ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Λιγότερα κρουαζιερόπλοια το 2013, περισσότεροι επιβάτες

ligotera-kroyazieroploia-to-2013-perissoteroi-epivates-2004250

Μικρή ήταν η αύξηση της διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας κατά το 2013, καθώς ο συνολικός αριθμός των επιβατών που επισκέφτηκαν τα συνολικά 42 λιμάνια υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, διαμορφώθηκε σε 5.661.867 ανθρώπους, έναντι 5.478.620 το 2012, μια αύξηση της τάξεως του 3,34%. Οσον αφορά τις εκτιμήσεις για το 2014, οι αφίξεις πλοίων αναμένεται να μειωθούν ελαφρώς, με μικρές αποκλίσεις όμως στον αριθμό των επιβατών. Κύριος λόγος είναι η αστάθεια στην ευρύτερη ανατολική Μεσόγειο (Αίγυπτος, Ισραήλ, Συρία και εσχάτως Τουρκία).

Τα παραπάνω προκύπτουν από τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Ενωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), από τα οποία προκύπτει ότι τα ελληνικά λιμάνια υποδέχθηκαν πέρσι 4.228 κρουαζιερόπλοια, έναντι 4.753 πλοίων το 2012. Εν ολίγοις, μπορεί ο αριθμός των πλοίων να ήταν αισθητά χαμηλότερος το 2013, ωστόσο αυτά ήταν μεγαλύτερου μεγέθους και φιλοξενούσαν περισσότερους επιβάτες. Σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, οι εταιρείες κρουαζιέρας δρομολόγησαν περισσότερα πλοία νέας γενιάς, μήκους άνω των 300 μέτρων, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο επιτακτική την αναβάθμιση των υποδομών σε πολλά λιμάνια.

Αναφορικά με την κίνηση ανά λιμάνι, τη μεγαλύτερη κίνηση και μάλιστα με αισθητή διαφορά, παρουσίασε ο Πειραιάς, με 1.302.581 επιβάτες. Ο αριθμός αυτός συνιστά μια αύξηση της τάξεως του 7,83% στις αφίξεις και 11% στις αφιξο-αναχωρήσεις, δείγμα της δυναμικής που έχει αναπτύξει η δραστηριότητα της κρουαζιέρας στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το λιμάνι της Σαντορίνης με αφίξεις 778.057 επιβατών κρουαζιέρας, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει το λιμάνι του Κατάκολου στην Ηλεία με 763.966 επιβάτες κρουαζιέρας. Σε μικρή απόσταση ακολούθησε η Κέρκυρα με 744.651 επισκέπτες, ενώ στην πέμπτη θέση βρέθηκε το λιμάνι της Μυκόνου με 587.501 επιβάτες. Ωστόσο, όπως προκύπτει, οι παραπάνω κλασικοί προορισμοί των Κυκλάδων κατέγραψαν μικρή πτώση το 2013, με την Μύκονο να υποχωρεί 10,65% και τη Σαντορίνη 7,25%. Αντίστοιχη πτώση γνώρισαν οι αφίξεις και στη Ρόδο με ποσοστό 13,19%.

Αλλο ένα χαρακτηριστικό είναι η στροφή των εταιρειών σε νέους προορισμούς, που στο παρελθόν δεν είχαν τόσο μεγάλη απήχηση. Ενδεικτικές είναι οι περιπτώσεις του Γυθείου με αύξηση 520%, της Ζακύνθου με αύξηση κατά 506%, της Θεσσαλονίκης και του Βόλου, με άνοδο 82%. Σημαντική άνοδος σημειώθηκε και στην Κω με 57%, όπως επίσης και στα λιμάνια της Μυτιλήνης με 42%, της Καβάλας με 61% και της Ηγουμενίτσας με 154%. Στους νέους προορισμούς με σημαντική συμμετοχή πρέπει να προστεθούν και τα λιμάνια των Χανίων, της Πάτμου, της Κεφαλονιάς και του Αγίου Νικολάου στην Κρήτη.