Γνώση και εμπειρία στις τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας

Γνώση και εμπειρία στις τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας

4' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Κάθε ομάδα που επιθυμεί να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της ψηφιακής εποχής και να δημιουργήσει μιαν επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριότητα στον παγκόσμιο ιστό, πρέπει να σταματήσει για 24 ώρες και να διαβάσει αυτό το βιβλίο». Είναι πρόταση έγκυρου ειδικού που αξιολογεί και κρίνει το νέο βιβλίο με τίτλο «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν & Μάρκετινγκ – Καινοτόμα Μοντέλα σε Ψηφιακό Περιβάλλον» των δύο συγγραφέων, της Μάρως Βλαχοπούλου, καθηγήτριας Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Σέργιου Δημητριάδη, αναπληρωτού καθηγητή Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που εξέδωσε πρόσφατα ο εκδοτικός οίκος Rosilli. Σημαντικές προσωπικότητες με ακαδημαϊκή και επαγγελματική εμπειρία στον συγκεκριμένο χώρο, χαρακτηρίζουν το βιβλίο αυτό απαραίτητο «εργαλείο» για οποιονδήποτε ασχολείται με το Μάρκετινγκ σήμερα, όπως και για τον ακαδημαϊκό και τον επιχειρηματία που θέλει να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σύγχρονης ψηφιακής εποχής. Κυρίως όμως, το βιβλίο αυτό είναι «προσανατολισμένο στην επιχειρηματική πράξη» και χαρακτηρίζεται «σημαντική συνεισφορά» γιατί κάνει κατανοητή τη σημασία, τις αρχές, την πρακτική του Μάρκετινγκ «σαν στρατηγική για επιβίωση και επιτυχία στην παγκοσμιοποιημένη ψηφιακή αγορά».

Ψηφιακό επιχειρείν

Ωστόσο εμείς, ως απλά –αλλά ενεργά– μέλη ενός αναγνωστικού κοινού, που βιώνει και θέλει να κατανοεί την καινοτομία και να συμμετέχει στους μετασχηματισμούς –οικονομικούς και κοινωνικούς– της ψηφιακής εποχής στην οποία ανήκουμε, επιλέγουμε να προσυπογράψουμε το αφιέρωμα που κάνουν οι συγγραφείς «σε όλους εκείνους που έχουν το πάθος να μαθαίνουν, να πειραματίζονται, να οραματίζονται, να εφαρμόζουν και να καινοτομούν στο ψηφιακό επιχειρείν».

Οπως αναφέρουν στον πρόλογο του βιβλίου, οι δυνατότητες που προσφέρουν οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) οδήγησαν στην αλλαγή του τρόπου που η επιχείρηση προσεγγίζει και αλληλεπιδρά με τους πελάτες, προμηθευτές και συνεργάτες. Με βάση τις ΤΠΕ «ο σύγχρονος επιχειρηματίας θα πρέπει να επιδιώκει το συνταίριασμα των κλασικών αρχών και μεθόδων μάρκετινγκ και επιχειρείν, με τις σύγχρονες εφαρμογές καινοτόμων μοντέλων σε ψηφιακό περιβάλλον, μέσα από την τήρηση των θεσμικών κανόνων, καθώς και της ηθικής και κοινωνικής υπευθυνότητας». Ενας ειδικότερος και σημαντικός στόχος που επιτυγχάνεται, είναι η παρουσίαση και η ανάλυση του όλου φάσματος του ηλεκτρονικού επιχειρείν και μάρκετινγκ, για την κάθε φάση του κύκλου της ζωής και της διαχείρισης μιας επιχείρησης. Επιπλέον, με το περιεχόμενό του, στήνει «γέφυρα» και καλύπτει το κενό ανάμεσα στα πρακτικά εγχειρίδια, στα βιβλία που δίνουν έμφαση στην πληροφορική, στο γενικότερο μάνατζμεντ, στη στρατηγική και στο μάρκετινγκ και –ξεπερνώντας το πανεπιστημιακό σύγγραμμα και το διδακτικό εγχειρίδιο– γίνεται ένας πλήρης οδηγός που μπορεί να υποστηρίξει τους σημερινούς και τους μελλοντικούς επιχειρηματίες, παρέχοντάς τους τις γνώσεις και αναπτύσσοντας τις πρακτικές εκείνες δεξιότητες, ώστε «να σχεδιάζουν και να υλοποιούν την ηλεκτρονική επιχειρηματική δράση τους με επιτυχία».

Πρακτικές εφαρμογές

Για τον σκοπό αυτό παρέχει πληθώρα πρακτικών εφαρμογών, όπως και παραδείγματα και μελέτες περιπτώσεων, μέσα από τα οποία καταδεικνύεται η αποτελεσματικότητα στην πράξη, των διάφορων μεθοδολογιών, τεχνικών και μοντέλων. Παραθέτει επίσης και εκτεταμένη βιβλιογραφία και συνδέσμους στο Διαδίκτυο.

Στόχος του βιβλίου είναι, στα μεν στελέχη του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα –στα οποία και μεταξύ άλλων απευθύνεται– να εντάξουν τις ενέργειες ψηφιακού επιχειρείν και μάρκετινγκ σε ένα δομημένο και ολοκληρωμένο πλαίσιο στρατηγικής και δράσης, συνδυάζοντας και τις «παραδοσιακές» ενέργειες, έτσι ώστε να πετύχουν πιο αποτελεσματικά τους στόχους τους. Σύμφωνα με στοιχεία μελετών που παραθέτουν για τη διείσδυση των ΤΠΕ στη χώρα μας, καταδεικνύεται ότι οι επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι οι ιδιώτες τη χρήση τους για εμπορικές συναλλαγές.

Σύμφωνα με την έρευνα Verdict Research 2013 οι ηλεκτρονικές λιανικές πωλήσεις σε υπηρεσίες και προϊόντα εκτιμώνται σε αξία 3,3 δισ. ευρώ. Στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, υπολογίζεται ότι περισσότερες από 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις αξιοποιούν οργανωμένα το Διαδίκτυο για ηλεκτρονικές συναλλαγές, με βασικές εφαρμογές τις πωλήσεις Β2Β (Business to Business), τις ηλεκτρονικές προμήθειες και την ηλεκτρονική τιμολόγηση. Το 2013 περίπου 20.000 επιχειρήσεις διακίνησαν σχεδόν 12 εκατ. ηλεκτρονικά τιμολόγια συνολικής αξίας 5 δισ. ευρώ. Ωστόσο, για τον τομέα του Ανθρώπινου Κεφαλαίου οι συγγραφείς επισημαίνουν την έλλειψη γνώσης και εξοικείωσης με τις ΤΠΕ και την έλλειψη πληροφόρησης και ικανοτήτων.

Το ανθρώπινο κεφάλαιο

Επισημαίνουν επίσης, ότι η ανάπτυξη ισχυρής ηλεκτρονικής αγοράς απαιτεί επένδυση σε ανθρώπινο κεφάλαιο, τόσο σε επίπεδο κράτους όσο και επιχείρησης – έρευνα, εκπαίδευση, συνεργασίες πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων, ιδιωτικού τομέα κ.ά. Κάτι, στο οποίο προφανώς υστερεί και η Ε.Ε., με δεδομένο ότι το 2011 βρέθηκε αντιμέτωπη με 300.000 κενές θέσεις εργασίας στον τομέα των ΤΠΕ και «αν η τάση αυτή δεν ελεγχθεί, οι κενές θέσεις εργασίας μέχρι το 2015 θα φθάσουν τις 900.000».

Συγκριτική αντιπαράθεση

Αφού πρώτα έχουν αναλύσει με τεκμηριωμένο και απόλυτα κατανοητό τρόπο τις συνέπειες και τις προκλήσεις που έχουν ως αποδέκτη τους το Επιχειρηματικό Μάρκετινγκ, οι συγγραφείς επιχειρούν μια συγκριτική αντιπαράθεση της πολιτικής που ακολουθείται στο διαδικτυακό έναντι του παραδοσιακού μάρκετινγκ. Συνοψίζοντας, καταγράφουν «για μια ακόμη φορά» την ανάγκη συνύπαρξης του κλασικού και του διαδικτυακού μάρκετινγκ. Ειδικότερα σημειώνουν ότι παραμένουν σε ισχύ θέματα που αφορούν: Βασικές αρχές Μάρκετινγκ. Εξυπηρέτηση πελάτη. Κατανόηση πελάτη. Προϊόν και ποιότητα. Διευκόλυνση πελάτη. Διαφοροποίηση έναντι των ανταγωνιστών. Επωνυμία brand-name. Επιλογή επιχειρηματικού μοντέλου. Ηγεσία και όραμα. Ανθρώπινος παράγοντας. Εκτίμηση περιβάλλοντος. Διαχείριση αλλαγών και καινοτομίας. Αλλαγές διαφαίνονται στα εξής: Τεχνολογίες συλλογής και ανάλυσης δεδομένων/πληροφοριών. Εκτεταμένη χρήση ΤΠΕ και εφαρμογές αυτών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή