Στα 3,5 δισ. ευρώ ο τζίρος των αγορών μέσω Internet στην Ελλάδα στη διάρκεια του 2013

Στα 3,5 δισ. ευρώ ο τζίρος των αγορών μέσω Internet στην Ελλάδα στη διάρκεια του 2013

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυξάνονται συνεχώς οι δαπάνες για ηλεκτρονικές αγορές, οι οποίες για το 2013 υπολογίζεται ότι έφτασαν τα 3,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat. Ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη λόγω των χαμηλότερων τιμών σε σχέση με τα συμβατικά καταστήματα, ενώ οι καταναλωτές σταδιακά εξοικειώνονται ολοένα και περισσότερο με την τεχνολογία.

Σύμφωνα με επικαιροποιημένα στοιχεία του ELTRUN, το 2012 οι συνολικές πωλήσεις των ελληνικών και ξένων ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Ελληνες καταναλωτές ανήλθαν σε 2,9 δισ., σημειώνοντας σημαντική άνοδο 71% από το προηγούμενο έτος (1,7 δισ.).

Κατά τη διάρκεια την περιόδου 2008-2012 οι δαπάνες για on line αγορές αυξήθηκαν κατά 55,2% ετησίως (κατά μέσο όρο), ρυθμός που αποτελεί έναν από τους υψηλότερους στην Ευρώπη.

Επίσης, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ΕΣΗΕ) σε πρόσφατη ανακοίνωση εκτίμησε ότι το παραπάνω μέγεθος το 2013 θα προσεγγίσει τα 3,5 δισ., γεγονός που μεταφράζεται σε περαιτέρω άνοδο της τάξης του 20%-25%.

Οι on-line καταναλωτές το 2013 ανήλθαν σε περίπου 2,2 εκατ. (από 1,9 εκατ. το 2012), αποτελώντας το 35% των χρηστών του Διαδικτύου, σε σχέση με 70% στη Δυτική Ευρώπη.

Αναφορικά με το πρώτο εννεάμηνο του 2013, οι online καταναλωτές πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία αγορά που σχετιζόταν κατά κύριο λόγο με τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες σε ποσοστό 74%, ενώ ακολούθησαν οι κατηγορίες της διαμονής σε καταλύματα (67%), εξαρτημάτων και εξοπλισμού Η/Υ (65%), ειδών ένδυσης και υπόδησης (57%), κρατήσεων για εισιτήρια θεαμάτων (56%), βιβλίων (51%) κ.λπ.

Οι περισσότερες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών εμφάνισαν μεγαλύτερα ποσοστά on line αγοραστών έναντι του 2012, δείχνοντας την εξάπλωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών σε ολοένα και ευρύτερο φάσμα του εμπορίου.

Ωστόσο, αρκετοί Ελληνες χρήστες παραμένουν διστακτικοί, καθώς θεωρούν ότι τα e-shops δεν προσφέρουν ασφαλείς πληρωμές, ενώ εκτιμούν ότι τα προσωπικά τους δεδομένα ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν.

Η καχυποψία των καταναλωτών απορρέει από την έλλειψη βασικών πληροφοριών σε αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα, αν και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ορίζει ρητά τις πληροφορίες που πρέπει να περιέχονται στις ιστοσελίδες. Συγκεκριμένα, το 10% των e-shops δεν αναφέρει βασικές πληροφορίες όπως διεύθυνση, επωνυμία, στοιχεία επικοινωνίας κ.λπ., το 40% δεν αναφέρει τους όρους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών, ενώ επίσης το 40% εμφανίζει ασάφειες ως προς τους όρους χρήσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή