και το λιανεμπόριο. Οι επιχειρήσεις που φαίνεται να βιώνουν χειρότερα την κρίση, είναι οι εισαγωγικές και οι λιανεμπορικές, καθώς και μέρος των υπηρεσιών που στηρίζονταν στη φιλοσοφία της «ακριβής πολυτέλειας».

Ανθεκτικότερες στην κρίση εμφανίζονται οι μικρές επιχειρήσεις που ασχολούνται με την περιποίηση και την παροχή υπηρεσιών ομορφιάς με τα πλέον ευνοημένα να εμφανίζονται τα sτudio’s περιποίησης των άκρων. Συγκεκριμένα, εταιρείες που φαίνεται ότι βιώνουν και θα εξακολουθούν να βιώνουν το σκληρό πρόσωπο της κρίσης είναι όσες στηρίζουν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου τους σε υπηρεσίες πολυτελείας και ως εκ τούτου ακριβές. Αντιθέτως, αύξηση των εργασιών τους διαπιστώνουν οι επιχειρήσεις που παρέχουν φθηνές υπηρεσίες όπως περιποίηση άκρων. Μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές έχουν προχωρήσει σε σημαντική μείωση των τιμών τους, με αποτέλεσμα την προσέλκυση και νέων πελατών.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η αύξηση τζίρου σε ορισμένους τομείς, όπως στις υπηρεσίες των άκρων και την ιατρική περιποίηση, με αύξηση της ζήτησης σε μη επεμβατικές θεραπείες.

Οι εταιρείες παραγωγής ή και εισαγωγής καλλυντικών, προκειμένου να συγκρατήσουν τις πωλήσεις τους, αναπτύσσουν συνεχώς νέα προϊόντα, ενώ παράλληλα «ωθούνται» στην παροχή εκπτώσεων, προσφορών και μεγαλύτερων περιθωρίων πίστωσης.

Στις αλλαγές αυτές, σημαντικό ρόλο παίζει η διαμόρφωση ενός νέου καταναλωτικού προτύπου, όπου η χρηστική αξία του προσφερόμενου προϊόντος θα κυριαρχεί έναντι όλων των άλλων ιδιοτήτων του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή